Earth Gnome:
Madenciler, gezginciler, numaracılar. 120 santim ve 40 kilo civarında küçük (small) yaratıklardır.
Irksal özellikleri:
Ability bonusları: +2 Con ve +2 Int
Size: Small
Speed: Hızı 5 kare
Vision: görüş; “low-light”
Languages: Bildiği diller; Common, Darwen
Skill bonusları: +2 Arcana ve +2 Stealth
Animal Affinity:
Earth Gnom’ları kendileri gibi kovuklarda yaşamayı seven minik hayvanlarla (örneğin: tavşan, porsuk, gelincik) günde 1 defa konuşabilir! şöyle ki; “Commune With Animals” ritüelini component ihtiyacı duymadan, masrafsız (ritüel becerisi olmasa bile) yapabilir ve ritüelde belirtildiği şekilde hayvana sorular sorabilir.
Bastion of Illusion:
Will defansına +1 ırksal bonus ve illüzyon etkilerine karşı +5 saving throw bonusu alır!
Hasty Stealth:
Initiative check atılırken cover ya da concealment durumu varsa Stealth Check yaparak kendisini gözlerden gizliyebilir!
Battlefield Trickery: (racial power)
At-will, minor action, personal
Bir sonraki ranged ya da area saldırın, Opp attack’a sebep olmaz!
Neden Earth Gnome Oynamak İsteriz?
İyi kalpli ama şakacı, ciddiyetten biraz uzak, laubali bir karakteri canlandırmak için.
Savaş alanında görünmeden uzaktan saldırı yapabilen bir okçu ya da büyücü oynamak için.
Earth Gnome Karakteristikleri:
Yumuşak başlı, neşeli, aldatıcı, azimli, inatçı, iştikaçi, para canlısı, işbirliği yapan, düzenbaz.
Evet, 3,5 edition’ın gözde ırklarından “Gnome”un ilk etapta gelmemesi olay olmuş, tepki çekmişti. Advanced Player book’da Gnome ırkı da ufak bir isim değişikliği ile ilave edilmiş.
Orc Blooded:
1,5-2 metre boyunda, 80-127 kilo, insan ve orc ırkının birleşmesinden olan çocuklar. Orc kanı taşıyanlar! Genelde vahşi savaşçılardır ve hayvani bir asaletleri olur.
Irksal özellikleri:
Ability bonusları: +2 Str ve +2 Wis
Size: Medium
Speed: Hızı 6 kare
Vision: Görüşü “low-light”
Languages: Bildiği diller: Common, Giant
Skill bonusları: +2 Athletics ve +2 Nature
Orc Weapon Training: Hand axe ve battleaxe silahlarında proficiency’leri vardır.
Savage Ferocity: (Racial Power)
Encounter, free action, personal
Bu power ile vurduğunuz bir hasarı (dmg) beğenmediyseniz tekrar zar sallama imkanınız vardır. 2. gelen sonuç geçerli olur.
Neden Orc-Blooded Oynamak İsteriz?
Güçlü ve vahşet bir şavaşçı olmak için.
Klanın ya da Tanrın adına düşmanlarını kesmek için!
Milletin alnını karışlamak için!
Savage Warrior, Fighter, Nature Priest ve Two-weapon Ranger olmaya müsait olduğu için.
Savage Warrior:
Barbar savaşçı! En büyük özelliği, güçlü ve dayanıklı olmasıdır. Genelde human ve orc-blooded ırkları sawage warrior olurlar. Güç kaynakları tabii ki “martial”
Genelde 2 çeşit barbar, pardon Savage Warrior vardır; “Crushing Warrior” ve “Wilderness Warrior”
Crushing Warrior:
Genelde two-handed silahlar kullanarak düşmanlarını ezen veya dilim dilim doğrayan güçlü savaşçılardır. Str tabii ki ilk sıradadır, ardından Con ve 3. olarak Dex gelir.
