Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - Yeni bir sistem
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Yeni bir sistem View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Fri Feb 06, 2009 5:29 am Reply with quoteBack to top

    Dwaxer'ın oynattıÄ?ı bir D&D 4th edition oynundayım.Oyunda -1 INT'i olan bir Dragonborn Fighter (Clicks), +4 INT'i olan Eladrin Wizard(Edmond [ben])'ın düÅ?ünemediÄ?i bir Ã…?eyi düÅ?ünüyor.Ve yine aynı adam zekice davranmasına raÄ?men kurallar gereÄ?i bunu oyuna yansıtamıyor ve INT''i -1 olarak oynamaya mahkum oluyor.Ve bu bana çok anlamsız geldi.Ã…?imdi diyebilirsiniz ki “Adamın INT'i -1 ise zekice davranmasın oyunda”, fakat böyle saçma Ã…?ey olur mu, adam sırf güçlü diye, ability puanı ile STR kazandı (!) diye hiç zekice davranamayacak mı? Zaten ilginç bir Ã…?ekilde level atlayıp, kazandıÄ?ı TECRÃ?BEYÄ°, o tecrübeyi kazanırken hiç yapmadıÄ?ı bir iÃ…?e verebilen birisinin o iÃ…?i nereden kazandıÄ?ını sorarım ben size.

    Kurallara güvenerek karakterinin INT'ini 18 yapabilmiÅ? bir eleman, fakat gerçekte 12 bile olmayan bir insan (ben) oyunda nasıl karakterini yansıtabilir?Böylece yeni bir sistem düÅ?ündüm, oyunda yaptıklarınıza göre karakteriniz deÄ?iÅ?ecek.Ã?rneÄ?in yukarıda bahsettiÄ?im olayda Clicks'in INT'i artabilecek.Sizce bu sistem yürür mü Very Happy GeliÅ?tirmeyi düÅ?ünüyorum.




    Bir D&D oynunda bir Bard sürekli savaÅ?ta arkadaÅ?larının yanında saz çalıyor, hiçbir Å?ekilde bir darbeye maruz kalmıyor, bir iÅ? yapmıyor, tek yaptıÄ?ı arkadaÅ?larını güçlendirmek mesela.Hatta yatarak yapıyor bunu diyelim.ArkadaÅ?ları onu koruyor.Ve bu eleman her savaÅ?tan çıktıÄ?ında XP kazanarak rütbe atlıyor.4. Levele geldiÄ?inde ise bir Ability Score'unu artırma hakkı kazanıyor.Ve tutup bunu Con yapıyor, hâlbuki dayanıklılık namına bir iÅ? yapmamıÅ?.Sonra Skill'ini artırıyor, hiç kullanmadıÄ?ı hâlde, Craft yeteneÄ?ini (skill) artırıyor.Böyle olmaz bence Very Happy Bu iÅ?ler böyle yürümez Very Happy

    Fakat oluÅ?turacaÄ?ım level atlama olayı olmayacak.Yani tecrübeler birikip birikip bir anda patlamayacak.YaptıÄ?ınız her iÅ?, karakteri etkileyecek.Yani bir karakter, eÄ?er level atlamasa bile, kullandıÄ?ı bir Craft yeteneÄ?i ile, craft yeteneÄ?ini artırabilecek.Ya da yaptıÄ?ı zekice bir hareket ile INT Puanını artırabilirken, aynı zamanda aldıÄ?ı bir darbeye dayanabilmesi ile CON skorunu artırabilecek.Ama tabiî söz konusu olan etkinin Å?ANS olduÄ?unu burada fark edebiliyorsunuzdur.

    Henüz geliÅ?tirme aÅ?amasındayım.Fikirlere açıÄ?ım.Ama öncelik yorumların Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    Lugtarias
    Forum Yöneticisi





    Joined: Jun 13, 2007
    Posts: 726
    Location: izmir

    PostPosted: Fri Feb 06, 2009 5:37 am Reply with quoteBack to top

    Edmond, deÄ?indiÄ?in noktalar benim de FRP oynamayı öÄ?rendiÄ?imden beri D&D'de eksik bulduÄ?um noktalardan bazıları. Ama D&D'de bunun alternatifi yapılabilir mi diye düÅ?ününce olmaz heralde demiÅ?tim..

