Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: MauraIngle
    Bugün: 9
    Dün: 23
    Toplam: 90338

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1636
    Üye: 0
    Toplam: 1636

    FrpWorld.Com :: View topic - İstimbol (Oyun sistemi)
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     İstimbol (Oyun sistemi) View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed May 05, 2010 6:01 am Reply with quoteBack to top

    Image


    Â?Başlangıçta Gök Tengri insanlığa yedi kutsal emanet gönderdi. Bu emanetler o kadar uzun zaman önce geldi ki insanlar üçünü kaybetti.

    Bazıları bu yedi emanetin onu bulan kişinin düşüncesine göre teşekkül ettiğini söyler, bazılarıysa emanetin geldiği kişiyi şekillendirdiğini.

    Cömert Amontehob dev bir kazan buldu. Bu kazan çorak ve bakımsız topraklarına bolluk ve bereket getirdi. İt baraklarla yıllar süren savaşı sonlandırdı yıllar sürecek bir barış sağladı.

    Peri kıtasındaki alim Lemorundas onu şimşeklere hakim kılacak bir asa buldu. Peri ırkı şimşek gücü ile çalışan diğer ırkların aklına hayaline gelmeyecek dev makineler ve aletler icat etti.

    Kuzey ülkelerinin barbar savaşçısı yiğit Gothar vurduğu her şeyi kesen değdiği savaşçıya onmaz yaralar açan kılıcı buldu. Kuzey barbarları ve yecücler savaş makineleri icat ederek önüne çıkan tüm orduları perişan etti, kuzeyden inerek diğer kavimlere baş eğdirdi ve orta bölgenin tek hakimi oldu.

    Uluğ devletlü büyük hanımız Turan han onu herkesin ulaşmak istediği felsefe taşı olarak gördü. Böylece tötonlara cengaverlik, Perilere ilim, uruklara zenginlik gelirken bize de böylelikle erdem düşmüş oldu.Â?

    Fakir Çelebi
    Â?Dünya kazan ben kepçeÂ?nin girişindenÂ?



    Dev ahşap ve metalden oluşmuş savaş makineleri ve mancınıklar, yıldırım ve şimşekler içinde bulutların arasında yolculuk eden yelkenliler, saplanınca dikenleri çıkarak düşmanının iç organlarını parçalayan kılıçlar, fırlatıldıktan sonra tıpkı bir olta gibi geri çekilebilen bıçaklar, pompalı tüfekler, barutlu silahlar, dev toplar, ağır buharlı makineler. Bu anlattıklarımız ilginizi çektiyse İstim-Bol tam size göre bir dünya.

    Turanoğullarının etrafa duman saçan binlerce beygir gücündeki tankları ve trenleri, dev silahlarla savaşan yeniçerileri, her tür teknolojiyi silaha çevirmekte usta Tötonlar, eski yöntemlerle savaşan teknolojiyi kabul etmeyen Kama şövalyeleri, Perilerden şimşek biliminin sırlarını çalmaya çalışan Frenk bilim adamları, çöllerin arasında itbarak ve serbarslarla yaşamaya mecbur kalan Uruklar ve uzak doğuda ki garip yecüç, mecücler.

    Ayrıca karanlıklar içinde gizlenmeyi seven Hassan şah ve fedaileri, istediği insanın biçimine bürünebilen meranlar, deli mucitler, deney sonucu yaratılmış hilkat garibeleri.

    Bu tehlikelerle dolu güç savaşında sizin gibi kahramanlara ihtiyaç var.


    Last edited by devrimk on Tue May 18, 2010 6:05 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed May 05, 2010 6:05 am Reply with quoteBack to top

    Karakter yaratma:

    Nitelikler
    Dört adet temel nitelik vardır bu nitelikler ırk avantajları haricinde 1-10 arası konulurlar. Toplamda 20 puan dağıtılır. Niteliklerinizden biri sıfır (0) olduğunda karakter kendinden geçer.

    Güç:
    Yakın dövüş ve fırlatmalı silahlarda vereceğiniz fiziksel hasarı belirler. Atletizm bu niteliğe bağlıdır.
    Çeviklik:
    Fiziksel savunmanızı belirler. Akrobasi, avcılık, el çabukluğu ve gizlenme bu niteliğe bağlıdır.
    Zeka
    Zihinsel savunmanızı belirler. Algı, beşeri münasebet, casusluk yetenekleri bu niteliğe bağlıdır.

    Diğer Tabirler:

    Can: 20 + sınıfın verdiği puan toplamıdır.
    Dayanıklılık: Aldığınız hasarın ne kadarını yemediğinizi gösterir.
    Fiziksel Saldırı: Yakın dövüş ya da menzilli saldırının avantajını gösterir.
    Fiziksel Savunma: Yakın dövüş ya da menzilli saldırıda geçilmesi gereken sayıdır.
    Zihinsel Saldırı: Yapacağınız zihinsel saldırının avantajını gösterir.
    Zihinsel Savunma: Zihinsel saldırıda geçilmesi gereken sayıdır.
    Z.D. (Zorluk Derecesi): Yetenek zarında tutturmanız gereken rakamı belirler.

    Marifetler, yetenekler:
    Her oyuncu seviye atladığında bir savaş marifeti seçebilir ya da mevcut marifetini geliştirebilir. Bu puanı yeteneklere de kullanma imkanı vardır.

    Savaş Marifetleri:

    Savaş okulları
    Çift silah: Çift silah kullananlar tur içinde yatırdıkları puan kadar fiziksel savunma ya da saldırı alabilirler.
    İki el: Silahınızı iki elinizle tutuyorsanız daha büyük hasarlar verebilirsiniz. Yatırılan puanın iki katı hasara eklenir.
    Keskin nişancı: Yatırılan puanın kadar fiziksel saldırı verir. Bu avantajdan yararlanmak için fırlatmalı ya da menzilli silahlar kullanıyor olmak gereklidir.
    Kılıç - kalkan: Yatırılan puan kadar fiziksel savunma verir, bu avantajdan yararlanmak için kalkan kullanmak gereklidir.
    Silah ustası: Seçtiğiniz tek tip silaha yatırılan puan kadar fiziksel saldırı verir.
    Tek silah: Seçtiğiniz silaha yatırılan puan kadar fiziksel savunma ve savaş manevraları avantajı verir. Bir elinizin boş olması gerekir.
    Yıldırım Asası: Yıldırım asası kullananlar tur içinde yatırdıkları puan kadar fiziksel savunma ya da saldırı alabilirler.
    Yetenek Geliştirme: Mevcut olan yeteneğinize puan yatırırsanız onu +3 geliştirmiş olursunuz.
    Zamanlama ustası: El bombası, barut fıçısı ya da mayınlarda yatırılan puan kadar fiziksel saldırı verir.

    Mühendislik okulları
    Elektrik mühendisliği: Elektrikli edavatlar üzerine çalışır, bu tip silahların hasarını yatırılan puan kadar arttırır
    Hekim: Savaş sonrasında Zeka ve yatırılan puan toplamı kadar iyileşme sağlanır.
    Kimyager: Patlama ve barutlu silahlar üzerine çalışır, bu tip silahların hasarını yatırılan puan kadar arttırır.
    Silah yapımcısı: Silaha yapılan eklemelerle saldırı yatırılan puan kadar arttırır.
    Zırh yapımcısı: Zırha yapılan eklemelerle dayanıklılık verilen puan kadar arttırır.

