Joined: Aug 04, 2006
Posts: 287
Location: Ä°stanbul
Posted:
Tue Sep 18, 2007 3:06 pm
Çncelikle hanlarda gerçekleşen müsabakalardan başlayacağım. Nede olsa hanlar en çok karşılaşılan yerlerden biri.
Elimde bulunan kaynaktan çeişitli turnuva vb. şeyler için gereli olabilecek yada en azından fikir verebilcek kuralları burdan paylaşıcam. Umarım işinize yarar..
Kanlı savaşlardan, korku dolu mekanlardan ve zor görevlerden sonra sıcak bi handa dinlenmek hem oyuncuların karakterlerinin hemde oyuncuların kendilerinin hakettigi bişey olsa gerek. Tabi burda bile kimseye rahat yok! Buradada experience almaya, çeşitli olaylarla karşılaşmaya devam ediyoruz. Handa karşılaşılan olaylardan bikaç tanesiykle ilgili kuralları yazıyorum. İçki yarışması, bilek güreşi gibi.
İçki yarışmaları: Genelde iki çeşit olurlar; miktara göre yada süreye göre. Tabi bu ikisi bir arada da olabilir. Belirli sayıdaki içkiyi daha çabuk bitiren kazanır veya sadece kim daha çok içki içebilirse o kazanır. Tabi oyun dünyasında gerçek sayısal değerler oyuncular tarafından yada insanlar tarafından bilinmediğinden dolayı " tamam senin iki bardak sulu birana karşı ben bi tane normal içersem tam olur" demek saçma olur bu yüzden genelde aynı çeşit içkiyle yarışır herkes. Ama bazen dostça gerçekleşen yarışmalarda avantajlı oldugunu düşünen taraf daha sert bir içki içmeyi teklif eder. Mesela kenidne güvenen( ve bunda gayet haklı olan) 18 Con ve endurance feat i olan bi cüce karşısındaki zavallı buçuklukla hiç değilse daha adil bi yarışma olsun diye, kendisi Cüce İçkisi( listedeki en sert içki) içerken buçukluğun sulandırlmış bira içmesini isteyebilir.
Çnce belli başlı bardak, sürahi gibi şeylerin ne kadar miktar içki bulundurdugunu görelim.
( Bazı türkçeye çevirmeler birbirine benzerlik gösterebiliyor, büyükllüklerini tasvir etmek size kalmış)
Shot Glass ( bilindik shot bardagı, tek içimlik): 1
Small Glass (küçük cam bardak): 2
Mug (kupa): 4
Wineskin ( şarap Matarası ): 4
Large Flagon ( Büyük Kulplu Sürahi): 8
Jug ( Testi,Büyük Sürahi ): 16
Large Pitcher ( Büyük Sürahi, flgaondan daha büyük): 32
Keg (Küçük Fıçı): 96
Small Barrel ( Küçük Varil ): 320
Large Barrel (Büyük Varil): 1280
Bazı içki/ içeceklerin Alkol olarak sertlikleri:
Water ( Malum.. su ): 0
Weak Beer ( hafif bira, light bir gibi bişey yada sulandırılmış biraları bu sınfıtan sayabilrisiniz):1
Regular Beer( normal bira): 2
Wine( şarap ) : 4
Strong Wine ( Sert şarap, yıllanmış ): 6
Spirit (içki, likör): 10
Strong Spirit ( sert likör, içki): 12
Dwarven Spirit ( Cüce içkisi ): 14
Burdaki içki çeşitleri örnek olsun diye konulmuş olanlardır. Kendi yaratıcagnız içkilerinizin ne kadar etkili ve sert oldugunu en azından bunlardan fikir alarak belirleyebilirsiniz.
Her içki içildiğinde, içki miktarı ve içkinin sertligini çarpıyosunuz ve alkolün etkisini ölçüysunuz. Çrnek: şarap Matarsı içinde Yıllanmış şarap olsun. 4 ( matara) x 6 (yıllanmış şarap)= 24 tabi bu buldugumuz deger bütün matarayı içen birisi için geçerli yoksa yudum yudumda hesaplanabilir ama uzun sürer. Bulduğunuz degerleri alkol bünyenizle kıyaslayarak ne kadar sarhoş oldugunuzu hesaplıyorsunuz.
Bünye Miktarları: Medium( normal) boyuttaki canlılar için (Çr: Human, Elf, Half-orc, elf vs.) alkol bünye miktarı Con puanı kadardır ( puanın kendisi kadar, artı yazan ksımı diil) Con 16 olan bi insanın alkol bünyesi 16 dır. Her bir küçük boyut kategorisi için bünye miktaırnızı yarıya indirin; her mediumdan büyük boyut kategorisi içinde 2 ile çarpın. Ayrıca Endurance feat'i alkol bünye miktarınzı 4 artırır.
