DM in Amacı

Post a reply

Confirmation code
Enter the code exactly as it appears. All letters are case insensitive.
Smilies
:D :) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

If you wish to attach one or more files enter the details below.

Maximum filesize per attachment: 256 KiB.

Expand view Topic review: DM in Amacı

by Firble » Sun Dec 03, 2006 5:23 pm

Senaryosuz oyun olur mu? Aslında olmuştu. Bir defa genel talep üzerine Efla ve Dakgnome a oyun oynatmıştım. Bir senaryo yoktu. Tüm olaylar doğaçlama idi. Sonuçta ikili kız meselesinden birbirlerine girdiler. Ve Eflanın karakteri kızı tekrar kendine döndürmeyi başardı. : )

by DeMRaN » Sat Dec 02, 2006 8:42 am

Darısı başımıza :) Bunises az ama öz yazıyor anladığım kadarı ile...

by findor » Fri Dec 01, 2006 7:40 pm

zaten onun kıymetini bilen biliyor emin olabilirsin.
1 sene boyunca çilemi tasamı çeken sevgili dmcim bunisesim :)

by Lixer » Fri Dec 01, 2006 7:34 pm

Bunises ile bir ara buluşmak lazım ya hadi hayırlısı, bu adamın kıymeti bilinsin ;)

by Bunises » Fri Dec 01, 2006 7:31 pm

Anlatıcının görevi olanı anlatmaktır.
Burada anlatılamak istenen şudur.Eğer ki bir kişi Dm'lik yapmak istiyorsa, öncelikle çok çabuk toplanabilir bir "odaklanma" yetisine sahip olabilmelidir. Odaklanacağı şey diğer dünya, anlatacağı şey "o" dünyanın gerçekleridir. Bu bilinci yakaladığını zannetmekten ziyade, yakalayamadığını farkeden kişi gerçek "Anlatıcı", bu bilinci yakalamak için çabalayan kişi gerçek "anlatıcı adayı", bu bilinci yakaladığını zannedip sürekli bunun vurgusu, kaygısı ve şekli yapısı içerisinde olan kişi "ben'cil" bir kişi ve son olarak bu kurguyu içerisinde hisseden kişi "gerçek anlatıcıdır".

Sorgular elbet uzayacaktır;ama özde ki "ayna" olma bilinci asla değişmemelidir. Egoist, bencillik, kendi kurgusunu oluşturarak anlatılan şeye zarar vermek vb. her durum, anlatıcı-dünya ilişkisin de anlatıcının misyonunu zedeleyecektir. Oyunculara karşı "ayna" görevinde olan anlatıcı, bu noktadan sonra o dünyanın renklerini, seslerini, yaşantısını anlatmaktan ziyade, kendi kurgusu içerisinde yok olarak, "gerçek oyundan" ziyade anlamsız bir şey ortaya koyacaktır.

Bu noktada oyuncu var olanda değil, var edilende yaşamak istiyorsa, koyun gibi "meee" diye uyacak, eğer bunu dilemiyorsa, saygılıca oyun sonunu bekleyip, oynamamayı bilecek biri olmaktır.

Anlatıcılık, bir noktadan sonra sanattır. Sanat ise var olan kalitesiyle değerlendirilir. Saygısı olan, yapamıyorsa uğraşmaz... saygısı olan, yapabiliyorsa emek verir.

Son söz olarak;
Bakınız kitapları şu şekilde ayırırız.
1-Yazarın kendi kurgusuyla yazdığı, şekillendirdiği ve sebebi sonuca bağladığı
2-Yazarın kendi kurgusu dışında bir patlamayla yazdığı, kendi kapasitesinin ilerisinde şeyler. (örnek: Karakule destanı-king, Büyücüler Kralı-Wilbur Smith)

Anlatıcılıkta işte budur.
Ne yaptığını bilerek, kontrol ederek, baş ile sonu bağlayarak yapılan değil;
Neler anlatacağını bilip, hissedip, o kurguyu "o" diyardan çekerek oyunculara yansıtmaktır.

