Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: yqiqufa
    Bugün: 16
    Dün: 23
    Toplam: 90345

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 940
    Üye: 2
    Toplam: 942

    Şu An Bağlı:
    01 : ofine
    02 : yqiqufa

    FrpWorld.Com :: View topic - Wahşi Batı ....... Kurallar, listeler, vs.
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Wahşi Batı ....... Kurallar, listeler, vs. View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Jun 15, 2008 3:02 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Arkadaşlar bu başlık altına kuralları, gerekli şeyleri, listeleri, atacağım zaman zaman bakıp fikir edinebilmeniz için. (yorumlar "muhabbet" başlığına)

    .
    .
    d100-wax RPG sistemi – (Wahşi Batı)

    “Balmumu” gibi kolayca şekillendirilebilen bu oyun sisteminin en büyük özelliği; oyun içi dinamiklerini hesaplamaya yarayan formüllerin bir Excel tablosuna işlenerek, hesaplamalarda büyük zaman kazandırmasıdır.

    Aşağıda, sistemi Western konseptinde açıklıyoruz.

    Wahşi Batı
    “İyi, Kötü ve Çirkin”

    Barda bir kovboy diğerinin yanına gelip pis pis bakar ve “ayağıma basıyorsun!” der. Diğeri şaşırır ve “hayır, basmıyorum,” der. Çbürü de bu sefer, “sen bana yalancı mı diyorsun?” der; düello kaçınılmazdır!

    Western konseptinde konular genelde -klasik- banka, tren ya da posta arabası soygunu ve çaldıkları paralarla Meksika sınırını geçmeye çalışan haydut çeteleri ile onları yakalamaya çalışan kanun adamı, şerif arasında geçer. Bol vurdulu kırdılı, düellolu, vs ve tek kurşunda işinin bitebildiği zor bir oyundur Wahşi Batı!

    Tabii çatışmalar ve bazı eylemler için bir takım formüller olmak zorunda; biraz D&Dden esinlenilmişse de daha değişik ve basit bir sistemdir. Ama oyuncu sadece şöyle bir okusa yeter; teknik ayrıntılara fazla kafa takmadan kendinizi bir western filmindeki karakterin yerine koyup rol yapmanız da yeterlidir aslında.

    Karakter hazırlamak için aşağıdaki şablonu aynen kullanınız.
    ***

    Karakterin İsmi & Sınıf

    Kişisel özellikler

    Güç:
    Çeviklik:
    Dayanım:
    Zeka:
    Bilgi:
    Karizma:

    Yetenekler
    Hızlı nişan:
    Keskin nişan:
    Tabanca:
    Tüfek:
    Çifteli:
    Yakın dövüş:
    Bıçak:
    Ok-Yay:
    Balta, kılıç, vs:
    Patlayıcı, vs:
    İp, kement:
    At sürme:
    Mekanik, tamir:
    Tedavi:
    İskambil, zar:
    İzcilik:
    Sessiz gizlenme:

    Eşyaları:



    ***
    Yukarıdaki bu şablonu doldurarak karakterinizi hazırlayabilirsiniz. İlk defa yani 1.Seviye karakter hazırlarken:

    Karakterin ismi ve sınıfını yazdıktan sonra alt satıra tipini vs tasvir edebilirsiniz.

    Kişilik (6 adet) özelliklerine: Toplam 80 puanı dağıtıyorsunuz. (Her biri en az 5, en fazla 20 olabilir)

    Yeteneklere: Toplam 20 puan dağıtıyorsunuz. (bir yeteneğe en fazla +5 verebilirsiniz) Ama her karakterin sınıfından gelen 20 daha yetenek puanı olacak; yani ilk başta toplam 40 yetenek puanı oluyor.
    Ayrıca DM’den isterseniz, karakteriniz için spesifik yetenekler ekleyebilirsiniz bu listeye; örneğin “benim karakterim kendine takma sakal bıyık takıp makyajla kılık değiştirebiliyor,” diyebilirsiniz, o zaman “Kılık değiştirme” şeklinde bir yetenek daha koyabiliriz listeye. Ya da “benimki sahte belge, mühür yapabiliyor, yazıları taklit edebiliyor,” derseniz “Kalpazanlık” yeteneği de eklenebilir. Çrneğin “benim karakter hayvanlarla iyi anlaşıyor, hatta onlara bazı numaralar öğretebiliyor,” diyorsanız; “Hayvan terbiyecisi” diye bir yetenek konulabilir. Bunun gibi aklınıza gelen, hayalinizde oluşturabileceğiniz yeteneklere bonus puanı verilebilir. Tabii DM ile anlaşmak suretiyle.

