Bir zaman önce başladığım, devamını uzun süredir getirmediğim bir proje. Görsellerini filan
da kendim çizmiştim, tabi bir çoğu internette bulunan şeyler üzerinden geçilme ama olsun
Oyunumuz falloutvari bir evrende geçiyor. Nükleer bir savaş sonrasında, sığınaklarda
yaşayanlar dışında herkesin öldüğü ya da mutanta dönüştüğü bir yerdeyiz. Kaynaklar
sınırlı, yaşama olasılığı az. Böyle bir Dünya'da Vault122'de başlıyor maceramız. Aslında
rpg öğeleri içeren bir kaynak yönetimi oyunu. Tarz olarak fallout-tycoon gibi birşey yani.
Oyun başında farklı mesleklere mensup 3-4 survivor'ımız var. Bunların statlarını dağıtıp
yeteneklerini geliştirdikten sonra görevlere gönderiyoruz. Her görev, farklı
yeteneklerdeki insanların daha kolay tamamlayabileceği şekilde tasarlanmış olacak ve
bunlar küçük detaylara gizlenecek. Bir bakkalı araştırmaya giden ekiple aşçıyı da
göndermek mantıklı olacak mesela ya da yıkılmış bir binadan adam kurtarma görevine
boyutları küçük olduğu için ekstra çevik olan çocuk karakterini göndermek mantıklı
olabilecek. (lafın gelişi )
Oyun kısmı ise çok daha basit, görevlere gönderdiğimiz adamlar bir miktar süre geçtikten
sonra geri dönecek. Döndükleri zaman da durum raporu bildirecekler. Bu rapor, olayların
nasıl geliştiğini, kimin hangi yeteneklerinin görevde işe yaradığını, ganimetleri,
kurtarılanları, ölenleri, yaralananları filan detaylıca işleyecek. Buna uygun bir şekilde
kurtulan insanlarımızı geliştirmeye, sığınağımıza gerekli yapıları kurmaya, kaynaklarımızı
düzgün bir şekilde idare etmeye devam edeceğiz.
Geçen ay başlamıştım bu projeye, ne dersiniz adam olur mu sizce?
Güzel olabilir bence.
1- Göreve yolladığımızda adamlar ne kadar süre içinde geri dönecek?
2- Tamamen yanlış ekip yolladığımızda görevi başarma ihtimali var mı yok mu?
3- Oyunda bizim karakteri yönetebileceğimiz savaş durumları olacak mı?
Deviantartta çizimlerim var istersen kullanabilirsin. Karakter portrelerini çizerim bu tipler aklına yatarsa.
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Mon Sep 27, 2010 3:37 pm
Abi çizimler süper, tarz olarak da tam istediğim gibi aslında.Ama çizimlerin tamamen vektörel olması gerekiyor. Flash da çizebiliyordun galiba? Ben bir iki karakter senaryosu çıkartsam bu tarz karakterler çizmeyi denemek ister misin?
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
Abi çizimler süper, tarz olarak da tam istediğim gibi aslında.Ama çizimlerin tamamen vektörel olması gerekiyor. Flash da çizebiliyordun galiba? Ben bir iki karakter senaryosu çıkartsam bu tarz karakterler çizmeyi denemek ister misin?
Olur çizerim.
Sistem Special'mi olacak yoksa onu öylesine mi koydun?
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Mon Sep 27, 2010 8:07 pm
Komple karakter derken? Zaten bi çeşit simülasyon oyunu olacağı için karakterlerin tam çizimlerine ihtiyacım olmayacak. Ama oyun içindeki pek çok görselin vektörel olması yararıma olacaktır.
Kısaca anlatmak gerekirse karakter özellikleri D&D'deki gibi str, dex, con, int, wis, cha ile ifade edilmiyor da, strength, perception, endurance, charisma, intelligence, agility, luck ile ifade ediliyor.
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
Flash çizdim fakat pek içime sinmedi, tabii üzerinde uğraşılabilir.
Sonrasında sana gösterdiğim tipi biraz modifiye ettim.
O daha güzel oldu 10 kb tutuyor.
Joined: Mar 13, 2006
Posts: 958
Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
Posted:
Tue Sep 28, 2010 5:00 pm
Oho Artemis Entreri, sende de baya proje varmış.
SPECIAL güzel ve değişik bir sistem, biraz fazla detay aslında ama yakışıyor bu türe.
Bu arada Flash'ın ruhuna uygun olan bence üsttekiydi ama sen karar vereceksin tabii ki.
Kolay gelsin diyelim, en kısa zamanda da oynayalım, hoş bir oyun olacağa benziyor. Yapabileceğimiz bir şey var mı diye soracağım ama Devrimk'le anlaşmışsın, ikinize de kolay gelsin.
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Tue Sep 28, 2010 6:15 pm
Sağol Possessed
Aslında anlaşmalık bir durum yok, isteyen herkes karakterlere portre, bölümler için görsel (her bölümün kendine ait bir görseli olacak.), konsept çizimler, ya da oyun tasarıma dair şeyler hazırlayabilir. Açıkçası oyun haline getirip getiremeyeceğim konusunda kesin birşey söyleyemiyorum çünkü şu sıralar uğraşmam gereken çok şey birikti. Ama böyle zaman içinde ufak tefek eklentiler yapmak güzel oluyor. Dediğim gibi katkı sağlamak isteyen herkes bi ucundan tutabilir. Çrneğin aklına bir karakter fikri gelirse sende bunu çizip gönderebilirsin çok sevinirim. (yapılacak çok şey var nede olsa)
Bu arada devrim abi sorularına cevap vermeyi de unutmuşum.