Yakarışlar bölümü
Yolda bekleyen haydutlar istemiyoruz.
Yolda sanki yıllardır pusu kurmuş goblinlen istemiyoruz.
Yolda pusu kuran herhangi birşey istemiyoruz!...
Prensesin (dııtttt..rtük), kim kurtarırsa kurtarsın.
Handa otururken, kafasında "!" olan insanlar istemiyoruz...
QUEST istemiyoruz...
Yaşamak istiyoruz.

gibi... :king:

by DeMRaN » Fri Dec 01, 2006 8:14 am

Ben varolan hikayemin üzerine oyuncuların hepsinin backgroundlarını aldıktan sonra eklemeler yaparım hep... Yeni questler, varolan questlere oyunculara özel eklemeler gibi, bu illa oyuna başlamadan olmak zorunda da değil tabi ki oyun sırasında oyuncunun şiddetle yapmak istediği birşey çıkar mesela oraya yönlendiririm... Ama DM olarak çok geyik yapan oyun dışı konuşmaları çok abartan kişileri 2 kere uyardıktan sonra hiç çaktırmadan 3. yapışında kafasına pekte güzel çokta güzel bir Lightning indirmektende geri kalmam =) Yani biliyorum DM bu şekilde şeyler yapmamalı ama ne yapiyim kozlar elinde olunca insanın oyunun gidişatını bozan kişilere hoş şeyler olmuyor :D

Bu arada 3 tane 20 atarsa karşısında ki öldürmemeli de sakat bırakmalı demiş bir arkadaşımız, tabi olabilir ama ölümde oyunda gerçekte hayatta ki gibi bir son değil sonuçta yani o kişinin ölümü bile yeni yepyeni questlere ve hikayelere bağlanabilir bence... Tabi değinmek istediğin noktayı anladım bu örnekte güzel yakışmış ama belirtmek istedim yinede... ( DM in oyuncuların çabasına göre dışardan etki vermesi bazen hoş olabilir )

by Narq » Thu Nov 30, 2006 8:30 pm

Dm hem aracıdır hem oyuncudur..Dm zorluk çıkarmalıdır ki oyuncular yaratıcılığını kullanmalıdır,

Bu zorluk,seviyeleri yüksek gruplarla savaşarak algılanmamalıdır...problem çözüm gücü,yargılama..bunların en temelidir.

Dm kendi senaryosuna bağlı kalmamalıdır.Oyunculardan çıkan güzel ve farklı fikirler Dm in senaryosunun akışının değişmesini sağlamalıdır..işte burda da Dm in kalitesi belli olur

Dm oyunda herşey değildir ama hiç birşey de değildir..

by SacoKhan » Tue Nov 07, 2006 11:57 am

DMsiz oyun olmaz demeyin gayette güzel olabiliyor herkes kendinin DMi olabiliyor. Mesela iki arkadaş birbirlerine DMlik yaparak oyun oynamışlar, konu taş devrinde geçiyor ve ikisi de mağara adamı, avcılık falan yapıyorlar mamut avlamaya çalışıyorlar falan.

Bi gün o arkadaşlardan tekiyle muhabbet ederken diğeri geldi:

A-Abi az önce oyniyim dedim, karşıma ayı çıktı ve çok fena öldürdü beni

dedi ve ben o saatten sonra Dmsiz oyunun ne kadar da adil olabileceğini anladım...

by Rhonin » Tue Nov 07, 2006 8:33 am

Katılıyorum.Ama bir konu dışında..Dmler gerçekten oyuncuya eziyet çektirmeyi severler arada bir.Yani sen oh süperim dediğin an bittiğin andır.Dmin gözünde " ahanda süperim dedi bitti ulan bu sömürmem lasım bunu." gibi düşünceler şekillenebiliyor.

O yüzden dmler arada bir aslında çoğunlukta acımasızlıkta ustalardır :D

by Azalin » Tue Nov 07, 2006 7:11 am

katılıyorum...

ama hala aracıdır bence... :D

eğlenme kısmını bende yazıcaktım ama vakit yetmedi.. malum işteydim.

party eğlenemediktan soora gersi hikaye... anlatacak komik anıların olacakki... oyun unutulmasın....

by Horcoel_Baator » Mon Nov 06, 2006 11:03 pm

Bence dm in bir amacı vardır..Oda kendi dahilinde herkezin eğlenmesini en iyi bir şekilde sağlamak ve olabildiğince adil olmaktır..Ama bazı yerlerde olayların akışına müdehale etmeyi de bilmelidir DM aksi taktirde oyuna renk katan birçok oyuncunun sadece şansızlıktan dolayı oyunu çeşitli yollarla terk etmesine yol açabilir..Böyle oyuncuların kaybı genellikle oyunda duraksamaya yol açar ve oyunun aslında bir ''Oyun'' oldugu gerçeğini unutturarak alınan zevkin bayağılaşmasına neden olur..