    Simya okulları
    Aktar: Zehir türevlerini kullanarak silahların hasarlarını arttırır. Ağız ya da nefes yoluyla alınan zehirlerde yatırılan puan kadar nitelik kaybı yaratabilirler. Savaş sonrası yatırılan puan kadar iyileşme sağlayabilir.
    Efsuncu: Hayal, yanılsama, sanrı göstermeye yarar ayrıca hipnotize ve kendine bağlama yöntemlerini de içerir. Yatırılan puan kadar kişi kontrol altına alınabilir.
    Gaz verme: Yatırılan puan kadar kendine ya da bir başkasına saldırı, hasar, savunma ya da dayanıklılık verilebilir. Birden fazla kişiye puan/2 olarak hesaplanır.
    Lanet okuma: Yatırılan puan kadar karşıdaki kişinin saldırı, savunma, hasar verme özellikleri düşürülebilir. Birden fazla kişiye puan/2 olarak hesaplanır.


    Yetenekler:
    Yetenekler puan yatırılmadığı sürece ilgili niteliğin yarısı ile seviyenizin yarısı toplanarak hesaplanır. Puan yatırılan yetenekler niteliğin tamamı ve seviyeniz toplanarak hesaplanır. Ayrıca puan yatırarak yeteneklerinizi +3 geliştirebilirsiniz.

    Akrobasi (Çeviklik): Hoplama, zıplama ve parendeler atma konusunda ihtisaslaşmışlar için, rakibi gafil avlamak ayrıca rakibin silahını almak ya da yere düşürmek için de kullanılır.
    İlgili savaş manevraları: Yakın dövüşte Gafil Avlama, Ele vurma, Kafaya vurma

    Algı (Zeka): Çevrede olan biteni fark etmeye yarar, gizli geçitleri ya da saklanmış insanları bu yeteneğiniz sayesinde bulabilirsiniz

    Avcılık (Çeviklik): Doğa şartlarında yolunuzu kaybetmezsiniz ve kendinize yetecek kadar yiyecek bulabilirsiniz, mesafeli silahlarla rakibin silahını düşürmek ya da okla onu bir yere mıhlamak bu yeteneğe bağlıdır
    İlgili savaş manevraları: Menzilli silahlarda Ele vurma, Kafaya vurma, Yere düşürme

    Atletizm (Güç): Koşma, yüzme gibi dayanıklılık gerektiren becerileri kapsar, kurt kapanı, adamı fırlatma ya da yere düşürmek için de kullanılır
    İlgili savaş manevraları: Yakın dövüşte İtme, Çekme, Yere düşürme, Tutma, Fırlatma

    Beşeri Münasebet (Zeka): Telkin, kandırma ya da göz korkutma yeteneklerini kapsar bilgi almak için de kullanılır.
    İlgili savaş manevraları: Menzilli ya da yakın dövüşte: Gafil Avlama, Yıldırma

    Casusluk (Zeka): Kılık değiştirme, sahte belge düzenleme, şifreli belgeleri okumaya yarar.

    Çilingir (Zeka): Kilitleri, tuzakları açmaya ya da bozmaya, mekanizmaları anlamaya yarar.

    El çabukluğu (Çeviklik): El çabukluğuyla bir şeyleri gizleyip bir şeyleri ortaya çıkarmaya yarar, rakibinizin gözüne bir şeyler atarak onu bir turluğuna kör bırakabilirsiniz. Kumarbazların ve sihirbazların sıkça kullandığı bir yöntemdir.
    İlgili savaş manevraları: Yakın dövüşte Göze kum atma,Gafil Avlama

    Gizlenme (Çeviklik): Başkaları sizi fark etmeden yürümenizi sağlar, bu şekilde rakibinizi gafil avlayabilirsiniz.
    İlgili savaş manevraları: Menzilli ya da yakın dövüşte: Gafil Avlama (sadece ilk saldırı için)


    Last edited by devrimk on Thu May 13, 2010 7:37 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed May 05, 2010 6:16 am Reply with quoteBack to top

    Savaş:

    Saldırı:
    Oyunda iki çeşit saldırı tipi vardır fiziksel ve zihinsel. Saldırı sabit savunmaya karşı yapılır, saldırı savunmayı kaç puan geçtiyse o kadar puan hasar hanesine eklenir. Hareket ederken saldırı yaparsanız ceza almazsınız öte yandan araç ya da binek üzerindeyseniz -4 ceza alırsınız.

    Bölgesel saldırı:
    Bazı yetenekler sayesinde bölgesel saldırı yapabilirsiniz, bu saldırılarda hasar ikiye bölünür.

    Savunma:
    Eğer zor durumda kalırsanız savunmaya geçebilirsiniz atacağınız 3z6 savunmanıza eklenir. Savunmaya geçen kişi ertesi tur ilk oynar.

    Bloklama:
    Daha az hasar almak için rakibin vuruşunu bloklama yoluna gidebilirsiniz, bu şekil bloklamalarda silahın verdiği kadar hasar dayanıklılığa eklenir, ayrıca kalkan kullanılıyorsa onun savunması da dayanıklılığa eklenir.

    Savaş manevraları
    Savaş manevraları genellikle yeteneklere bağlıdır, eğitimsiz kişi alakalı niteliğin yarısı + seviyenin yarısını kullanırken eğitimli kişi niteliğin tamamı ve tam seviyesini attığı zara ekler.

    Gafil Avlama: Beşeri münasebet yeteneğinizle kandırarak ya da Akrobatik hareketlerle rakibinizi şaşırtıp gafil avlayabilirsiniz.
    Göze kum atma: El çabukluğuyla rakibinizin gözüne kum, su vs. atabilirsiniz, bu rakibinizi o tur için kör eder.
    Ele vurma: Akrobasi yeteneğinizle rakibinizin eline vurarak elindekini düşürebilir hatta eliniz boşsa kendi elinize alabilirsiniz.
    Hücum: Rakibinize koşarak saldırırsanız yakın dövüşte +2 saldırı, -2 savunma alırsınız (Yetenek gerektirmez).
    İtme, Çekme, Yere düşürme: Karşılıklı Atletizm zarı atılır, eğer rakip bir uçuruma ya da duvara çarptırılmak isteniyorsa Atletizm zarı rakibin fiziksel savunmasını geçmelidir.
    Kafaya vurma: Rakibinizin kafasına vurursanız o tur için onu sersemletmiş olursunuz.
    Koruma: Rakibinizle arkadaşınızın arasına girebilirsiniz saldırı sizin defansınızı da geçerse size vurmuş sayılır(Yetenek gerektirmez).
    Tutma: Atletizm sayesinde rakibi tutabilirsiniz rakibiniz siz tuttukça saldırı ve savunma yapamaz, tutmaya çalıştığınız her tur bu zar yenilenir.
    Fırlatma: Tuttuğunuz kişiyi yere, duvara ya da başka bir rakibe fırlatabilirsiniz, rakibiniz ve çarptığı nokta gücünüz ve kendi giydiği zırhın dayanıklılığı kadar hasar yer.
    Yıldırma: Beşeri münasebet zarı ile rakibin gözünü korkutup tereddüde düşmesini sağlayabilirsiniz. Rakip saldırılarına -2 alır.

    Yardım (Ortak saldırı):
    Zorlu rakibinize aynı anda beraberce saldırmaya karar verirseniz attığınız 3z6 arkadaşınızın zarına eklenir. Sadece benzer saldırılarda yardımlaşabilirsiniz. Büyücünün ateş topuna kılıcınızla yardımcı olamazsınız.
    DMÂ?e not: Yardakçılar yardımlaştığında 1z6 eklenir.