    Senin sunduÄ?un sistem hakkında net birÅ?ey söyleyemiyorum Å?u an. GeliÅ?tir iyice, umarım yürüyebilecek bir yöntem bulursun. Ama bu haliyle pek kullanabilir gibi durmadı benim gözümde. Å?unu da söylemek gerek ki, saÄ?lam birÅ?ey olursa, kullanımı yaygınlaÅ?ır bence. Bugüne kadar birlikte oynadıÄ?ım arkadaÅ?ların çoÄ?u genellikle D&D'nin bu yönlerini eleÅ?tirmiÅ?lerdi...

    _________________
    Ve sonbahar gelmeden topraÄ?a düÅ?tü yeÅ?il renkli yaprak, geceyi beklemeden ortaya çıkan ayla birlikte.
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Fri Feb 06, 2009 5:53 am Reply with quoteBack to top

    Oyun aslında tamamen DM'nin insiyatifinde ilerliyor.Ã?ünkü bir hareketi karakterin geliÅ?mesine uygun bulmak ya da bulmamak DM'nin kararı olacaÄ?ı için, oyunda DM tanrı gibi.Dolayısıyla oynamak için öncelikle iyi bir DM'ye ihtiyaç var diyebiliriz.

    Aslında bu sorunu kapatmak için Å?ans sistemini de uygun buluyorum.Yani bir karakter yalnızca bir kiÅ?iyi ikna ederek CHA'sını yükseltemez deÄ?il mi? Ee, bunun için ne diyeceÄ?iz? Her ikna ettiÄ?in 5 kiÅ?ide bir CHA dersek, XP sistemine, biriktirip atlatma sistemine geri dönmüÅ? oluruz.DüÅ?ünüyorum da, her ikna ettiÄ?iniz kiÅ?ide mesela, her Diplomacy tutturduÄ?unuz kiÅ?ide d10, her deneme yaptıÄ?ınız kiÅ?ide d100 (ikinci kısmı silebiliriz Very Happy ) atarız, 10 atan veya 100 atan CHA'sını, veya ilgili skill'ini yükseltir.Mantıklı mı yoksa iÅ?i tekrar tamamen DM'nin insiyatifine mi sokalım?

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Feb 06, 2009 6:38 am Reply with quoteBack to top

    Ã?eÅ?itli sistemlerde bu tarz ilerlemeler mevcut zaten.
    Ã?rneÄ?in Chaosium'un BRP'sinde oyuncu dramatik anlatıyı etkileyen bir Å?ekilde skill kullandıÄ?ında, o skill'in yanına check atılıyor. Sonra oturum sonunda check'li tüm skillleri için deneme atıyor. Denemeleri baÅ?arısız olan yetenekleri (bu sayede skill yükseldikçe, artırılması zorlaÅ?mıÅ? oluyor), 1d6 artıyor. Bu d100'lük bir sistem.
    Benzer Å?ekilde Burning Wheel sistemi de oyun içinde bir skill'in her baÅ?arılı VE her baÅ?arısız kullanımı için ilgili yeteneÄ?in yanına bir check atıyor. Yetenek seviyesi kadar baÅ?arılı ya da yetenek seviyesi -1 kadar baÅ?arısız check'i olduÄ?unda, yetenek bir artıyor. Bu sistem de d6 dice pool sistemi kullanıyor.

    Bir de eÄ?er tek derdin buysa, yeni bir sistem üretmeye uÄ?raÅ?ma. D&D'nin var olan tecrübe sistemini "hack" et... Bu çok daha kolay olacaktır...

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Dragon_Knight
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 165
    Location: Sivas

    PostPosted: Fri Feb 06, 2009 8:56 am Reply with quoteBack to top

    Edmond anladıÄ?ım kadarıyla aligment tarzı bir Å?eyler düÅ?ünüyorsun. Yada Dungeon Siege oyunlarında olduÄ?u gibi Büyü kullanırsan büyü yeteneklerin artıyor. Range silahları kullanıyorsan range yeteneklerin artıyor. DoÄ?ru anlamıÅ?mıyım ?

    _________________
    Neden insanlar bu kadar acımasız ?
    Neden dostum düÃ…?manımdan farksız ?
    Neden kaybedilince deÄ?erler anlaÅ?ılır ?
    Neden güçlü hep duygularla oynaÃ…?ır?
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sat Feb 07, 2009 12:22 am Reply with quoteBack to top

    Burada sorun olarak görülen kısım gerçek karakterle hayali karakterin birbirine uymaması bazı durumlarda zıt olması yanlıÅ? anlamadıysam.

