Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: ujecosely
    Bugün: 3
    Dün: 2
    Toplam: 33885

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 192
    Üye: 0
    Toplam: 192

    FrpWorld.Com :: View topic - Mech Savaşları (yorum)
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Mech Savaşları (yorum) View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun May 30, 2010 10:59 pm Reply with quoteBack to top

    .


    2z6 sistemin Â?MechÂ? savaşları versiyonu

    Mech nedir konusuna uzun uzun girmeyeceğim. Bilimkurgu bir konsept; meraklıları zaten bilir. (ya da internetten kolayca kaynak bulunabilir)
    Basitçe tanımlarsak: Â?MechÂ?ler, iki ayağı üzerinde hareket eden, tonlarca ağırlıkta, zırhlı ve ileri teknoloji ürünü çeşitli silahlarla donanmış, içindeki kokpitte oturan bir pilotun yönettiği büyük savaş makineleridir.

    2z6 oyun sistemi değişik konseptte oyunlara uyarlanabiliyor; bu çalışmamda mech savaşları konulu bir oyunda, ilgilenen oyuncular için yöntemler ve faydalanabilecekleri tablolar sunuyorum.

    Savaş Kuralları:
    --2z6 sisteminin vazgeçilmezi, tur usülü savaş ve tur başına 12 tık harcama kaidesi burda da geçerli. Mechlerde kullanılan her silahın harcadığı değişik Â?tıkÂ? miktarları silahlar tablosunda verilecektir.
    --Tablolarda gösterilen bütün bonus ya da cezaların, 2 adet altılık zar atılarak (2z6) elde edilecek sonuca eklendiğini (ya da çıkarıldığını) unutmayalım!
    --Bir tık ile bir kare (10 metre) ilerlemek mümkün. Dikkat: Mechler tur içinde ilerdikleri her kare için Defans:+1 bonus alırlar. Bu kural hareketli mechlerin daha zor vurulması mantığından türetilmiştir. Yani örneğin oyuncu kendi turunda mechÂ?ini 5 tık ilerlettiyse, bir sonraki hamlesine kadar Defansına:+5 bonus eklenir.
    --Atak => DefansÂ?a karşı yapılır; 2z6+(Atak bonusları) => 2z6+(Defans bonusları)
    Ve Atak, rakibin Defansı yakalarsa, hasar=2d6+(silahın hasar bonusu) atılarak, Â?sonuçtan rakibin zırh bonusu çıkarılır!Â? Kalan net sayı verilen gerçek hasarı belirler.
    Dikkat: Defans zarı sadece turda 1 defa atılır ve yapılan bütün ataklara bu değer karşı gelir. Ancak atakların her birinin zarı ayrı ayrı atılmak zorundadır!
    --MechÂ?lerin hedef olarak ana gövde, kollar ve bacaklar olmak üzere (ve bazen de kafa) değişik bölümleri mevcuttur. Sadece silah taşımaya yarayan bir kol tamamen arızalansa da, mech savaşmaya devam edebilir, bir bacak tahrip olursa hareketsiz kalır ama yine de ateş edebilir, ancak içinde pilotun da olduğu gövde tahrip olduğunda işi tamamen bitmiş demektir. Her bir parçanın değişik miktarda dayanma gücü vardır, doğal olarak gövdeninki en yüksektir.
    --MechÂ?in bölümlerinin kapladığı yüzde miktarı modelden modele değişebilir. Yapılan atakların nereye denk geleceği bu yüzde miktarına göre oyun yöneticisinin atacağı zar ile tesadüfen belirlenir. Çrneğin %50 ihtimal gövdeye, %10 ihtimal sol kola, vs gibi. Eğer oyuncu hedefin belli bir parçasına nokta atışı yapmak isterse mechÂ?in modeline ve atılan hedefe bağlı olarak en az -3 ve en fazla da -6 atak zarına ceza gelmelidir. Çrneğin Â?gövdeye atıyorum!Â? dediğinde -3, Â?sol kola atıyorum!Â? dediğinde -6 gibi.
    --Kritik! (1.1) ve (6.6) gelen zarlar kritik! diye tabir edilir. Atağına 6.6 gelen oyuncunun verdiği hasar, hedefin zırh değerini hiçe sayarak hesap edilir. Defansına 6.6 gelen kişi bir sonraki turda da Defansına:+1 bonus alır. Atağına 1.1 gelen oyuncunun kullandığı o silah, tutukluk yapma, ısınma sıkışma vs sebebiyle 1z6 tur çalışmaz! Defansına (1.1) gelen mech bir sonraki turda da Defans:-1 ceza alacaktır. Hasar değerlerine ise kritik kuralları uygulanmaz!
    --Ayrıca Â?Isı EşiğiÂ? konusu silahlar bölümünde anlatılacaktır. Çok fazla ısınma mechlerde istenilmeyen durumlara yol açabilir.