    Etki süreleri:
    Süreli etkiler yapıldıktan itibaren savaş sonuna kadar geçerlidir. Peş peşe aynı kişiye yapılırsa etki kuvvetlenmez.

    Kritik vuruş:
    3z6Â?da 18 atıldığında kritik vuruş sayılır. Kritik vuruşlarda rakibin dayanıklılık puanı yok sayılır, ayrıca silahın verdiği hasar iki ile çarpılır.

    Karavana:
    3z6Â?da 3 atıldığında rakibe vurabilen puanı tuttursanız bile vuramamış sayılırsınız.

    Menziller:
    Silahların genel olarak menzili vardır -10 ceza alarak bir sonraki menzile kadar atış yapabilirsiniz.
    Fırlatmalı silahlar:
    Fırlatmalı silahlar ebatlarına ve fırlatanın gücüne bağlı olarak değişkenlik gösterir.
    Küçük silahlar Güç+ 10 m.
    Orta silahlar Güç+ 5 m.
    Büyük silahlar Güç+ 1 m.
    Battal silahlar Güç+ 0 m.

    Menzilli silahlar:
    Menzilli silahlar ebatlarına bağlı olarak değişkenlik gösterir.
    Küçük silahlar 25 m.
    Orta silahlar 50 m.
    Büyük silahlar 250 m.
    Battal silahlar 500 m.
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed May 05, 2010 6:22 am Reply with quoteBack to top

    Durumlar, Pozisyonlar ve Çevre koşulları:

    Pozisyon:
    Çömelme: Çömelen kişi menzilli silahlarla saldırıda +2, menzilli silahlarla karşı +2 savunma alır. Yakın dövüşte -2 savunma, -2 saldırı alır.

    Siper: Siper almalarda menzilli silahlarla karşı +6 savunma alırsınız.

    Yatma: Yatan kişi menzilli silahlarla saldırıda +4, menzilli silahlarla karşı +4 savunma alır. Yakın dövüşte -4 savunma, -4 saldırı alır. Yerden kalkmak bir tur alır. Akrobasi ZD: 25 tutturan herkes zaman kaybetmeden kalkabilir.

    Yüksekte durma: Rakibinden yüksekte duran herkes saldırılarına +2 alır.

    Durum:
    Baygın: Canınız 0 olduğunda bayılırsınız savunmanız 0 sayılır.

    Gafil Avlanma: Farkında olmadığınız saldırılarda kalkan savunmanız eklenmez ayrıca savunmanız yarıya düşmüş sayılır.

    Kör olma: 3z6Â?da 9 ve altında atarsanız vurma zarını tuttursanız bile vuramamış sayılırsınız ayrıca savunmanız yarıya düşer.

    Koma: Canınız 0Â?ın altına düştüğünde ölmeye başlarsınız. Savunmanız 0 sayılır her tur bir can kaybedersiniz -10Â?a ulaştığında ölürsünüz.

    Sersemleme: Tek seferde canınızın yarısı kadar hasar aldığınızda ya da canınız 10Â?un altına düştüğünde sersemleme hali gerçekleşir. Bütün savunmalarınıza ve saldırılarınıza -4 alırsınız.

    Yaralanma: Canınızın dörtte biri kadar her hasar aldığınızda yorulma emareleri gösterirsiniz. -1 saldırı ve -1 savunma alırsınız.

    Zehirlenme: Hastalık ya da zehirlenme durumlarında saldırı ve savunmalarınıza -2 alırsınız.

    Çevre Koşulları:
    Engebeli arazi: Doğal ya da yapay eğer engebeli bir bölgede savaş yapıyorsanız turunuzda ya hareket eder ya da saldırı yapabilirsiniz. (Bataklık, kayalık, eşyalarla dolu odalar vs.)

    Dar Alanlar: Dar alanlarda savaşmak zorunda kalırsanız saldırı ve savunmanızdan -4 düşer. Eğer ip ya da direk gibi çok ince satıhlarda savaşmak zorunda kalırsanız saldırınız ve savunmanızdan -4 daha düşer.

    Sis: 3z6Â?da 5 ve altında atarsanız vurma zarını tuttursanız bile vuramamış sayılırsınız.

    Yoğun sis: 3z6Â?da 9 ve altında atarsanız vurma zarını tuttursanız bile vuramamış sayılırsınız.

    Su: Su içinde savaşıyorsanız hasarınız yarıya düşer, delici silahınız varsa bu kural geçerli değildir. Barutlu silahlarda 3z6Â?da 9 ve altında atarsanız silahınız çalışmamış kabul edilir.

    Gece: Menzilli silahlarda -4 saldırı alırsınız.

    Karanlık: 3z6Â?da 9 ve altında atarsanız vurma zarını tuttursanız bile vuramamış sayılırsınız.

    Yetenek Çekişmesi:
    Yetenek çekişmesi belirli bir zorluk derecesine karşı yapılacağı gibi karşılıklı iki kişinin yeteneklerinin de karşılaştırılabileceği durumdur. Eğer özel bir durum yoksa saldırı yapılan yeteneğe aynı yetenekle karşı konulur.

    Yetenek Z.D. formülü:
    Kolay: Seviye +15
    Orta: Seviye +20
    Zor: Seviye +25
    Çok Zor: Seviye +30

    Çzel Kurallar:
    Bilim-simya çakışması:
    Normal olarak yapılan saldırılarda 3z6'da 3 atıldığı zaman oyuncunun o turu yanar fakat oyuncu bilim ya da simya destekli hareketler yapıyorsa bu şans kuvvetlenir.
    Bilim ya da simya kullanımında toplamda 4 atılırsa o tur yanar, 3 atılırsa 2 turu yanar.
    Bilim ve simya beraber kullanıldığında toplamda 5 atılırsa o turu yanar, 4 atılırsa 2 tur yanar, 3 atılırsa 3 turu yanar.

    şans kartı
    Her oyuncunun bir şans kartı vardır, bu kart sayesinde:
    Beğenmediğiniz zarı tekrar atabilirsiniz. Atılan zar toplamı ondan (10) küçükse zara on (10) eklenir.
    Bilmediğiniz bir yeteneği biliyormuş gibi kullanabilirsiniz.
    Niteliklerinizden birini seviyeniz kadar yükseltebilirsiniz.

    Efsanevi hareket
    Çok zor durumlarda oyuncunun efsanevi hareket yapma şansı vardır. Çrneğin arkadaşlarının hepsi düştüğünde son kalan oyuncuya "Efsanevi hareket" şansı verilir. Bu hareket süresince oyuncunun hikayeyi yönlendirmesine müsaade edilir.


    Last edited by devrimk on Mon May 10, 2010 8:38 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed May 05, 2010 6:25 am Reply with quoteBack to top

    Eşyalar:

    Silahlar:
    Silahlar boyutlarına göre olarak dört kategoridedir, yakın dövüş silahlarına gücünüz hasar olarak eklenir.

    Küçük: Küçük silahlar hasarınıza +4 ekler, insan boyutunda ırkların pençeleri bu tip silahlardan sayılır. Kullanabilmek için gücünüzün en az 2 olması gerekir.
    Bıçak, hançer, muşta, küçük tabanca (tek ya da iki mermili) vs.

    Orta: Orta silahlar hasarınıza +6 ekler. Kullanabilmek için gücünüzün en az 4 olması gerekir.
    Kılıç, pala, yatağan, balta, gürz, topuz, cirit, tabanca, el bombası vs.

    Büyük: (İki elle kullanılması şarttır) Büyük silahlar hasarınıza +8 ekler. Kullanabilmek için gücünüzün en az 6 olması gerekir.
    Büyük balta, büyük kılıç, mızrak, balyoz, tüfek, alev makinesi, top, dinamit lokumu vs.