    Ã?te yandan "Rol yapma oyunu" adı üstünde rol yapmak baÅ?kasıymıÅ? gibi davranmak zorundasınız. EÄ?er aklınıza parlak fikirler geliyorsa fakat düÅ?ük zekalı bir savaÅ?çı rolünü yapıyorsanız bu fikirlerinizi (en azından siz) uygulamaya koyamayacaksınız demektir. Zeki olan büyücü karaktere oyun dıÅ?ı akıl vermenizde bir sakınca yok.

    Ä°Å?in doÄ?rusu yaratılan karakterler oyuncuların gölgesidir, ikisi birbirinden çok fazla ayrı deÄ?ildir. Oyun yönettiÄ?im de karaktere uymayan davranıÅ?larda bu tür davranıÅ?ları engelleyebilirim. Genellikle bunlar belirli kurallara baÄ?lı ya da iyilik-kötülük yöneliminde olur.

    Zekası düÅ?ük bir karakter parlak bir fikir bulduÄ?unda bu sürekli olmadıÄ?ı sürece engellemem. Basit bir sebebi var; böyle davranırsanız çok zeki bir karaktere de oyun içinde sürekli bilgi verip yok sen böyle yapmazsın bu hileye düÅ?mezsin demek gerekir ki bu oyun oynama zevkini toptan kaçırır.

    �te yandan sistem olarak ilginç olabilir, aslında bir çok bilgisayar oyunu bu tip sistemleri kullanıyor kısmi olarak.
    Back to top View user's profileSend private message
    FrontsideAir
    Gölge Ustası





    Joined: Aug 03, 2004
    Posts: 1245
    Location: Ä°stanbul (Ä°zmir)

    PostPosted: Tue May 26, 2009 10:44 am Reply with quoteBack to top

    Gençlerin D&D sisteminin eksiklerini görmesi ve kendi sistemlerini üretmeyi düÅ?ünmesini görmek çok güzel ve gurur verici bir Å?ey. =) Gerçekten de tespit ettiÄ?in noktalarda D&D eksik, hatta sakat kalıyor. Ki daha ne eksikleri var..

    Ancak sorun Å?u ki D&D zaten amaç itibariyle zindana girip ejder kesmeyi, tecrübe ve hazine kazanmayı sevenlerin kullandıÄ?ı bir sistem. Yani zaten bu sistem için seviyeyi ortadan kaldırmak gibi bir plan anlamsız kalacaktır, çünkü D&D oynayan insanlar zaten seviye atlamak, öldürdüÄ?ü yaratıktan tecrübe puanı kazanmak isteyecektir.

    Ama tabii ki senin gibi daha gerçekçi sistemlerle oynamak isteyenler de var. Bu durumda kendi sistemini tasarlamadan önce baÅ?ka sistemleri incelemeni önerebilirim. Onlardan daha iyisini yapamazsın diye deÄ?il -ki iÅ?i bu olan adamlar gerçekten de senden ya da benden daha iyi ve daha dengeli sistemler yapabilecektir- ama farklı sistemleri görerek, onların bu bariz sorunlara yaklaÅ?ımlarını inceleyerek, eÄ?er hiçbirini beÄ?enmezsen bile kendi sistemini nasıl yaratacaÄ?ına dair ipuçları edinebilirsin.

    Ä°nsanların çoÄ?unun tek bildiÄ?i sistem D&D olduÄ?u için kendi sistemlerini yaratmayı düÅ?ünüyorlar. Nitekim ben de öyle yaptım zamanında. Ayrıca kendi sistemini yaratmak cidden hoÅ? ve biraz da ego okÅ?ayan bir çaba. Oysa ortada bir sürü sistem var ve sistem yaratımı gerçekten uçsuz bucaksız bir alan. Sadece konsept ve bariz sorunlara yaklaÅ?ımları yapmak bile yeterince zorken olasılık hesapları ve sayısal dengeleri oturtmakla içinden çıkılmaz hal alabiliyor. Ayrıca her diyarda çalıÅ?an bir sistem yapmak ne yazık ki imkansız, (Bu konuda en yeterli sistem olabilecek GURPS'ün bile her diyar için ayrı bir ek kitabı var.) ama muhtemelen sen sadece "büyü ve kılıç" türünde bir diyar için düÅ?ünüyorsun, o yüzden bu senin için bir sorun olmaz.