Wilderness Warrior:
Evet, vahşi bir savaşçısın ama doğayı kendine bir müttefik olarak kullanıp, taktiksel anlamda da bir şeyler yapmak istersen bu yolu seçersin. Yine Str 1. ve Con 2. özelliklerin olsa da 3. sırada Wisdom’un yüksek olmalıdır; böylece Nature ve Perception skillerin yükselir! Tabii powerlarını da bu yönde seçersin.
Savage Warrior Class Features:
Sınıf özellikleri
Devastating Charge:
Savage warriorlar “charge” yapmakta uzmandırlar. Charge attack yaptıklarında (basic attack yerine) at-will powerlarını kullanabilirler! Ayrıca içinde “charge” kelimesi geçen başka powerlarda da kullanabilir bu ayrıcalığı. Ayrıca charge yaparak saldırdığı bir düşman, vursun ya da vurmasın mimlenir. (marked)
Primal Resilence:
Bir encounterde ilk defa “second wind” kullandığında 1 healing surge’e ek olarak ayrıca (levelin + Con modifierin) kadar geçici hit point kazanırsın! (her encounterde 1 defa)
Fury:
Çzellikle yaralandığında iyice öfkelenip (rage) daha müthiş savaşırsın! “Bloodied” olduğunda (yani hit pointin yarıya düştüğünde aşağıdakiler olur:
-Kritik vuruşların 20 yerine 19-20 de olur!
-Bütün attack roll’larına +1 bonus alırsın!
-Leveline göre AC bonusu alırsın! (yalnız “heavy armor giymek” gibi Dex ya da Int bonusunu kaybettiren durumlar bu Fury bonusunu da kaybettirir) Fury AC bonusu; 1-10 levellerde +2, 11-20 levellerde +3, 21-30 levellerde +4
Reselentless Attack:
Her raundda 1 defaya mahsus olmak üzere; bitişiğindeki düşman eğer arkadaşlarından birine melee ya da ranged attack yapmaya kalkışırsa, sen de anında bir Opp. basic melee attack yapabilirsin!
Savage Warrior Powers:
Level-1 At-will Exploits:
Distracting Blow:
At-will, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif dmg
Ayrıca hedef kendisine saldıracak bir sonraki kişiye combat advantage verir!
Ground-Eating Charge:
At-will, charge, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif dmg
Bu bir charge attacktır ve hızın kadar değil koşarak hızın+2 kadar ilerleyebilirsin vurmadan önce.
Mighty Roundhouse:
At-will, martial, standart action, close burst 1
Hedefler: burst alanı içindeki, görebildiğin bütün düşmanlar.
Attack: StrvsAC
Hit: Str modifierin kadar dmg
Staggering Blow:
At-will, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsFort
Hit:1[W]+Str modif dmg
Ayrıca hedefi 1 kare kaydırırsın!
Warding Strike:
At-will, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modifier dmg
Ayrıca eğer hedef senin bir sonraki turunun başlangıcına kadar “Relentless Attack” class yeteneğini tetiklerse, yapacağın Relentless Attack için Wisdom modifierin kadar (en az 1) attack ve dmg bonus kazanırsın!
Level-1 Encounter Exploits:
Interposing Stride:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Hedef: Arkadaşlarından birinin melee menzilindeki bir kişi (yani büyük ihtimalle yanında)
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif dmg
Ayrıca hedefi 1 kare kaydırırsın. Bu kaydırma düşmanı arkadaşından uzaklaştırır ve sen hemen düşmanın boşalttığı kareye geçiş yaparsın. (mecbur)
Iron Lightning:
Encounter, martial, standart action, ranged weapon (sadece melee ya da thrown weapon)
Hedef: 3 kare yakınlıktaki bir düşman.
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif
Anında 2 kare shift edip silahını yerden ya da saplanmışsa düşmanından çekip alırsın. Bu power elindeki melee silahı ranged olarak kullanmanı sağlar. Ayrıca eğer silahın zaten thrown weapon idiyse, Dex modifierini de attack bonus olarak ekleyebilirsin saldırına.