    Battal: (İki elle kullanılması şarttır) Battal silahlar hasarınıza +10 ekler. Kullanabilmek için gücünüzün en az 8 olması gerekir.
    Dev boyutlu silahlar, ağır keskin nişancı tüfeği, mitralyöz,şahi top, barut fıçısı vs.

    Çzel Silahlar:
    Yukarıdaki kategorilerin içinde bulunsa da bazı silahların özel durumları vardır.
    Alev Makinesi:
    Alev makinesi metre olarak verdiği hasar kadar ileri, yarısı genişliğinde bitimi olarak hesaplanan konik bölgeye hasar verir. Dayanıklılığı otomatik olarak geçer.

    El bombası, barut fıçısı vs.
    Verdiği hasar kadar metre çapında bölgeyi etkiler. Dayanıklılığı otomatik olarak geçer.

    Otomatik silahlar, Mitralyöz:
    Otomatik silahlar bu özelliği kullanıldığında metre olarak verdiği hasar kadar ileri, yarısı genişliğinde bitimi olarak hesaplanan konik bölgeye hasar verir. Eğer tek noktaya ateş ediliyorsa +4 fazladan hasar verirler.

    Top:
    Verdiği hasar kadar metre çapında bölgeyi etkiler. Dayanıklılığı otomatik olarak geçer.

    Zırhlar
    Zırhlar savunma vermez dayanıklılık verir zırhın verdiği dayanıklılık puanı yediğiniz hasardan düşer.
    Hafif zırh (deri, kürk) 2
    Orta Zırh (örme zırh, pul zırh) 5
    Ağır Zırh (plaka zırh) 8

    Kalkanlar
    Kalkan ile saldırı yaparsanız verdiği savunma puanı sıfırlanır ve aynı puan saldırıya eklenir.
    El kalkanı: Savunmaya +2 verir, bu tip kalkanlar çift silah kategorisinde kullanılabilir.
    Yuvarlak Kalkan: Savunmaya +4 verir, bu kalkanla saldırı yapılırsa bu avantaj kaybolur.
    Büyük kalkan: Savunmaya +6 verir, bu tip kalkanlarla saldırı yapılamaz.

    Çzel yapım eşyalar:
    Çzel yapım eşyalar oyunculara avantaj sağladığından bu tip eşyaları her oyuncu seviyesi adedinde taşıyabilir. Ayrıca oyuncular kendilerinden yüksek seviyeli eşya taşıyamazlar. Eşya yapım genel kuralları aşağıdadır.

    Nitelikler her 1 derece karşılığı 1 arttırılır.
    Savaş marifetleri her 1 derece karşılığı 1 arttırılır
    Yetenekler her 1 derece karşılığı 2 arttırır
    Dayanıklılık her 1 derece karşılığı 1 arttırılır
    Fiziksel Savunma her 1 derece karşılığı 1 arttırılır
    Zihinsel Savunma her 1 derece karşılığı 1 arttırılır
    Fiziksel Saldırı her 1 derece karşılığı 1 arttırılır
    Fiziksel Hasar her 1 derece karşılığı 1 arttırılır
    Işık kaynağı: 1 puan
    Hız: 1 puan saatte 25 km, 2 puan saatte 50 km, 3 puan 100 km, 4 puan 200 km gidebilir.
    Tırmanma 1 puan
    Yüzme: 2 puan
    Uçma: 4 puan
    Radyo: 1 puan, puan arttırdıkça iletişim mesafesi artar. 25, 50, 100, 200 km. vs.
    Menzil: Silahların menzilleri arttırılabilir, her bir puan yatırıldığında silahın menzili bir üst kategoriye çıkar.
    Otomatik atış: 1 puan Otomatik silahlar bu özelliği kullanıldığında metre olarak verdiği hasar kadar ileri, yarısı genişliğinde bitimi olarak hesaplanan konik bölgeye hasar verir. Eğer tek noktaya ateş ediliyorsa +4 fazladan hasar verirler.
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed May 05, 2010 6:28 am Reply with quoteBack to top

    Irklar:

    B.O.T. (Buharlı Otomatik Teşşekkül)
    Başlangıçta +2 Güç alır
    5 dayanıklılıkları vardır zırh giyemezler.

    Cüce
    Başlangıçta +2 Bünye alır
    Atletizm her birinde mevcuttur ve her 4 seviyede mühendislik okullarından birine +1 alır.

    Dev
    Başlangıçta +4 Güç, +2 bünye alır
    Başlangıç canları bünyelerinin iki katıdır.

    Erk
    Başlangıçta +2 Bünye alır
    Çfke nöbeti: Erkler yaralandığı zaman kuvvetlenirler, hasarları +2 artar.

    Gulyabani
    Başlangıçta +2 Zeka alır
    Başlangıçta fazladan bir yetenek seçer.
    Her 2 seviyede bir seçtiği savaş marifetine +1 alır.

    İnsan (Turan, Töton, Angles, Frenk, Arabi, Mağribi, Uruk):
    İstediği bir niteliği 12'ye kadar çıkartabilir.
    Başlangıçta fazladan bir yetenek seçer.
    Her 2 seviyede bir seçtiği savaş marifetine +1 alır.

    İtbarak
    Başlangıçta +2 Çeviklik alır
    Bünyeleri kadar dayanıklılıkları vardır, her dört seviyede bir artar.

    Mecüc
    Başlangıçta +2 Çeviklik alır
    Casusluk, gizlenme ya da el çabukluğu yeteneklerinden ikisini seçebilir eğer sınıfında mevcutsa +2 avantaj alır.
    Her 4 seviyede bir seçtiği yeteneklere +1 alır.

    Meran
    Başlangıçta +2 Çeviklik alır
    şekil değiştirebilir, başkasının kılığına girebilir. Casusluk ve gizlenme hepsinde mevcuttur ve her 4 seviyede 1 artar.

    Mulor
    Başlangıçta +2 Güç alır
    Her turda seviyesi kadar yaraları iyileşir.

    Peri
    Başlangıçta +2 Zeka alır
    Minik uçan peri şekline dönüşebilir, bu küçük ebatlarda fark edilmesi çok zordur.

    Serbars
    Başlangıçta +2 Güç alır
    Dev pençeleri orta ebat silah kadar hasar verir her 4 seviyede 1 artar.

    Tepegöz
    Başlangıçta +2 Güç ya da +2 Zeka alır
    Güçlü olanları cinnet geçirebilir, Zeki olanları ise melankoliye kapılabilir.
    Cinnet: Yaralandığı zaman cinnet geçirir, +2 saldırı, +2 dayanıklılık kazanır.
    Melankoli: Yaralandığı zaman melankoliye düşer ağlar sızlanır, seviyesi kadar zihinsel saldırıya karşı koyamayanlar o tur saldıramaz.

    Yecüc
    Başlangıçta +2 Zeka alır
    Başlangıçta bir mühendislik okulunu seçer ya da varsa geliştirir.
    Her 4 seviyede seçtiği 2 mühendislik okuluna +1 alır.
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed May 05, 2010 6:31 am Reply with quoteBack to top

    Sınıflar:

    Seviye Atlama:
    Seviye atladığınızda sınıfınıza ait marifetler ve yetenekler bir puan gelişir.
    Ayrıca yeni bir marifet seçmeye ya da olanlardan birini geliştirmeye hak kazanırsınız.