    DiyeceÄ?im odur ki, sistem yaratmak zor iÅ?tir, bana da zamanında böyle dendi. (Ve ben kulak asmadım. xD) Ama eÄ?er önce iÅ?ine yarayabilecek var olan sistemlere Å?öyle bir bakarsan çok faydasını görebilirsin, belki tam isteÄ?ine göre bir sistem bulabilirsin bile. Bu konuda ne yazık ki ben yeterince bilgili sayılmam, ama Occultsearcher arkadaÅ?ımız sanırım isteÄ?ine göre bir sistemi bulmana yardım etme konusunda en uygun kiÅ?i olabilir. ^^ Ancak kendisine bir noktada katılmıyorum, eÄ?er bu açıklar seni rahatsız ediyorsa D&D'ye ayar çekmekle uÄ?raÅ?ma ve tamamen bırak. Ã?ünkü bana göre birçok FRP'ci insanın baÅ?ına gelen en kötü Å?ey FRP'ye D&D iÅ?e baÅ?lamaktır. Sayfalarca kural ezberlemektense basit ve tutarlı bir sistem bul ve onu öÄ?ren bence. BeÄ?enmezsen kendi sistemini yapmakta her zaman özgürsün. =)

    Bu arada Devrimk'ya da katılıyorum bir noktada, nihayetinde bu bir rol yapma oyunu ve eÄ?er sen karakterini çok zeki olmayacak bir karakter olarak belirlediysen ona uygun rol yapman gerekmektedir. Normalde karakterinin aklına gelmeyecek bir Å?ey aklına gelmiÅ?se ne yazık ki onu içinde tutman gerekmektedir. Tam tersi Å?ekilde zeki bir karakter oynatıyorsan ama hakkını veremiyorsan.. Ä°Å?te o noktada ne yapılacaÄ?ı oyun yöneticisine kalıyor..

    Bu yüzden bence, en güzel sistem, oyuncu ve yöneticiye özgürlük tanıyan sistemdir. Sistemin türüne göre bir Å?ekilde oyuncu bir özelliÄ?ini geliÅ?tirecek duruma geldiÄ?inde, oyuncu geliÅ?tirmek istediÄ?i özelliÄ?i -mantıklı olmak üzere- kendisi seçer ve yönetici de mantıklı bulursa o özelliÄ?i yükselir. Ki bu mantık sistemi sayfalarca bilgiden ve kirilikten kurtarır, sade ve tutarlı bir sistem olur.

    EÄ?er sonunda sistem geliÅ?tirmeye karar verirsen yapacaÄ?ın sistemi incelemek tavsiyelerde bulunmak isterim. Uzun cevap için özür dilerim, Å?imdiden baÅ?arılar!

    _________________
    Spoiler:
    Kör sabahın beÅ?inde,
    Sessiz gölge peÅ?inde;
    Her soylunun leÃ…?inde,
    Hançeri saplı Erober'in.

    GeçmiÅ?in sayfalarına gömülü kullanıcı..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed May 27, 2009 8:35 am Reply with quoteBack to top

    FrontsideAir wrote:
    Ancak kendisine bir noktada katılmıyorum, eÄ?er bu açıklar seni rahatsız ediyorsa D&D'ye ayar çekmekle uÄ?raÅ?ma ve tamamen bırak. Ã?ünkü bana göre birçok FRP'ci insanın baÅ?ına gelen en kötü Å?ey FRP'ye D&D iÅ?e baÅ?lamaktır. Sayfalarca kural ezberlemektense basit ve tutarlı bir sistem bul ve onu öÄ?ren bence. BeÄ?enmezsen kendi sistemini yapmakta her zaman özgürsün. =)