Bünye miktarınıza ulaştgınz anda Tipsy( çakırkeyf) olursunuz.Ve bundan sonra alkol bünye miktarını her aştıgınız seferde bi sonraki sarhoşluk derecesine atlarsınız. Mesela Con puanı 14 olan bi insan düşünelim. yıllanmış şarapla dolu matarayı içip bitirsin( 24 alkol düzeyi). Bünye miktarına ulaşmış ve geçmiştir, bunun için çakırkeyf olmuştur. Eger 28 e ulaşmasını saglycak bişeyler daha içerse bir sonraki kategoriye ulaşır ve Merry ( şen, mutlu, kafası güzel) moduna girer. Bu şekilde devam eder.
Sarhoşluk Düzeyleri: (Sırasyıla. Not: Etkiler üstüste eklenmiyor her yeni sarhoşluk derecesindeki ceza ve bonusları birer kez kullanın.)
Tipsy (çakırkeyf): Anlama ve degerlendirme kabiliyetiniz biraz azalıyor. Ama dışardan bakan biri için sizde bi fark yok. Saldırı zarlarına, yetenek denemlerine( skill) ve özellik denemlerinze ( ability checks) ve refleks denemlerinize -1 ceza alıyorsunuz. Hareket kabilyetinizde bi deişikilk olmuyor. Ayrıca bu haldeyken büyü yapmak için DC (10+ büyü seviyesi)'ne karşı konsantrasyon denemesi yapmanız gerkiyor.
Merry ( neşeli, şen, kafası güzel): Çekingenlik azalır, ses yükselir ve denge hafifçe bozulur. Saldırı zarlarına, yetenek denemlerine( skill) ve özellik denemlerinze ( ability checks) ve refleks denemlerinize -2 ceza alıyorsunuz. Her level başına geçici 1 hp kazanıyorsunuz. Bu haldeykende büyü yapma DC si Tipsy de oldugu gibi 10+ spell level.
Drunk ( sarhoş) : Baş dönmesi görülür, kelimlerde yutulur ve zor anlaşılır. Saldırı zarlarına, yetenek denemlerine( skill) ve özellik denemlerinze ( ability checks) ve refleks denemlerinize
- 4 ceza alıyorsunuz. Level başına geçici 2 hp kazanıyorsunuz. Bunun dışında normal bir turda yapabilceklerinin yerine, sarhoş durumdaki birisi sadece partial action( kısmi hareket) yapabilir. Hem yürüyüp hemde bi hareket yapbilmek için DC 10 ‘a karşı denge denemesi ( balance check) yapması gerekiyor( zırh cezası varsa eklemeyi unutmayın), eger başaramazsa yere düşer. Büyü yapmak için DC 10+ spell level.
Hammered ( ne yazıkki tam Türkçe karşılık bulamadım, uçmuş falan denebilir): Düz bi çizgide yürüyemez, hareketler genel olarak anlamsız ve tutarsızdır. Saldırı zarlarına, yetenek denemlerine( skill) ve özellik denemlerine ( ability checks) ve refleks denemlerine 8 ceza. Her level için 3 geçici can puanı (hp). Bunun dışında turunu tamamen kullanmak için balance vs olayları Drunkta oldugu gibi. Büyü yapma DC si yine 10+ spell level.
Plastered ( Yine Türkçeye çevrilince anlamsız olan bir kelime, bu bayılmadan önceki son aşama): İletişim neredeyse imkansızdır, ayakta durmakta aynı şeklde çok zor. Saldırı zarlarına, yetenek denemlerine( skill) ve özellik denemlerine ( ability checks) ve refleks denemlerine 16 ceza. Seviye başına 4 geçici can puanı (hp) alır. Büyü Dc si her zamanki gibi aynı. Bu durumdaki bi karakterin midesi sürekli bulanmaktadır ve bir tur içinde güvenle yapabilcegi tek şey yürüme hareketi ( single move action) veya yürüme karşılgı harekettir ( move-equalivent action). Ama isterse kısmı bi hareket( partial action) yapmak için kendini zorlayabilir ama hemen sonrasında 1d6 tur boyunca Stun olur.
Unconscious ( baygınlık): Karakter bayılır, kendinden geçer.
Hızlı İçme: Orta boyutta bi yaratık/ karakter normal olarak yürüme karşılıgı hareketle 2 birim ( miktar oalrak, sertlikle alakası yok) alkol içebilr. Çrnek olarak yazının başındakilerden yola çıkarak küçük bardak( Small Glass). Bunun dışında her boyut kategorsine göre yarıya düşürme ve 2 ile çarpma olayı burada da geçerli.
Bazen yarışmalarda miktarın yanında kimin daha önce içecegide olabilir bu yüzden yarışmacılar normalden daha çabuk içmeye çalışabilirler. Her fazlalık birim için Fortitudee save (metanet kurtarması) yapılır. (DC= 10 + her fazladan içilcek olan bir birim için 4). Çr: Bir insan 2 yerine 3 birimi bir turda içmeye çalışırken DC 14 ü geçmelidir, eger 4 birimi bi yürüme karşılıgı hareket olarak içecekse DC 18 e yükselir ve bu şeklde devam eder. Eger başarısız olunursa yeternce hızlı yutamadıgınz anlmaına gelir. Eger DC yi 5 yada daha fazla farkla kaçırırsanız bi dahaki turunuz bogazınızı temzlemek ve öksürmekle geçer.