    Birden Fazla sınıf sahibi olmak:
    Bir oyuncu en fazla üç faklı sınıfa sahip olabilir, farklı sınıfa geçen bir oyuncu yeni sınıfın Savaş marifeti ya da yeteneklerini kazanmaz sadece seviye ile gelen avantajları kazanır.

    Cadı
    "Lanet olasıca, elin silah tutmaz, beline kuvvet gelmez olsun."
    Lanetli sözlerle karşıdakinin basiretini bağlayan, başkalarının sağlığıyla oynayıp hasta eden bu cadılardan en yiğit savaşçılar bile çekinir.
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: İki seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Her seviyede 1
    Fiziksel Savunma: İki seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Lanet Okuma (2)
    Yetenekler: Algı
    Seviye 1. Cadılar okudukları lanetlerde ayrıca zekaları kadar rakibe psikolojik zarar verirler.
    Seviye 5. Cadılar gelişmiş Algı yetenekleriyle karşısındaki kişinin psikolojik çözümlemesini yapar ve zayıf noktalarını bulur. Cadı bir tur inceleme yaparsa (zihinsel saldırı) rakibi cadıya karşı bütün savunmalarına ve yetenek çekişmelerine cadının seviyesi kadar ceza alır.
    Seviye 10. Lanet okuduğu kişiye aynı anda ikinci bir saldırı yapar bu saldırıda başarılı olursa rakibi cadıdan korkar ve saldırmaya çekinir.
    Seviye 15. Cadılar görmedikleri kimselerin eşyaları üzerinden büyü yaparak lanet okuyabilirler.

    Delil
    "Kaderde ne varsa o gelir başa"
    Savaşta en önden giden bu gözü pek savaşçılar düşmanlarını korkutmak için vahşi hayvan postları giyerler bu şekilde düşman kurşununun kendilerine değmeyeceğine inanırlar. Aslında kılavuz manasına gelen Delil kelimesi bu gözü karalıkları yüzünden halk arasında DeliÂ?ye dönüşmüştür.
    Büyük ebatta her tür silah (balta, kılıç, balyoz ya da mızrak) kullanırlar.
    Can: 7
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: İki seviyede 1
    Zihinsel Savunma: Her seviyede 1
    Savaş Marifetleri: İki el, Silah Ustası
    Yetenekler: Atletizm
    Seviye 1. Deliller bünyeleri ve seviyeleri toplamı kadar dayanıklılık kazanırlar, bu dayanıklılık zırhla toplanmaz.
    Seviye 5. Cinnet: Yaralandığı zaman cinnet geçirir, +5 fazla hasar vermeye başlar.
    Seviye 10. Cinnet: Yaralandığı zaman cinnet geçirir, +5 daha fazla hasar vermeye başlar.
    Seviye 15. Yaralandığı zaman yanındakilere de cinnet geçirtir, herkes +5 daha fazla hasar vermeye başlar.

    Harami
    Â?Kırk katır mı, kırk satır mı?Â?
    Yol kesip kervan soyan bu eşkıyalar, karşı konulduğunda kurbanlarına amansız işkenceler yapabilirler. Yakalanıldığı zaman ivedilikle istenilen haracı vermek gerekir. Gözleri paradan başka bir şey görmeyen haramiler başlarına buyruk ıssız bölgelerde topluluk halinde yaşarlar. Küçük silahları tercih eden haramiler düşmanlarını gafil avlamak suretiyle savaşmaktan hoşlanırlar.
    Can: 5
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Çift Silah
    Yetenekler: Akrobasi, Beşeri Münasebet, El çabukluğu, Gizlenme
    Seviye 1. Orta ebat silahlarda hasar olarak Güç yerine Çevikliğini kullanır, rakibi gafil avladığında seviyesi kadar fazladan hasar verir.
    Seviye 5. Harami gafil avlanmaz, ancak yetenek çekişmesi sonucunda gafil avlanabilir.
    Seviye 10. Harami tuzaklara ve bölgesel saldırılara karşı tecrübelidir. Bu tip hasarların sadece yarısını alır.
    Seviye 15. Harami belirli bir bölgeyi mesken tutar o bölgeyi sürekli olarak haraca keser.

    Haşhaşi
    Â?...Â?
    Hassan şahÂ?ın bu sapkın müritleri Mecüclerden öğrendikleri hileler ve gizlenme teknikleriyle en güvenli kalelere sızabilir, en korunaklı yerlere girebilir, en temkinli insanı öldürebilirler. Zehirle öldürseler bile öldürdükleri insanı sapladıkları kabzasındaki oymanın gölgesi Hassan şahÂ?ın portresine benzeyen hançer sayesinde bu işi üstlenirler.
    Can: 5
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Silah Ustası
    Yetenekler: Casusluk, Çilingir, El çabukluğu, Gizlenme
    Seviye 1. Küçük ebat silahlarda hasar olarak Güç yerine Çevikliğini kullanır, rakibi gafil avladığında seviyesi kadar fazladan hasar verir.
    Seviye 5. Haşhaşi el çabukluğu ile yapılan savaş manevralarını normal saldırısıyla birlikte yapabilir.
    Seviye 10. Haşhaşi gölgelere saklanmakta ustadır, tur içinde gizlenip saldırabilir.
    Seviye 15. Haşhaşi bölge teşkilatının başına geçer, emrinde öl dese ölecek 10 haşhaşi bulunur.

    Hekim
    Â?Herkes mutlaka yalan söyler.Â?
    Hekimler insan hayatıyla çok uğraştıklarından ve bir çok ölüm gördüklerinden hayata pek önem vermezler. Çte yandan hastaları iyileştirmek ve bu konuda başarılı olmak bir çoğunun saplantısıdır. Sizin söylediğiniz şeylere inanmayıp kendileri gözlem, inceleme ve testler yaparlar.
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Hekim (2)
    Yetenekler: Algı
    Seviye 1. Hekim savaş esnasında hekimlik yeteneğini kullanabilir fakat tedavi uygulanan kişi o tur bir şey yapamaz. Algı yeteneği sayesinde hastalıkları teşhis edebilir.
    Seviye 5. Hekim yüksek anatomi bilgisi sayesinde Zekasını silahların hasarına ekler.
    Seviye 10. Savaş sonrası bakımlarda hekimlik puanı iki katından hesaplanır.
    Seviye 15. Hekim bilinmeyen hastalıkları teşhis ve tedavi edebilir.

    Humbaracı
    Â?Canını seven kaçsııın!Â?
    El bombaları ve barut fıçıları taşıyan bu yiğitler, gizlice düşman surlarına yaklaşıp patlatma, tankların altına mayın döşeme ve kalabalığın içine bomba atmakta maharetlidirler.
    Can: 5
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Kimyager, Zamanlama ustası
    Yetenekler: Gizlenme
    Seviye 1. Humbaracı bütün bombalara ve toplara zekasını hasar olarak ekler, battal boy barut fıçılarını ve toplarını büyük boymuş gibi fırlatabilir, kullanabilir.
    Seviye 5. Kamuflaj: Humbaracılar ortama uyum sağlamakta ustadır, zekalarını gizlenme yeteneklerine eklerler.
    Seviye 10. Patlamalarla fazla haşır neşir oldukları için eğer patlamanın merkezinde değillerse hasar almazlar.
    Seviye 15. Gerekli noktalara bombaları yerleştirebilirlerse humbaracıların yıkamayacağı kale, havaya uçuramayacağı alet yoktur.