    El cevap:
    Oyunun her yerini beÄ?enip sadece XP sistemini beÄ?enmediÄ?i için oyun tasarlamak iÅ?kence yahu. Hakikaten. Hatta bu tarz çabalarla ortaya çıkan ve diÄ?er yönlerden D&D'nin aynısı olan Å?eylere filan Ron Edwards "Fantasy Heartbreakers" demiÅ?ti zamanında.
    Ben, Å?ahsen, "hack"le ulaÅ?ılabilecek sonuçlarla memnun olacaksanız, oyun tasarlamaya kalkıÅ?mamanız gerektiÄ?i görüÅ?ündeyim. Zira o yol uzun ve meÅ?akkatlidir. BaÅ?layanların pek çoÄ?u, sonunu görmeden düÅ?er Smile Ã?te yandan sonuna varıp varamayacaÄ?ını görmek için de baÅ?lamak gerekir Smile XD Paradoksa gel Smile
    Ama elbette ki kendi oyunlarınızı, sistemlerinizi tasarlayın, arkadaÅ?lar. Fakat bunu yaparkenki tek sebebiniz D&D'nin X özelliÄ?ini beÄ?enmemek olmasın...

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    FrontsideAir
    Gölge Ustası





    Joined: Aug 03, 2004
    Posts: 1245
    Location: Ä°stanbul (Ä°zmir)

    PostPosted: Wed May 27, 2009 9:00 am Reply with quoteBack to top

    Occultsearcher:
    Abi iyi demiÅ?sin güzel demiÅ?sin de; FRP'ye baÅ?layan insanların %99.9'u ne yazık ki D&D ile baÅ?lıyorlar ve baÅ?ka sistemlerin varlıÄ?ını öÄ?renene kadar -ki ilk öÄ?rendikleri de genelde WoD oluyor ki, ne yazık ki o da içlerindeki kılıç ve büyü aÅ?kını tatmin etmiyor- D&D'nin X özelliÄ?ini beÄ?enmeyerek sistem tasarlamak istiyorlar. Benim için de aynen böyle oldu nitekim. O ne Å?anslı insandır ki D&D dıÅ?ında bir sistemle baÅ?lamıÅ? olsun da D&D'yi beÄ?enmediÄ?i için sistem tasarlamak istiyor olmasın. xD Ama ne mümkün?

    Ä°Å?in zorluÄ?u konusunda sana katılıyorum, ama ben tasarlamak derken hani Å?u Dungeonslayers gibi 15-20 sayfalık sistemlerden bahsediyordum. D&D'ye ayar çekmek cidden zor çünkü, eÄ?er gerçekten istediÄ?in hale getirebilsen bile muazzam çaba harcamıÅ? oluyorsun ve yeni sistemin dengeliliÄ?i konusu da oldukça Å?üpheli oluyor. Hem de sonunda yine D&D'ye benziyor. =P Olacaksa özgün olsun bari.

    Edwards Amca'nın dediÄ?ini beÄ?endim ve katılıyorum. Ama zaten o yüzden yeni sistem tasarlamadan önce deÄ?iÅ?ik sistemlere bakmayı öneriyorum. Ä°nsanın tek bildiÄ?i D&D olunca ne kadar kassa da çok farklı bir Å?ey üretemiyor çünkü. Ama gerçekten Dungeonslayers tarzında bir sistem bile yeterli oluyor bir sistemin onlarca kaynak kitap olmadan da yeterli olabileceÄ?ine.

    xD Cidden paradoks olmuÅ?. Ben de henüz düÅ?medim çok Å?ükür, ama sonunu görmüÅ? de sayılmam. Hayırlısı bakalım..

    Eh, madem o kadar söz ettim, Dungeonslayers'ın adresini koyayım bari de bir faydam dokunsun. Kendisi çok basit kuralları olan, D&D tarzı zindana gir/ejderhayı kes temalı dünyalar için tasarlanmıÅ?, öÄ?renmesi kolay oynaması kolay bir sistemdir. 20 sayfadan oluÅ?ur, bedavadır, özgür içeriktir. EÄ?er bir sistem üzerinde oynanacaksa bunun üzerinde oynamak çok daha kolay olacaktır. Adresi de Å?udur: http://www.dungeonslayers.com/

    Ä°yi oynamalar!

    _________________
    Spoiler:
    Kör sabahın beÅ?inde,
    Sessiz gölge peÅ?inde;
    Her soylunun leÃ…?inde,
    Hançeri saplı Erober'in.