Ayrıca hızlı içme seçenegi sayesinde bir tur içerisnde Alkol bünyesinin iki katı degerde alkol alınırsa DC 20 ye karşı Fortitude atılır başarısız olursa, karakter ya içtiklerini çıkarır ya da kendinden geçer.( DM nin kararı)
İyileşme Süreci: Saat başına 8 birim alkolün etkisi geçer. Buradaki birim, miktar ile sertliiğin çarpılması ile ifade edilmiş olandır. Bunun dışında kesintisiz 8 saat uykuyla tüm alkol etkileri geçer
Diğer yöntemler: DC 20 Alchemy(simya) denemesi ile bi çeşit ilaç yapılabilr. Heal da 5 ten fazla rank( rütbe)niz varsa + 2 bonus alırsınız. Not: Rütbe her level gelen yetenek puanlarından belirli bi yetenege ne kadar puan veridğinizdir. Çzerine başka bişey eklenmemiş halidir yani, karıştırmamaya dikkat edin.
Yapılan ilaç ile 2 saat süresince iyileşmiş gibi olrusunuz yani 16 birim alkolün etkisini geçirir. Ayrıca alternatif olarak sarhoş düzeyindeki birini ayıltabilir ( 5d6 birim alkolün etkisini geçirerek). Bu ilaç 2 saatte hazırlanır be 5 doz çıkar. Bir karakter günde sadece bir dozundan yararlanır. Daha fazlasının bi etkisi yok. ( bu ilaç bi örnek niteliğinde yine, siz kafanıza göre daha güçlü ilaçlarda yaratabilirsiniz. Yada gerçekten çok güçlü olan ama yan etkileri olan ilaçlar gibi vs.
Yeni bir feat sunuluyor bu arada. Hard Drinking ( Sağlam İçici, denilebilir heralde).Oyuncu karakterlerin featlerini daha yapıcı şeylerde harcayacağına şüphe yok ama belki DM ler bazen sağlam bir NPC rakip çıkarmak isteyebilirler.
Hard Drinking (Gereksinim; 13+ constution)
Endurance gibi çeşitli şeylerden gelen bonuslardan sonra ( DM belki midesi dolu kişilere bonus verebilir) toplam Alkol Bünyenizi ikiye katlarsınız.
şimdilik içki yarışmasında bıraktım bi dahaki sefere bilek güreşi, bıçak fırlatma, koşu yarışları gibi şeylerin kurallarıyla devam edeceğim. Umarım bu bilgiler işinize yarar.
Joined: Jan 12, 2005
Posts: 1742
Location: Ä°stanbul
Posted:
Tue Sep 18, 2007 4:55 pm
Çok güzel bir yazı NocturnaL_Soul bilgilendirice ve açıklayıcı. Ellerine sağlık . Sanırım bi ara burada da uzun uzun tartışılan oyunlarda sarhoş olma sorunsalına açıklık getirecektir .
_________________ [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
Joined: Sep 07, 2006
Posts: 160
Location: Nine Hells of Baator
Posted:
Tue Sep 18, 2007 6:28 pm
Teşekkürler NocturnaL_Soul gerçekten çok açıklayıcı bi yazı olmuş paylaşım için teşekkürler.. Demekki neymiş? Bundan sonra Dwarf olup Con 20ye dayayıp endurance feat'i alıp içmeye doymuyomuşuuz
_________________ <div align="center">In a nightmare, every choice you make is a wrong one.</div>
Joined: Aug 04, 2006
Posts: 287
Location: Ä°stanbul
Posted:
Wed Sep 19, 2007 9:38 am
Evet aslında digerleriyle karşılaştırılnca biraz fazla gibi, ama ben kaynaktan ilettim. Uygun geldigi gibi deiştirmek, düzeltmek, yeni bişeyler eklemek tabiki oyuncu ve DM lere bağlı sonuçta
Eh ayrıca tabi bu kurallar genelde daha ayrıntılı uzun oyunlar oynamak isteyenlere uygun, yoksa bi bikaç saatlik oyun süresinin yarısı handaki içki yarışmasıyla geçebilir. İçki yarışmasının içinde olan kişi için eğlenceli olsada digerleri sıkılır heralde. Gerçi onlarda bahis falan olayına girişir sonra bütün paraları grubun thief'ine verirler gözkulak olsun diye
Neyse bunun gibi ayrıntlı oyunlarda kullanılabilecek kuralların devamı gelecek. Buçukluk fırlatma yarışması bile var
Güzel bi çalışma olmuş, fakat Saco'nun dediği gibi şarabın alkol miktarı çok olmuş, bide bütün adamlarda aynı değil, arada ben ve Saco gibi adamlarda var, medium gözüküp, Gargantuan gibi içen.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.