    Kabadayı
    Â?Hieeeeyyyt ülen!Â?
    şehirlerde bulunan feslerini yampiri takıp ceketlerini omuzlarına asan bu zatlar silah ve bıçak kullanmakta usta olup sokaklarda attıkları naralarla meşhurdurlar. Narayla karışık ettikleri galiz küfürlerle karşılarındakilere kabus yaşatırlar.
    Can: 6
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Silah ustası, Lanet okuma
    Yetenekler: Beşeri Münasebet
    Seviye 1. Kabadayıların tokatları küçük silah sayılır, ayrıca kabadayılar yıldırma konusunda ustadır, yıldırma ve saldırılarını aynı anda yapabilirler.
    Seviye 5. Kabadayı eğer tek kişiye lanet okursa aynı tur saldırısını da yapabilir.
    Seviye 10. Kabadayı birden fazla kişiye herhangi bir ceza almadan lanet okuyabilir.
    Seviye 15. Kabadayılar kendi bölgelerini korur ve kollar bu sayede haklarında akla hayale gelmez hikayeler anlatılır isimleri dilden dile dolaşır.

    Kama şövalyeleri:
    Â?Dilerim dürüst bir karşılaşma olur! İyi olan kazansın.Â?
    Kama şövalyeleri Anglesyanın kıyılarındaki çeşitli adalarda konuşlanmaktadırlar. Krallığın dağılmasının ve çökmesinin sorumlusu olarak teknolojiyi suçladıklarından ve kurucuları Arthorius bir daha teknoloji kullanmamaya yemin ettiğinden kelli hiç bir tür mekanik, buharlı ya da barutlu silah ya da alet kullanmazlar. Ağır zırhları, büyük kalkanlarıyla yavaş hareket etseler de yere yıkılması zor yiğitlerdir.
    Can: 7
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Kılıç Kalkan, Gaz Verme
    Yetenekler: Atletizm
    Seviye 1. Kalkan kullanırken seviyeleri kadar dayanıklılık kazanırlar.
    Seviye 5. Aynı turda hem blok hem saldırı yapabilirler.
    Seviye 10. Blok hareketinde güçlerini de dayanıklılığa katarlar.
    Seviye 15. Kama şövalyesi bir kaleye sahip olur yanına 15 tane şövalye adayı katılır.

    Korkotta korsanları:
    Â?Yükte hafif pahada ağır... gerisini bilirsiniz işte.Â?
    Kanun kaçaklarından oluşan bu korsanlar üst denizi haraca keserek geçimlerini sağlamaktadırlar. Gemilerin ikmal ve bakım yaptığı Korkotta adası sadece bu korsanların bildiği bir yerdedir, pazularına korsan olduklarını belirten KK dövmesini yaptıranlar ancak bu topluluğa katılabilirler.
    Can: 5
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Çift Silah
    Yetenekler: Akrobasi, Atletizm, Avcılık, El çabukluğu
    Seviye 1. Tabancalara hasar olarak çevikliğini ekler.
    Seviye 5. Savaş manevralarına karşı savunmaları oldukça iyidir, seviyeleri kadar avantaj alırlar.
    Seviye 10. Engebeli arazi ve dar alanlarda savaşırlarken ceza almazlar.
    Seviye 15. Çevre koşullarından mükemmel şekilde faydalanırlar, iplerden iplere atlama yöntemiyle hızlarına +1 eklenir.

    Meftbaz
    "Yaşıyor! YAşIYOR! Haha haha!"
    Çlülerle oynamayı seven bu hasta ruhlular, ölenlerin cesetlerini birleştirip canlandırmakta, iskeletleri ve cesetleri hareket ettirmekte ustadırlar. Genellikle kimse sevmez köylülerin toplanıp linç ettiği nice vakıa mevcuttur.
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: İki seviyede 1
    Zihinsel Savunma: Her seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Hekim, Kimyager
    Yetenekler:
    Seviye 1. Meftbazlar yürüyen ölü yapabilirler her seviyeleri ile diriltebildikleri ölü sayısı ve seviyeleri de yükselir. Bu ölülerin başlangıçra bütün nitelikleri 2Â? dayanıklılıkları 10Â?dur. Her seviye artışında 2 Güç, 2 bünye kazanırlar.
    Seviye 5. Meftbazlar dirilttikleri ölülerin içine gaz bombası ya da dinamit koyarak parçalandıkları anda patlamasını sağlayabilirler.
    Seviye 10. MeftbazÂ?ın yaptığı ölüler olağanüstü dayanıklıdır seviyesi kadar dayanıklılık kazanırlar.
    Seviye 15. Meftbaz ölümün sırrını keşfetmiştir ölüleri diriltmeyi başarabilir. Ufak bir şansla bu ölülerin canavarlaşması mümkündür.

    Mehter
    Â?Yinede şahlanıyor aman
    Kolbaşının yandım da kır atıÂ?
    Turan ordusunun cenge davul zurnayla giden bu neferleri ordunun tüm dünyada en korkulan askerleri haline gelmesinde önemli rol oynamıştır. Hafif zırhlı ve silahlı olan bu birlik öttürdüğü zurnasıyla, vurduğu kösüyle düşmana korku saçmakta genelde arka planda kalıp diğer askerlere moral vermektedirler.
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: İki seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: İki seviyede 1
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Gaza Getirme (2)
    Yetenekler: Beşeri Münasebet
    Seviye 1. Mehterler beraberken daha başarılı olurlar, her bir mehter gaza getirme seviyesini bir (1) yükseltir.
    Seviye 5. Mehterler aynı turda iki farklı tip gaza getirmeyi gerçekleştirebilir.
    Seviye 10. Mehterlerin gaza getirdiği adam sayısı normalin iki katına çıkar.
    Seviye 15. Mehter dostunu gaza getirirken düşmanına korku salar, gaza getirme özelliği aynı zamanda lanet olarak çalışır, bu özelliği kullanırsa 5. seviye özelliğini kullanamaz.

    Mucid:
    Â?Tamam zayıf görünüyor olabilirim ama beni bir de kuşanınca gör.Â?
    Savaşmak için cılız fakat zekası kuvvetli bu alimler insanları öldürmeye kâdir araçlar yapmakta pek marifetlidirler. Sapını çekince makas gibi iç organları kesen kılıçlar, hiç bir kuvvet harcamadan zemberek yardımıyla fırlatılan bıçaklar, kızgın yağ püskürten arabalar hep bu alimlerin işidir.
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: İki seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: İki seviyede 1
    Zihinsel Savunma: Her seviyede 1
    Savaş Marifetleri: 2 adet Mühendislik okullarından marifet seçer.
    Yetenekler: Çilingirlik
    Seviye 1. Kendi silahlarını kullanırken hasara Güç yerine Zekasını ekler.
    Seviye 5. Bütün mühendisliklere +1 alır
    Seviye 10. Bütün mühendisliklere +1 alır
    Seviye 15. Yaptığı aletleri diğerlerinin kullanabileceği şekilde imal edip seri üretim yapabilir.

    Muhteşem Maceracı
    Garip silahlar kullanıp hazine peşinde koşan bu maceracıların elinde maşrapa ya da sandalye ölümcül bir silahtır. İnanılmaz tuzaklardan sadece şansları yardımıyla kaçıp kurtuldukları bilinmektedir.
    Can: 6
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Keskin nişancı
    Yetenekler: Akrobasi, Algı, Atletizm, Çilingir
    Seviye 1. Hasar olarak çevikliğini kullanır, eline aldığı herhangi bir eşya +6 hasar verir.
    Seviye 5. Tuzaklara ve bölgesel saldırılara karşı tecrübelidir. Bu tip hasarların sadece yarısını alır.
    Seviye 10. Tuzaklardan ve bölgesel saldırılardan hiç hasar almaz, kaçmaya başladığında yardakçıların bütün saldırılarını savuşturmuş sayılır.
    Seviye 15. Fazladan bir şans kartına sahip olurlar.