    Çeşitli Mechler
    Aşağıda örnek olarak, henüz silahlandırılmamış ya da ekipman eklenmemiş çıplak birkaç mech verilmiştir. Bunlardan ilham alarak siz de kendi mechlerinizi yaratabilirsiniz.
    Mechleri, büyüklüklerine göre hafif, orta ve ağır şeklinde düşünmek işinizi kolaylaştıracaktır.

    Aşağıdaki örneklerde
    Hafif mechlerin çıplak Atak ve Defanslara 2d6+2
    Orta mechlere çıplak Atak ve Defanslara 2d6
    Ağır mechlerin ise çıplak Atak ve Defanslara: 2d6-2 veriyorum. Tabii ki bu çıplak değerler, çeşitli modifikasyonlarla değişecektir. Çnemli olan mantık şudur: hafif, ve doğal olarak daha küçük modeller, hızlı hareket ederek zor vurulur ve çabuk saldırabilirler, öte yandan çok daha ağır (ama dayanıklı) ve çok daha büyük modeller ise diğerlerine göre daha hımbıl kalacağından saldırı ve savunması daha düşük olacaktır.

    Slot:
    Silah yuvası anlamına gelen bu terim, bize mechÂ?in hangi bölümüne hangi tip silahlardan ne kadar sığdırabileceğimizi söylüyor. Her silahın kaplayacağı slot miktarı farklıdır; örneğin Makineli Tüfek ya da Hafif-Laser sadece 1 slot kaplarken, Gatling-Top ya da Orta-Laser en az 2 slot kaplamakta, Ağır-Laser ise 3 slota ihtiyaç duymaktadır. Her silahın en az kaç slota ihtiyaç duyduğu silahlar tablosunda yazılıdır. Ayrıca her mechÂ?in değişik bölmelerinde silah koymak için kaç boş slotu olduğu, mech tanıtım kartında (tabloda) yazar.

    Her slot her silaha uygun olabilir de, olmayabilir de. Mechlerin tanıtım tablolaraında slot sayısı belirtilirken bu slotlara hangi tip silahların uyacağı da L, B ve R harfleriyle gösterilmektedir. Ayrıca Â?KÂ? karışık ile gösterilen slotlara her türlü silah uyar!
    L: Laser ve benzeri enerji silahları
    B: Balistik silahlar, yani kurşun, top mermisi gibi cephaneli olanlar
    R: Roketler

    Mech Bilgileri: (tabloda yazılanlar)
    Model ve Fiyatı: Evet, adı üstünde modeli ve kaç kredi olduğu.
    Atak: (mechÂ?in çıplak Atak değeri) + (modifikasyonlar)
    Defans: (mechÂ?in çıplak Defans değeri) + (modifikasyonlar)
    Zırh:
    Hafif mechÂ?lerde +2 ile+4 arası, Orta mechlerde +5 ile +7, Ağırlarda ise +8, +10 arası olabilir.
    Dayanım ve Slot miktarları:
    MechÂ?in Gövde, Sağ-Kol, Sol-Kol, Sağ-Bacak, Sol-Bacak ve (varsa)Kafa bölümlerinin ayrı ayrı Dayanımları vardır; bunlardan hangisi sıfıra düşerse parçalanıp iş görmez hale gelmiş demektir. Gövde kısmı sıfıra düştüğünde ise artık mech tamamen tahrip olmuş demektir, pilot otomatik olarak fırlatma koltuğuyla ayrılır.
    Slot:
    Slot yuvaları da (miktarı ve tipi) her bölmede ayrı ayrı yazılmıştır. Çrneğin 2L=iki Laser slotu, 1B=bir Balistik, 3R=üç Roket slotu yanyana, 2K=iki slota (karışık) istediğin tipte silah takabilirsiniz. 2(B,L) yazıyorsa, bunun anlamı 2 slot genişliğinde ister balistik, isterseniz de Laser silah koyabileceğiniz yuva var ama 1(B,L)+1(B,L) yazıyorsa bunun anlamı iki slot yanyana değil, yani birer slotu ayrı ayrı kullanmanız gerekir, tutup da 2 slot genişliğinde bir silah takamazsınız. Her slotu doldurmak da zorunlu değildir tabii ki.