    GeçmiÅ?in sayfalarına gömülü kullanıcı..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed May 27, 2009 7:26 pm Reply with quoteBack to top

    FrontsideAir wrote:
    Occultsearcher:
    Abi iyi demiÅ?sin güzel demiÅ?sin de; FRP'ye baÅ?layan insanların %99.9'u ne yazık ki D&D ile baÅ?lıyorlar ve baÅ?ka sistemlerin varlıÄ?ını öÄ?renene kadar -ki ilk öÄ?rendikleri de genelde WoD oluyor ki, ne yazık ki o da içlerindeki kılıç ve büyü aÅ?kını tatmin etmiyor- D&D'nin X özelliÄ?ini beÄ?enmeyerek sistem tasarlamak istiyorlar. Benim için de aynen böyle oldu nitekim. O ne Å?anslı insandır ki D&D dıÅ?ında bir sistemle baÅ?lamıÅ? olsun da D&D'yi beÄ?enmediÄ?i için sistem tasarlamak istiyor olmasın. xD Ama ne mümkün?

    Ya esasen ben D&D ile baÅ?lamayı çok bir "talihsizlik" olarak görmüyorum örneÄ?in. Ne yazık ki "doÄ?ru" bir baÅ?langıç oyunu olabileceÄ?inden de emin deÄ?ilim. Ã?ünkü neticede tüm oyuncuların oyundan istedikleri farklı. Dolayısıyla kendileri için uygun oyunu oynamadan, denemeden, kendilerini ve oyunları keÅ?fetmeden bulmaları imkansız...

    FrontsideAir wrote:

    Eh, madem o kadar söz ettim, Dungeonslayers'ın adresini koyayım bari de bir faydam dokunsun. Kendisi çok basit kuralları olan, D&D tarzı zindana gir/ejderhayı kes temalı dünyalar için tasarlanmıÅ?, öÄ?renmesi kolay oynaması kolay bir sistemdir. 20 sayfadan oluÅ?ur, bedavadır, özgür içeriktir. EÄ?er bir sistem üzerinde oynanacaksa bunun üzerinde oynamak çok daha kolay olacaktır. Adresi de Å?udur: http://www.dungeonslayers.com/

    Ä°yi oynamalar!

    Dragonlayers çok güzel ve basit bir oyun hakikaten. Kaleidoskop'ta da haberini yaptıydım hatta. Sonra bastırdım, okudum filan. HoÅ? yanları var. Dünya üzerindeki en muhteÅ?em sistem olmaktan çok uzak bence ama illa basit bir dungeon crawl oynamak isteyenler için hakikaten bu: basit bir dungeon crawl Smile
    Ama sanıyorum misal yarın dungeon crawl oynayacak olsam sırf merakımdan D&D 4th oynamak isterdim Smile

    Neyse, o deÄ?il de benim merak ettiÄ?im bir Å?ey var:
    Å?imdi bir kamyon oyun tasarlamak isteyen insan var ortalıkta. Hatta ufak ufak baÅ?lamıÅ?, bu yolda yürüyen insanlar da var. Acaba bir "tasarım atölyesi" (design workshop) filan düzenlesek, insanlar buna katılır mı? Katılmak ister mi? Ä°lgilerini çeker mi? Keferistanda yapılıyor bu mütemadiyen. Hatta geçen hafta Ä°talya'da benim çok saygı duyduÄ?um bir abi bu tarz bir atölye düzenledi...
    Hatta merak ettiÄ?im baÅ?ka bir Å?ey de, biz kendi "24-saatlik-ryo" konseptimizi yapabilir miyiz? Bu tarz ortak çalıÅ?malara girebilir miyiz? Zamanında Türk Jenerik Sistemler BirliÄ?i altında bu tarz Å?eyler yapmak istemiÅ?tik ama "gerçek hayat" müdahalelerinden ötürü TJSB, olması gereken bir Å?ey olamamıÅ?tı. Acaba Å?imdi bu tarz Å?eyler gerçekleÅ?tirilebilir mi ki?.. GerçekleÅ?tirilse ilgi olur mu ki?..

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Wed May 27, 2009 9:46 pm Reply with quoteBack to top

    Bence D&D baÅ?langıç olarak iyi bir sistem çünkü bir çok kural sistemine ve yöntemlere D&D'den çıkarak geldiÄ?imiz için çok daha iyi öÄ?reniyoruz ve çok daha bug abuse yapıyoruz. Ben ve bir çok arkadaÅ?ım böyle olduk...