    Ozan
    Â?Oku oku da baban gibi, eşek olma!.Â?
    Biraz sivri dilli, biraz da eli saz tutan bu münafıklar akla hayale gelmez laflarla insanı sinirlendirir, en heybetli adamı iki cümle ile yerin dibine sokar. Çyle ki bir Turan ozanının sadece konuşarak Kama şövalyesini hırsından öldürdüğü söylenir.
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: İki seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: İki seviyede 1
    Fiziksel Savunma: İki seviyede 1
    Zihinsel Savunma: Her seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Efsuncu, Lanet Okuma
    Yetenekler: Beşeri Münasebet
    Seviye 1. Mükemmel dinleti: Ozan savaş başlamadan evvel konuşmaya ya da sazını çalmaya başlarsa herkes onu dinlemeye başlar.
    Seviye 5. Ozan atışması: Eğer başka biri kendine ya da arkadaşlarına zihinsel saldırı yapıyorsa ozan konuşarak bunu bertaraf edebilir. Efsunculuk derecesi o tur için herkesin zihinsel savunmasına eklenir.
    Seviye 10. Ozan ustalaştığı bir marifette etki etme hesaplamalarında Zekasını ekler
    Seviye 15. Ozanın yazdığı şiirler dilden dile dolaşır, övdüğü güzellere herkes aşık olur, yerdiği insanlardan nefret edilir.

    Serdengeçti (Dalkılıç)
    Hafif zırhlı sadece tek elinde kılıç olan bu askerler, düşman içine sızıp bilgi toplama ve arama kurtarma çalışmaları konusunda ihtisaslaşmıştır.
    Can: 6
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Tek Silah
    Yetenekler: Akrobasi, Beşeri Münasebet, Casusluk, Gizlenme
    Seviye 1. Tek eli boştayken seviyesi kadar savunma alır, akrobasi zarını tutturursa ıska geçen rakipleri birbirine vurdurabilir.
    Seviye 5. Yardakçıların yardımlaşması Serdengeçtiye karşı işe yaramaz. Kendine atılan ve ıska geçen menzilli silahları tutup geri fırlatabilir.
    Seviye 10. Yardımlaşma Serdengeçtiye karşı işe yaramaz, kılıcıyla etrafında dönerek çevresindeki herkese vurabilir, Hasar/2
    Seviye 15. Serdengeçti bizzat padişahtan emir alır, özel görevlerde kendisi gibi serdengeçtilerden yardım alabilir.

    Sihirbaz
    "Kendini geniş uçsuz bucaksız bir ovada hayal et, her yer yemyeşil, huzur dolu, ağırlaşıyorsun...uykun geliyor...Â?
    Konuşarak karşılarındakini etkileyen bu hilebazlar gerekirse hafızanızı silip, bildiklerinizi unuttururlar. Ayrıca çoğu göz yanıltıcı düzenek ve mekanizmalar kurma konusunda ustadır.
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: İki seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Her seviyede 1
    Fiziksel Savunma: İki seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Efsuncu
    Yetenekler: Algı, Beşeri Münasebet, Çilingir, El Çabukluğu
    Seviye 1. Sihirbazlar gösteri yaptıklarında herkes büyülenmiş gibi onu izler, izleyenlerin yetenekleri sihirbazın seviyesi ve zekası kadar ceza alır.
    Seviye 5. Sihirbazlar gelişmiş Algı yetenekleriyle karşısındaki kişinin psikolojik çözümlemesini yapar ve zayıf noktalarını bulur. Sihirbaz bir tur inceleme yaparsa (zihinsel saldırı) rakibin gizlemeye çalıştığı sırları, geçmişini, yalan söyleyip söylemediğini anlar.
    Seviye 10. Sihirbaz birini efsunlarken saldırı yapıyormuş gibi gözükmez dolayısıyla düşmanları onu hedef olarak seçmezler.
    Seviye 15. Sihirbazların efsunladığı kişi ömrünün sonuna kadar onunla dost kalır.

    Silahşör:
    Â?Ha ha! Bakalım dilin koptuğunda bu kadar cesur konuşabilecek misin?Â?
    Frenk diyarında kendilerine silahşör diyen bu efendiler hem kılıç hem de ateşli silah kullanmakta ustadırlar, vur kaç tekniğiyle savaş yıllarında Tötonlara karşı etkili direniş göstermişlerdir. Teke tek dövüşlerde gerçekten tehlikelidirler, bu heyecanlı ve ateşli frenklerle içki masasına oturmak bile cesaret ister bir anda parlayıp burnunuza kılıcı dayayabilirler.
    Can: 6
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: İstedikleri ikisini seçerler.
    Yetenekler: Akrobasi
    Seviye 1. Silahşör menzilli silahlara hasar olarak çevikliğini ekler, savaş manevralarına seviyesi kadar avantaj alır. Seviye 5. İstedikleri bir savaş manevrasıyla birlikte saldırı yapabilirler.
    Seviye 10. Silahşör seçtiği silahta 17 attığında da kritik vurmuş sayılır.
    Seviye 15. Silahşör savunmasını geçtiği herkesin dayanıklılığını da otomatik geçmiş sayılır.

    Silahtar
    "Mesafe hak getire, haydi Allah rast getire!"
    Ağır silahlar taşıyan silahtarlar en heybetli yeniçerilerden seçilirler, padişahın yakın korumalarıdır. İlk başlarda şahi topları taşıyan silahtarlar, ağır makinelilerin bulunmasıyla Battalsilahları kullanmaya başlamışlardır.
    Can: 7
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: İki el, Silah ustası
    Yetenekler: Algı
    Seviye 1. Battal silahları güzelce tutabilmek için güçlü olmak gerekir, Silahtarlar güçlerini ve seviyelerini battal menzilli silahlara hasar olarak eklerler.
    Seviye 5. Silahtar battal silah kullanırken 17 attığında da kritik vurmuş sayılır.
    Seviye 10. Silahtarlar için Battal silahlar sayesinde gelen darbeleri azaltmak mümkündür, silahın verdiği hasar kadar dayanıklılık kazanırlar.
    Seviye 15. Mermi yağmuru: Silahtarlar ateş ettiklerinde düşmanları onları vurmakta zorlanır verdikleri sabit hasar kadar savunma alırlar.

    Simyacı:
    Â?Evet biraz daha nitro kattık mı bu patlama kale kapısını havaya uçurur.Â?
    Eski bilimlerle uğraşan simyacıların en büyük isteği kurşunu altına çevirmektir. Bunun için Â?Kara TaşÂ?ın bir parçasının gerektiğini düşünen bir çokları da vardır. İyileştirici ot ve merhemlerde uzman olanları gibi, zehirli gaz, demir, ahşap eriten sıvılar üzerine türlü hinliklerle uğraşanları mevcuttur.
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: İki seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Kimyager, Aktar
    Yetenekler: Algı
    Seviye 1..
    Seviye 5.
    Seviye 10.
    Seviye 15. Kurşunu altına çevirebilir.

    Sipahi
    "Delikli demir çıktı mertlik bozuldu."
    Barutlu silah kullanmayan Sipahiler eski tipte dövüş ustalarıdır. Kılıç ve kalkan ile dövüşürler, farklı türde silah kullananları olsa da geneli Yatağan kullanmakta ustadırlar.
    Can: 7
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Kılıç Kalkan, Silah ustası
    Yetenekler: Atletizm
    Seviye 1. Sipahi seçtiği silahta rakibine seviyesi kadar fazladan hasar verir.
    Seviye 5. Sipahi seçtiği silahta 17 attığında da kritik vurmuş sayılır.
    Seviye 10. Sipahi seçtiği silahta 15 ve üstünde attığında kritik vurmuş sayılır.
    Seviye 15. Sipahi seçtiği silahla tur başında ilk oynar.