    Image
    Image
    Image
    Image
    Image
    Image
    Image
    Image

    Silahlar:
    Çncelikle Â?Isı EşiğiÂ? denilen bir konudan bahsetmemiz gerekiyor.
    Çnemli! Isı Eşiği: Silahlar ateşlendiklerinde ısı üretiler (özellikle enerji silahları) ve bu ısı çok fazla olursa arızalanma riski artar. Her mechÂ?in bir ısı eşiği vardır;
    Hafif Mechlerde ısı eşiği: 12
    Orta Mechlerde ısı eşiği: 20
    Ağır Mechlerde ısı eşiği: 30Â?dur.
    Ayrıca silah tablosunda her silahın ateşlendiğinde ne kadar ısı ürettiği de yazılıdır.
    Eğer oyuncu fazla silah ateşleyip de ısı eşiğini aşarsa, arızalanma riski artar. Normalde Atak zarında (1.1)=2 geldiğinde (1z6 tur) arızalanan silahların bu riski ısı eşiğini geçen miktar kadar yükselir! Çrneğin Isı eşiği 20 olan bir Orta mech bir tur içinde 23 ısı üretmiş olsun, yani ısı eşiğini 3 geçmiş. Böylece normalde atak zarında 2 atarsa oluşacak kötü durum bu turda 2 değil, 2+3=5 bile atsa, arıza meydana gelecektir.
    --Isı eşiğini yükseltmek, ya da bir başka deyişle, tur içinde üretilen ısıyı azaltmak için, mechinize her biri 500 kredi fiyatındaki soğutma modüllerinden eklenebilir. Bu soğutma modüllerinden her biri oluşan ısıyı 2 puan düşürecektir.

    Silah Çeşitleri ve Bilgiler:
    Çç ana tip silahımız var:
    1-Balistik Silahlar (B)
    2-Enerji Silahları (L)
    3-Füze Silahları (R)

    Silah tablosunda gösterilenlere şöyle bir deyinelim.
    ---Hasar; miktarını tabii ki 2z6 zarınıza ekleyeceksiniz.
    ---Â?min. tıkÂ? o silahı ateşlemek için gereken tık miktarı. Bir turda 12 tık aksiyon puanınız olduğunu unutmayalım! Bu aşamada Â?silah gruplamaÂ?dan bahsetmek gerekir; aynı tip ve aynı Â?min tıkÂ?a sahip eş silahları birbiriyle gruplayabilirsiniz; böylece her bir silahı ateşlemek için ayrı ayrı tık harcamanız gerekmez. Ancak her bir ek silah +1 tık fazla harcamanıza sebep olur. Çrnek verirsek daha iyi anlaşılır. Çrneğin bir Hafif Lazer 4 tık ile ateşleniyor; eğer benim 2 adet hafif lazerim varsa bunları gruplarım, ikisi 4+4=8 tık değil de 4+1=5 tık ile ateşlenebilir. Eğer 3 adet hafif lazerim varsa gruplayınca 4+1+1=6 tık ile, 4 adet hafif lazeri de 4+1+1+1=7 tık ile aynı anda hepsini birden ateşleyebilirim. Tabii ki bu durumda hepsi için bir tane atak zarı atılır. Bu zarda kritik durumu olursa hepsine birden değil, oyun yöneticisinin uygun göreceği şekilde bir iki silahta kritik uygulaması yapılır. Gruplanacak silahların aynı tip (enerji, balistik, roket) ve aynı Â?tıkÂ? sayı standartına sahip olmaları zorunludur!
    ---Â?min. slotÂ? silahın büyüklüğünü ve meche takabilmek için gereken boşluğu anlatır.
    ---Isı: silahın ateşlendiğinde ürettiği ısı miktarını gösterir. (bakınız Â?Isı EşiğiÂ?) Dikkat edelim: bu değer tur başına değil, silah her ateşlendiğinde ürettiği ısıyı gösteriyor!
    ---Tabloda her silahın cephanesi bitene kadar kaç atış yapabileceği Â?Atış SayısıÂ? bölümünde gösterilmektedir. Enerji silahlarında Â?snrszÂ? yani sınırsız ibaresi konulmuştur, çünkü onların cephane sorunu yok.
    ---Çzellik: Bazı silahların değişik özellikleri varsa bu sütunda yazar.