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    FrontsideAir
    Gölge Ustası





    Joined: Aug 03, 2004
    Posts: 1245
    Location: Ä°stanbul (Ä°zmir)

    PostPosted: Wed May 27, 2009 9:50 pm Reply with quoteBack to top

    Yani benim de D&D ile baÅ?lamayı talihsizlik olarak görmem saf D&D nefreti üzerine kurulu bir Å?ey deÄ?il. Sadece ortada daha basit ve oyuncuyu özgür bırakan sistemler varken, hayalgücüyle aÅ?ılabilecek sorunları ek kaynak kitaplar çıkararak düzelten, öÄ?renmesi zaman ve uÄ?raÅ? isteyen karmaÅ?ık bir sistemle baÅ?lamak ne kadar doÄ?rudur ki?

    Evet, ben de Kaleidoskop'taki haberinden görmüÅ?tüm Dungeonslayers'ı. ^^ Her yönüyle yeterli bir sistem sayılmaz tabii ki, ama zaten öyle bir amaç da gütmüyor. Zaten sade bir sistem olduÄ?u için üzerine ekleme yapmak da kolay. Ben bununla bizim kulüpte baÅ?langıç oyunları yapmayı planlıyorum. =)

    Hmm.. 24-saatlik-RYO olayı biraz zor gibi görünüyor bana, çünkü zaten aramızda 24 saat kısıtlaması olmadan oyun geliÅ?tiren fazla insan yok. Atölye bu açıdan sistem tasarlamayı öÄ?renmek, denemek, görmek isteyenler için daha yararlı olacaktır. Hem de dünya üzerinde deÄ?iÅ?ik sistemler olduÄ?unu insanlara göstermek adına güzel bir çalıÅ?ma olur.

    Bence TJSB'yi tekrar canlandıralım. (Tabii baÅ?ka bir isimle. =P) Hem sistem geliÅ?tirmekle ilgilenen insanlar için güzel bir platform olur, hem de RYO konusunda sadece yiyici deÄ?il üretici bir rol üstlenmemize de yardım eder. Ayrıca baÅ?ka özgün sistemleri de tanıma ve tanıtma rolü üstlenebilir. Zaten bence bırakmamız hataydı. ^^

    _________________
    Spoiler:
    Kör sabahın beÅ?inde,
    Sessiz gölge peÅ?inde;
    Her soylunun leÃ…?inde,
    Hançeri saplı Erober'in.

    GeçmiÅ?in sayfalarına gömülü kullanıcı..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Thu May 28, 2009 3:04 am Reply with quoteBack to top

    FrontsideAir wrote:
    Hmm.. 24-saatlik-RYO olayı biraz zor gibi görünüyor bana, çünkü zaten aramızda 24 saat kısıtlaması olmadan oyun geliÅ?tiren fazla insan yok. Atölye bu açıdan sistem tasarlamayı öÄ?renmek, denemek, görmek isteyenler için daha yararlı olacaktır. Hem de dünya üzerinde deÄ?iÅ?ik sistemler olduÄ?unu insanlara göstermek adına güzel bir çalıÅ?ma olur.

    Bence TJSB'yi tekrar canlandıralım. (Tabii baÅ?ka bir isimle. =P) Hem sistem geliÅ?tirmekle ilgilenen insanlar için güzel bir platform olur, hem de RYO konusunda sadece yiyici deÄ?il üretici bir rol üstlenmemize de yardım eder. Ayrıca baÅ?ka özgün sistemleri de tanıma ve tanıtma rolü üstlenebilir. Zaten bence bırakmamız hataydı. ^^

    24-saatlik-RYO zor zaten. Belki gelecekte olur filan diye umut ediyorum temelde. Umut iÃ…?te Smile
    Atölye filan esasen makul ve uygulanabilirse güzel bir Å?ey. Ama nasıl olur, nerede olur, ne kadar süreli olur filan bunlar hep zor sorular. Ve iÅ?in kötüsü cevaplanması da gerekiyorlar yani Smile Gerçi biz daha insanlara oyun oynamayı öÄ?retemiyoruz doÄ?ru düzgün, acele mi ediyoruz diye merak etmiyor da deÄ?ilim...
    TJSB için bırakmamız hata mıydı, onu bilemiyorum da olmaya da bilir. Neticede o zamanın konjonktürü uygun deÄ?ilmiÅ?, Å?artlar olgunlaÅ?mamıÅ? ki, patladı, olmadı, yapamadık. Belki artık Å?artlar doÄ?rudur, belki bu defa olur... Denemek lazım Smile

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.23 Saniye