1. Süre: 4-5 saat ile 1-2 gün arasında değişen zamanlar olarak düşünmüştüm kafamda. Sizce?
2. Elbette olacak, hatta pek çok görevi dostlarının yardımı da olmadan başarman zor olacak. (sosyal bir oyun olacağı için oyunu oynayan diğer arkadaşların, görevlerde yardım edebilecek.)
3. Hayır, düşünmüyorum. Oyun mekaniği yeterince karışık olacak ama belki mini-game tarzı birşeyler koyulabilir. Sizce olmalı mı?
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
Joined: Mar 13, 2006
Posts: 958
Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
Posted:
Tue Sep 28, 2010 7:35 pm
O, hoş olur ama bence de önce minimuma odaklan. Yani bir karakterle bir göreve çıkmayı oturttuğun zaman sonsuz karakter ve görev ekleyebilirsin artık. Bir anda bir sürü şey yapmaya kalkınca olmuyor, benim de başıma geldi
Aha bir saniye, birçok kişinin aynı dünyada dolaştığı ve birbiriyle etkileşime geçebildiği bir browser oyunu gibi bir şey mi düşünüyorsun sen? 2 numaralı yanıtın kafamı karıştırdı. Bu arada yapılacak şey çoksa 1-2 günlük süre koyabilirsin; ama oyunu açıp bir şeye basıp 2 gün beklemek için oyundan çıkarsam biraz sıkıcı olabilir.
Turn base oyunları çok seven ve hala oynayan biri olarak söylüyorum ki, otomatik savaşlar daha iyidir. Bence direkt savaş raporu gelsin, hatta belki yanda savaşın matematiksel dökümü de olabilir.
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Tue Oct 12, 2010 7:34 am
Kimyager'in dudakları çok komik olmuş abi ama güzel
Aşçıysa tek kelimeyle mükemmel.
Ekledim bunları ama siteyi güncellemedim henüz.
Kimyager'in karizmayı düşürüp aşçınınkini de arttıralım bari
Sıradaki elemanımız mühendis - engineer
Kafamdaki portresi baret takmış tulum giymiş bir adam.
Göreve gönderilmediği zamanlarda barınakta inşa edilen yapıların hızını arttıracak bir yeteneği olacak.
Pratik zekası yüksek olacak, hızlı kararlar verebiliyor olacak.
(savaşa gönderildiği zaman initiative arttırıcı bir etken olabilir.)
Onarım yeteneği olacak, buna uygun görevlerde çeşitli bonuslar sağlayacak.
Her birimin savaşmak için bir de silahı var. Mühendisin de şok silahı olacak. Savaşlar simüle edilirken şok silahıyla vurulan adam baygın düşecek birkaç tur.
Sonra ki elemanımız Ressam
Portre olarak Bob Ross'a gönderme yapabiliriz diye düşündüm, hani trt1 de çıkan bonus kafalı ressam vardı ya. O tarz birşey olabilir.
Ressam hayalgücü kuvvetli bir karakter. Barınakta bulunduğu süre boyunca inspiration'ı arttırarak her gün başında bir olayın daha iyiye gitmesini sağlıyor. (yapılar daha çabuk inşa ediliyor, kaynaklar artış gösteriyor, birimler görevden çabuk dönüyor falan filan.)
Göreve gönderildiği zaman ise genelde arka planda durarak resmediyor, böylece görevde kazanılan tecrübenin bir kısmını barınağa taşıyarak oradaki insanlara da bu belli bir % kazandırıyor. (Çrneğin görevden 1000 xp kazandıysa elemanlar ilk seviyede bunun %5'i olan 50xp'yi diğer elemanlar da kazanıyor.)
Zorda kalınca fırçası ve paleti ile savaşması için de bir yeteneği var. Diğer elemanlara göre daha etkisiz tabi ki.
Son yetenek olarak aklıma henüz birşey gelmedi.
şimdilik bir de savaşçı karakter ekleyebiliriz: Keskin Nişancı
Portre olarak hitman tipinde bir adam yapabiliriz. Kel, manyak tipli bir eleman işte.
Keskin nişancı açık alan görevlerinde özellikle başarılı. Yetenekleri de çoğunlukla savaşmak üzerine.
Mesafe arttırıcı bir yeteneği olacak, seviyesine bağlı olarak daha uzak mesafelerden savaşa dahil olabilecek. Tabi gittiği görevlere göre bu yetenek lüzumsuz kalabilir. (dar ve kapalı bir alanda mesafe o kadar önemli olmaz sonuçta.)
Saldırıları ölümcül olabilecek. (% ihtimalle critical strike)
Görevlerden kaçma üzerine yeteneği var. Uzaktan savaştığı için işler yolunda gitmediği zaman barınağa tek başına da olsa dönebilecek.
Tabi bir de sniper kullanma yeteneği olacak.
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.