    Balistik Silahlar: (B)
    Makineli Tüfek, Gatling Top gibi silahlar seri bir şekilde mermi atar
    Otomatik Top, Havan, Ağır Top gibi silahlar yüksek kalibreli, patlayıcı ve parça tesirlidir. Parça tesirli (PT) demek: verilen hasarın yarısı kadar da vurulan bölüme komşu bölümler de hasar görür. Çrneğin gövdeye isabet 10 hasar verdiyse, kollar ve bacaklar de 5Â?er hasar alır, veya diyelim ki sağ kol 9 hasar aldı, ona komşu olan gövde ve sağ bacak da 4Â?er hasar alır.
    Havan silahında yazan Â?AşırtmaÂ? ise tahmin edilebileceği gibi, radarda görünen düşmana arada bir tepe vs engel olsa bile ateş edilebilir.
    Gaus Topu ise elektro manyetik olarak güçlendirilmiş mermiler fırlatır ve 1/6 ihtimalle zırhı deler (yani hasar değerinden zırh düşülmez)
    Balistik silahların cephane ihtiyaçları olduğundan atış sayıları doğal olarak kısıtlıdır.

    Enerji Silahları: (L)
    Laserler, yoğun bir enerjiyi düşmana doğrusal bir şekilde gönderirler
    X-Pulse, enerjiyi kesik kesik ama seri bir şekilde yollar
    Elektron Topu, yıldırım çakar gibi bir enerji atlaması gönderir

    Füze Silahları: (R)
    Roketler güdümlü güdümsüz, uzaktan kumandalı, kameralı, vs çeşitlidir. Roketlerin tümü Â?Parça TesirliÂ?dir! (PT) Roketlerin de atış sayıları sınırlı.

    Image

    Ekipmanlar:
    Silahların yanısıra mechinizin özelliklerini iyileştirici çeşitli modifikasyonlar da satın alıp taktırabilirsiniz. Bunları tek tek inceleyelim:
    ---Soğutma Modülü (SM) (fiyat:500) Bu modüllerden gerektiği kadar taktırabilirsiniz, her biri mechinizin ürettiği ısıyı tur başına -2 azaltır.
    ---Gelişmiş Radar Sistemi (GRS) (fiyat:4500) Bir tane alınabilir; Atak:+1 ve Defans:+1
    ---Gelişmiş Navigasyon Sistemi (GNS) (fiyat:7500) Bir tane alınabilir; +1 tık/tur
    ---Sahte Hedef Cihazı (SHC) (fiyat: 3000) Bir tane alınabilir; Füzelere karşı Defans:+1
    ---Sinyal Karıştırıcı Telsiz (SKT) (fiyat:2500) Bir tane alınabilir. Her turda, 1/6 ihtimalle düşmanların Atak ve Defans:-2
    ---Gelişmiş Optik Sistem (GOP) (fiyat:3500) Bir adet alınabilir, B ve L silahlarda Atak:+1

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon May 31, 2010 8:29 am Reply with quoteBack to top

    .


    Arena Ligi ve Bahisler

    Daha önce bahsettiğim gibi, bütün FRPworld ahalisinin katılabileceği bir mech-arena ligi kurmak istiyorum.
    Katılım çok kolay: isteyen sadece maçlar üzerine bahis oynar, isteyenler ise kendi takımını kurup mech satın alır ve silahlarla donatarak maçlara sokar ve hatta çok isteyenler bu mechleri sahada bizzat yönetebilir.

    Konu şöyle:
    Büyük galaksiler arası savaş biteli henüz çok olmamıştır. Yapılan binlerce mech şimdi ya paslanmakta (mecazi anlamda tabii, aslında paslanmaz yapılırlar) ya da uzay korsanları ve serbest çalışan kiralık askerler tarafından kullanılmaktadır. İşte bu dönemde Â?Mech-ArenaÂ? denilen spor altın çağlarını yaşamaya başladı! Çzellikle Halloran-VI gezegeni mech arenalarıyla ünlüydü ve öyle tek tük maçlar değil, düzenli yapılan toplu karşılaşmalar evrenin her yanından pek çok izleyicinin dikkatini çekmektedir.