Kick’em When They’re Down:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif
Eğer düşmanın zaten “Prone” durumundaysa dmg’ına Wis modifin kadar (en az 1) bonus eklenir ve 15 ve yukarısı atılan zar kritik vuruş demektir!
Savage Intuition:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Attack: (Str+Wis modif)vsAC
Hit:1[W]+Str modif+Wis modif dmg
Level-1 Daily Exploits:
Hounding Strike:
Daily, martial, standart action, melee weapon.
Attack: StrvsAC
Bu poweri uyguladığın hedef ne zaman hareket etse, hatta shift etse bile, sen hep onu hızın kadar takip edersin (free action) Tabii yürüyüşün onun bitişik karesinde sona ermeli. Bu encounterin sonuna kadar sürer.
Inexorable Strike:
Daily, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:3[W]+Str modif
Miss: Iskalama durumunda yarı hasar.
Twin Hammers:
Daily, martial, standart action, melee weapon
Attack: 1 hedefe 2 tane StrvsAC saldırı yap!
İki isabet: Hit:2[W]+Str modif dmg ve 5 ongoing dmg (save ends)
Bir isabet: Hit:2[W]+Str modif dmg
Miss: ıskalama durumunda Str modif dmg
Level-2 Utility Exploits:
Blood Flows Swiftly:
Encounter, martial, stance, minor action, personal
Encounterin geri kalanında, bloodied olduğun zamanlarda hızın +2 artar!
Not: bu poweri ve “Bloodied Resilience” powerini aynı zamanda aktive edebilirsin.
Boundless Endurance:
Bu power, aynı isimli fighter poweri gibi çalışır! (bakınız: Fighter)
Victory Step:
At-will, martial, Immediate Reaction, personal
Trigger: Bu power düşmanını devirdiğinde harekete geçer.
2 kare shift edebilirsin!
Level-3 Encounter Exploits:
Bite of the Hyena:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit: 1[W]+Str modif
Ayrıca hedef senin bir sonraki turunun başlangıcına kadar, her saldırıya combat advantage verecektir!
Deadly Dodge:
Encounter, martial, Immediate Interrupt, Melee
Trigger: Eğer bitişiğindeki bir düşman sana melee saldırı yaparsa ve bitişiğinde bir başka düşman daha varsa bu power harekete geçer.
Attack: (Wis+2)vsRef
Hit:Düşmanının vuruşu sana değil de bitişiğindeki senin seçeceğin diğer bir düşmana yansıtılır.
Knockback:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif
Ayrıca hedefi 2 kare geri iter ve üstelik yere yapıştırırsın (prone)
Leap of the Hunting Lion:
Encounter, charge, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:2[W]+Str modif
Bu sıçrayarak, düşmanın üzerine atlayarak yapılan bir charge attacktır; difficult terrainin yavaşlatıcılığından etkilenmez!
Evet, böylece Savage Warrior sınıfını biraz tanıtmaya çalıştık. Conan tipli bir barbar savaşçı olmak isteyenler için ideal.
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Wed Dec 03, 2008 2:14 pm
]
Buraya yazmayı uygun buldum. Birçok kişi, charge'ı kullanırken At-Will gücünü de ekliyor. Charge zaten Standart Action'dır. SavageWarrior hariç başka classlar, Charge yaparken At-Will kullanamaz. Haksızsam söyle, dwaxer. Kitaptaki metni de koydum.
_________________ Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
]
Buraya yazmayı uygun buldum. Birçok kişi, charge'ı kullanırken At-Will gücünü de ekliyor. Charge zaten Standart Action'dır. SavageWarrior hariç başka classlar, Charge yaparken At-Will kullanamaz. Haksızsam söyle, dwaxer. Kitaptaki metni de koydum.