    şirpençe
    Â?Eh madem öyle kılıçları atmanın vakti geldi!Â?
    Serbars ve İtbarakların savaş esnasında silahlarını fırlattığını görürseniz şaşırmayın. Mümkün mertebe uzaklaşırsanız iyi olur. Tıpkı kediler gibi pençeleri çıkan bu yaratıkların böyle durumlarda çok hızlı hareket ettiği de bilinmektedir.
    *Sadece Serbars ve İtbarak ırkları için
    Can: 7
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Çift silah, İki el (Bu iki özelliği de pençeleri için kullanabilirler)
    Yetenekler: Atletizm
    Seviye 1. Pençeleri ile her seviyeleri için +1 tırmalama hasarı verir.
    Seviye 5. Duvarlara aletsiz tırmanabilirler, ayrıca hızları 1 artar.
    Seviye 10. Atletizmle ilgili yaptıkları savaş manevrasından sonra aynı tur saldırabilirler.
    Seviye 15. Pençeleriyle birini öldürdükleri her zaman tekrar saldırı yaparlar.

    Töton Ateş Askeri
    "Yan bebeğim yan!"
    Turanlıların Humbaracılarına karşı eğitilmişlerdir, alev makineleriyle humbaracıları yakıp patlatarak düşmanı yerindeyken yok etmeyi hedeflerler.
    Can: 5
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Silah ustası
    Yetenekler: Akrobasi, Atletizm, Avcılık, Gizlenme
    Seviye 1. Alev makinelerini kullanırken zekasını ve seviyesini hasar olarak ekler.
    Seviye 5. Kamuflaj: Ateş Askerleri ortama uyum sağlamakta ustadır, zekalarını gizlenme yeteneklerine eklerler.
    Seviye 10. Bölgesel saldırılara karşı tecrübelidir. Bu tip hasarların sadece yarısını alır.
    Seviye 15. Kurtulma ümidi kalmadığı anda kendini patlatabilir.

    Töton Kara şövalye
    "Dur! Ya da olacaklara katlan!"
    Dünya savaşında çokça bulunan bu askerler şimdi oldukça azalmıştır, ağır makineli tüfekler ve ağır zırhlar kullanırlar.
    Can: 6
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Silah yapımcısı, Zırh yapımcısı
    Yetenekler: Atletizm
    Seviye 1. Silahlara seviyesi kadar hasar ekler, menzilli silahlarda çevikliğini hasara ekler.
    Seviye 5. 17 attığında da kritik vurmuş sayılır.
    Seviye 10.
    Seviye 15.

    Yalınyumruk
    Â?Kiyaaaa!Â?
    Mecüclerin teknoloji düşmanlığının en üst noktasında olan bu keşişler yalnız başına yalınayak, başıkabak dağ bayır dolaşırlar. Silah kullanmazlar fakat nasır tutmuş elleri ve ayakları ile inanılmaz darbeler vururlar. Çstatları demir, kaya gibi sert madenleri bile kırabilirler.
    *Sadece Mecüc ve insanlar için.
    Can: 5
    Fiziksel Saldırı: İki seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: Her seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Tek silah, Silah Ustası (Yumruklarıyla bu marifetleri kullanabilirler)
    Yetenekler: Algı
    Seviye 1. Yumrukları orta silah sayılır, +6 hasar verir, isterse hasar için güç yerine çevikliğini kullanabilir.
    Seviye 5. Yumruklarının hasarına seviyesi eklenir, silahsızken seviyesi kadar fiziksel savunma kazanır.
    Seviye 10. Yumrukları büyük silah sayılır, +8 hasar verir, silahsızken seviyesi kadar zihinsel savunma kazanır.
    Seviye 15. Çlüm vuruşu: Verdiği hasar rakibin yarı canından fazlaysa rakibi ölür.

    Yeniçeri
    Eski dönemlerde atlı birlikleri oluşturan sipahiler, artık zırhlı araçları kullanmaktadır, kara birliklerine Yeniçeri, deniz birliklerine Levend, hava birliklerine Tayyar denilir. Barutlu silahlarda hepsi ustadır, yüz kulaçtan güvercin gözünü vurabileninden, gemilerde kullanılan şahi topları yanlarında taşıyabilenlere kadar her tür silah kullanırlar.
    Can: 5
    Fiziksel Saldırı: Her seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: İki seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Keskin Nişancı
    Yetenekler: Akrobasi, Algı, Atletizm, Avcılık
    Seviye 1. Menzilli silahlarda hasar için çevikliğini kullanabilir.
    Seviye 5. Menzilli silahları aynı avantajlarla yakın dövüş silahı olarak kullanabilir.
    Seviye 10. Menzilli silahlarda mesafe cezası almaz.
    Seviye 15. Menzilli silahlarla uygun olmasa bile seri atış yaparak bölgesel saldırı yapabilir.

    Yıldırımperver
    Â?Yağmur yağmaya başladı, şu tepeye çıksam iyi olacak.Â?
    Atalantalıların garip esvaplı bu adamları ellerinde metalden kargıya benzer bir silahla gezerler. Bu silahı doldurmak için yağmurlu zamanlarda yüksek yerlere dikerek beklerler. Kullandıkları zaman düşmanını ölümcül yıldırımlar çarpabilir veyahut elektrik kalkanı ile kendini koruyabilir. Asıl bu adamların görevi AtlantaÂ?nın sattığı bilumum elektrikli edevatları yeniden kullanıma hazır hale getirmektir.
    *Sadece Atlantalı periler için
    Can: 4
    Fiziksel Saldırı: İki seviyede 1
    Zihinsel Saldırı: Yok
    Fiziksel Savunma: Her seviyede 1
    Zihinsel Savunma: Her seviyede 1
    Savaş Marifetleri: Yıldırım Asası, Elektrik mühendisliği
    Yetenekler: Beşeri Münasebet
    Seviye 1. Yıldırım asasını kullanırken hasar olarak Güç yerine Zekasını kullanır. Yıldırım asası hem yakın dövüş hem menzilli kullanılabilen büyük silahtır.
    Seviye 5. Yıldırım Asası ile bölgesel saldırılar yapabilir (Hasar /2). Bu bölge sadece düşmanları da hedef alabilir.(Hasar/4)
    Seviye 10. Yıldırım asası ile bazı zihinsel saldırıları kopyalayabilir. (Hipnotize, Sersemletme vs.)
    Seviye 15. Yıldırım asası sayesinde elektrikli eşyaları kapasitesinden yüksek (+5 Hız, mesafe vs.) çalıştırabilir.
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Thu Jun 17, 2010 9:29 am Reply with quoteBack to top

    Tepegoz Delil
    Image
    http://devrimkunter.deviantart.com/art/Tepegoz-Delil-167962438
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed Jul 21, 2010 10:46 am Reply with quoteBack to top

    Cüce Silahtar
    Image
    http://devrimkunter.deviantart.com/#/d2tymnx
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jul 21, 2010 11:09 am Reply with quoteBack to top

    Oha! Süper olmus bu çok beğendim Mr.Green

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr.Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Jul 21, 2010 11:51 am Reply with quoteBack to top

    .

    Evet süper bir karakter olmuş. Very Happy

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.58 Saniye