    Evet, biz de yeni kurulmakta olan alt liglerden birine takılacağız.
    Kurallar:
    ---Her FRPworld üyesi şu anda 10000 krediye sahip ve her ayın 5, 15 ve 25Â?inde 10000 daha alacaklar. Bu Halloran-V kredileri sizin maçlara bahis oynamanız için.
    ---İsteyen üye takım kurabilir. Bunun için takımın ismini kaydettirmesi yeterli. Sonra da mech satın alacacak ve bu mechine uygun silahlar satın alacak ve isterse arenada dövüştürecek
    ---Maç başlamadan önce maça katılacak her mech silah ve ekipmanlarıyla birlikte bildirilmek zorundadır. Bahisler yatırılmaya başladıktan sonra mech ve ekipmanları değiştirilemez.
    ---Bir maça yatırılan bahislerin %10Â?unu kazanan mech sahibi alır. Ayrıca maçların yayın hakkını elinde bulunduran şirket kazanan mech sahibine 3000, diğerlerine 1000 öder. (bu miktar orta mechlerde 5000/2000, ağır mechlerde 10000/ 4000 şeklindedir)
    ---Yatırılan bahislerin kazanma durumundaki getirisi (bizim futbol bahisleri gibi) favori/süpriz olayına göre değişir.
    ---Yıl sonunda en çok parayı biriktiren kişi Frpworld sanal mech ligi bahis birincisi olacak ve benden naçizane bir kitap ödülü kazanacak.

    Evet ben önce mech alıp sistemi denemek isteyenler var mı onu öğreneyim, sanırım bir iki kişi vardı. Sanıyorum sistemin stratejik yönleri var, kurallar pek uzun olmasa da iyi okunup anlaşılmalı. Maçlar kıran kırana olacak.
    Arene dediğimiz yerin prek bir özelliği yok düz bir arazi üzerine üç dört adet görüşü engellemesi bakımından Â?StonehengeÂ? türü barikat konacak o kadar.



    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon May 31, 2010 8:59 am Reply with quoteBack to top

    .

    Çrnek iki tane maça çıkacak Mech sunumu

    Takım: Demir Pilotlar
    SERÇE, (3500)
    Hafif Laser x 5, (3500)
    Kız Kaçıran x 2, (1200)
    Toplam fiyat = 8200

    Takım: Halloran Kaplanları
    KURTADAM, (4300)
    Hafif Laser x 9, (6300)
    Soğutma Modülü x 2, (1000)
    Toplam fiyat = 11600

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Tue Jun 01, 2010 4:42 pm Reply with quoteBack to top

    Konuyla ilgili tesadüfen gördüm frp kitapları varmış.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Gear

    Ayrıca M&M sistemiyle haşır neşir olanlar için:
    http://www.greenronin.com/store/product/grr2524e.html
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Jun 02, 2010 9:45 am Reply with quoteBack to top

    .
    ARENA

    Image

    İşte arkadaşlar size arenayı da verdim. Kuralların da anlaşılır olduğunu sanıyorum (anlamadığınız yer olursa sormaktan çekinmeyin) Görünüşe göre aslında bir oyun yöneticisine bile ihtiyacınız yok, bir zar atıcısı hakem yeterli.
    Bunu söylememin sebebi:
    Gerçi pek ilgi varmış gibi gözükmüyor zaten ama eğer olursa Maçları ben idare etmeyeceğim. Ama oyuncu olarak katılmak isterim ve ödül sözüm de hala geçerli eğer lig oluşturulabilirse ve bir gönüllü para hesabını tutarsa. Arkadaşlar şu sıralarda benim için oldukça önemli bir dönem yaşıyorum; bilgisayar programcılığı öğrenerek kariyerimde bir değişikliğe gitme uğraşısı içindeyim ve bu yüzden (evet, arada eğlenmek de lazım ama) oyunları "hazırlamaya ve yönetmeye" fazla zaman ayırmasam, en azından olanların üzerine yeni yeni sorumluluklar eklemesem benim hakkımda daha hayırlı olacak. Artık müdavimlerden bazı arkadaşlarımız elini taşın altına soksun da Razz evet, taşın altında görmek istiyorum elleri! haydi eller taşın altına! Mr.Green biraz oyun hakemliği yapılsın.

    Dediğim gibi, görünüşe göre konsept pek sarmadı ama oyun olursa arena da önünüzde kurallar da önünüzde. Ben oyuncu olarak çoğu oyun gibi buna da seve seve katılırım. (oyuncunun işi kolay çünkü)

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jun 02, 2010 2:02 pm Reply with quoteBack to top

    şu haftayı bi atlatayım hafta sonundan itibaren eğer biri çıkmazsa hakemlik yaparım tabi oynarım da Very Happy

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr.Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 3.57 Saniye