Doğru haklısın aslında. Ben savaşçı arkadaşların hevesi kırılmasın diye ses çıkarmıyorum; +1 bonus veriyorum ama dediğin gibi içinde "charge" kelimesi geçmeyen powerlar charge yaparken kullanılamaz (istisnalar hariç)
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Wed Dec 10, 2008 1:29 pm
Bir sonraki oyun için, martial artist yada shaman spirit'in 4th edition halini oynamak istiyorum, o varmı?
_________________ Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Wed Dec 10, 2008 3:48 pm
Edmond wrote:
Mark wrote:
Bir sonraki oyun için, martial artist yada shaman spirit'in 4th edition halini oynamak istiyorum, o varmı?
Martial Artist olmayı ben de düşünüyorum
_________________ Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
Dwaxer ellerine ve emeğine sağlık. Küçük çaplı bir kütüphane oluşturmuşsun burada. Bir ricam eklentiler örneğin "Earth Gnome" hangi kitapta açıklanıyor? Bu gibi asıl kaynağa yönlendiren notlar düşebilirsen (en azından şimdiden sonrası için) daha da güzel olur diye düşünüyorum.
4th. için oyuncu eksiği olan devam eden oyun var mı? Oyuncu olarak adım atalım yeni sisteme.
Dwaxer ellerine ve emeğine sağlık. Küçük çaplı bir kütüphane oluşturmuşsun burada. Bir ricam eklentiler örneğin "Earth Gnome" hangi kitapta açıklanıyor? Bu gibi asıl kaynağa yönlendiren notlar düşebilirsen (en azından şimdiden sonrası için) daha da güzel olur diye düşünüyorum.
4th. için oyuncu eksiği olan devam eden oyun var mı? Oyuncu olarak adım atalım yeni sisteme.
Bu başlıkta kullandığım bilgileri 4e PHB'den başka, 4e Advanced Player Guide ve 4e Forgotten Realms kitaplarından edindim.
Oyun istersen Combat ağırlıklı "Musibet Çetesi" diye kör topal devam eden bir oyunumuz var, istersen ona sokabiliriz seni. Forumda oyunlar pek ilerlemiyor ya da ben iyi DMlik yapamıyorum; 4e 3 tane oyun vardı biri ilgisizlikten kapandı diğerleri de her an kapanabilir. Fazla ümitlenme yani.
Hem oldukça tecrübe ettikten sonra 3,5 edition daha karmaşık ama 4e'ye göre daha zevkli diyebilirim (bence)
Healing Surge senin toplam hit pointinin dörtte birine eşit! (dragonbornlarda daha fazla)
İyileşme durumlarında healing surge harcıyorsun.
Çrneğin senin HP:30 olsun; 1 healing surge değerin de 7 demektir! Diyelim ki combat oldu ve yaralandın, canın 12 ye düştü. Encounter arasında dinlenirken kendini (ya da arkadaşların seni) iyileştiriyorsun 2 healing surge harcarsan 2x7=14 HP iyileşirsin yani yaralı canın 12+14=28'e çıkar! İstersen kalan 2 puan için bir healing surge daha harcayıp onu da iyileştirebilirsin ama unutma ki günlük healing surge sayısı bellidir! Çzellikle ölüm durumları için geride en az 1 tane yedek tutmanda fayda var. Hele de hiç healing surge kalmamışsa kesinlikle savaşa girme!
Hiç ısınamadığım 3.5 dan ötesine gidemediğim öğrenmek isteyip belki geri kafalılık belkide isteksizlikten ya da elimde phb si dışında hiç kitabı bulunmamasından dolayı uğraşmadığım sistem kendisi....
İlk phbside beni tatmin etmemişti açıkcası...
_________________ BeÅ? dakika süren savaÅ?lar binlerce yıl süren efsaneler yaratır. O yüzden savaÅ?ta korkuyla deÄ?il tatmin hissi duyarak ölmelisin. O zaman arkandan aÄ?layacak insan kalmıÅ? olur.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.