Misal..Oyun boyunca şahane rol yapan bir arkadaşı sadece karşısındaki 20 20 20 attı diye direk öldürmek yerine geçici olarak sakat bırakabilir..Ağır yaralı bir halde ancak yinede kurtulmasına imkan tanınacak şekilde bırakılabilir..İyi bir dm tecrübesiz oyunculara bile filimsel tecrübeler yaratabilecek hayal gücüne sahip olan dmdir.. :ayyyy!:

by Azalin » Mon Nov 06, 2006 9:21 pm

dm in amaci olmaz....

dm aracıdır sadece. PC party ile karşı tarafın arasındaki faktördür. ve nötr dür. npc lerede (monsterlar dahil) pc lerede eşit uzaklıktadır. zorluk çıkarmaz mevcut zorluğa aracılık eder. ve bunu dengeyi koruyarak yapmak zorundadir.

by ElessarTelemnar » Mon Nov 06, 2006 10:03 am

Evet katılıyorum sana DM siz oyun olmaz. Tamamda kimse DM 'siz oyun oynansız demedi ki .
UStam olayi kacirmisiz iste bi anlik dalginlik :angel:
ama sagolsun patronum firble beni bu guclukten kurtardi :ayyyy!:

by mortiis » Sun Nov 05, 2006 10:35 pm

Dm oyunu oyuncunun ellerine veriyorsa eger kusurakalmaın ama o kişi dm olmuyor biraz agır oldu ama bu böyle herkeze oyun oynatmak basit bir iş gibi gelio ama cidden zordur dm oyundaki bütün playerların eglenmesini saglamak zorundadır eger eglenmiosa oyun oynatmanında biamacı yoktur eger dminiz gerçekten bir dmseöldügünüz zamna bile eglenerek ölmüşsünüzdür ve ölmenizin sebeblerivardır.Birde oyuncularınız senaryonun dışına çıkmamalı dien arkadaşları kınıyorum oyuncular özgür olduklarını hissetmeli demişler buda saçma oyuncuyu tekbirsenaryoyla yada kafanızda kurdugunuz böyle ilerlemeli mantıgıyla sınırlı bırakırsınız belli seviyeden ileri gidemezseniz arkadaşlar eger bir oyuncu dm in beklemedigi birşey yapıp dünyanın kaderini etkiliyebiliyosa aslada oyunun kontrolünü eline alamıyosa ve egleemnin doruklarına ulaşmışsa ozaman bu işi iyiyapıyorsunuz demektir. Tasvir mükemmel olmalıdır eger müzikle beraber oynatmıosanız işiniz daha zordur neolursa olsun bazen oyuncular oyundan kopabilirler ozamn ilginç şeyler yaratıp yada ilginç rp ler oyuncunun yadaoyuncuların dikatini çekmelidirler.

by ElessarTelemnar » Sun Nov 05, 2006 9:44 am

Başlığın ne anlama geldiğini anlamak için ilk mesaja bakmak gerekiyor Elesar. Konu oyunlarda neden DM olduğunu anlaşılması değil. Bir oyunda DMin öncelikle neleri sağlamayı amaçladığıdır.

Bazı arkadaşlar öncelikle amacın oyunu olabildiğince zorlaştırmak ya da karakterleri biraz zorlayarak hayatta bırakmak olduğunu düşündüler. Ben öncelikle espri unsurları yaratıp eğlenceli bir oyun yaratmak Sonra kattığı ögelerle daha sonra düşünüldüğünde hoşlanılarak hatırlanabilecek bir hikaye yaratmak olduğunu düşünüyorum.

Ya sen Elessar?
Sen ne düşünüyorsun?
Oncelile aciklaman icin gercekten cok tesekkur ederim simdi olayi caktim :ayyyy!: :ayyyy!:

valla oncelikle bir DM oyunun kurallarini iyi kavramis ve oyunu oyuncunun ellerine vermemesi lazim
yani bole derkende oyunu kasmali demiyorum sonucta oyunu birazda olsa bu dunyanin stresinden kurtulmak zevk almak icin oynuyoruz :D
Dm oyunda oyunculara serbestligi vermeli ama seneryosunund disina cikarmamali
ve benim icin en onemli olaylarindan biride Dm in tasvir yetenegi yeri ve olaylari o kadar iyi tasvir etmeliki o ani gercekten yasayayim :king:

Top