    Seviye (level) atlarken her seferinde Kişisel Çzelliklere +5, Yeteneklere de +20 puanı (ancak her birine bir seferde en fazla 5şer 5şer verilebilir) dağıtarak ekleyeceksiniz.

    Hit Point (can): Karakterin canı HP=Dayanım + 100 şeklinde hesaplanır.


    Oyunda seçebileceğiniz sınıflar mevcut. Her sınıf belli yeteneklere dağılmış +20 yetenek puanı ile gelir. Sınıflar 3 yönelim altında toplanır: 1-Kanun Adamı, 2-Kararsız, 3-Haydut. Sınıflar sadece karakterin başlangıç pozisyonunu gösterir; oyun ilerledikçe ve level atladıkça oyuncu, davranışları ve geliştirdiği yeteneklere göre kendi özgün halini yaratır.

    Sınıflar:

    şerif Yardımcısı: 25 dolar maaşı vardır. Kasabaların yerel güvenlik gücüdür. şerifliğe terfi edebilirse maaşı ikiye katlanır. Tabanca:+5, Çifteli:+5, Tüfek:+5, İp,kement:+5

    Marşıl: 50 dolar maaşı var. Devletin gezici güvenlik gücü. Tabanca:+5, Tüfek:+5, At sürme:+5, İz bulma:+5

    Pinkerton: 100 dolar maaşı var. Siyah takım elbiselerle dolaşan şık giyimli şilahşorlerdir. Demiryolları vs taşımacılık şirketi için çalışan, gezici özel dedektifler. Hızlı nişan:+5, Tabanca:+5, Tüfek:+5, At sürme:+5

    Çdül avcısı: Serbest çalışan, arananların peşinden koşturup ölü ya da diri yakalayıp adalete teslim eden ve ödülünü alan arkadaş. Keskin nişan:+5, Tüfek:+5, At sürme:+5, İzcilik:+5

    Sığır çobanı: Kovboy! Adı üstünde sığır çobanı işte! Silahsız dövüş:+4, İp, kement:+8, At sürme:+8

    Silahşor: Bunlar ne iş yapar emin değilim; bol bol düello yapar. Hızlı nişan:+9, Tabanca:+9, İskambil, zar:+2

    Kızılderili: Siyu, Apaçi, vs Amerikan yerlisi. Bıçak:+2, Ok-Yay:+10, At sürme:+3, İzcilik:+5

    Çinli: Göçmenler, genelde demiryollarında çalıştırılırlar. Kung-Fu:+5, Balta, kılıç:+5, Patlayıcı:+5, Mekanik, tamir:+5

    Avcı: kürkleri vs için hayvan avlayan kişi. Tüfek:+5, Bıçak:+5, İzcilik:+10

    Kumarbaz: şık giyimli, ceketinin yenlerinden ASlar fışkıran tipler. İskambil, zar:+20

    Doktor: Küçük çantasında her türlü ilaç, cerrahi, vs bulunur. Tedavi:+20

    Soyguncu: Banka, posta arabası, tren vs her türlü silahlı soygun yapar. Hızlı nişan:+5, Tabanca:+4, Tüfek:+3, Patlayıcı:+3, At sürme:+5

    Kiralık Katil: Para karşılığında adam öldüren kişi. Keskin nişan:+5, Tüfek:+5, Tabanca:+5, Bıçak:+5

    Bu sınıfların haricinde kendi istediğiniz gibi bir sınıf da sipariş edebilirsiniz; örneğin ben bir kasap, berber, buharlı lokomotif makinisti, telgrafçı, vs olmak istiyorum diyebilirsiniz. Ona göre bir başlangıç değeri hazırlarız. Sınıfların en önemli katkısı karakterinizin özgeçmişini hazırlamakta rehber olmasıdır.

    Aşağıda tek tek belirtilmese de bütün formüllere pozisyona göre bonuslar ve cezalar eklenir.

    Çatışma Koşulları:

    Çatışmalar tıpkı D&Ddeki gibi yapılıyor. Yani tur tabanlı! Bir turda her oyuncu isterse 1hareket+1aksiyon ya da 1ful-raund aksiyon ya da 2hareket yapabiliyor. Herkesin hareket hızını 30 kabul ediyoruz. Çatışmalarda karelere bölünmüş haritalar kullanabilirim, yine her kareyi 5 kabul edeceğiz.

    Çatışma başladığında herkes için öncelik zarı atıyoruz.
    Çncelik: 1d100+Çeviklik
    Sonra herkes sırasına göre hareketlerini yapıyor.

    Bir oyuncu diğerine ateş ettiğinde isabet zarı atıyor, ateş edilen ise korunma zarı atıyor.
    İsabet zarı: 1d100+İlgili Yetenekler-Mesafe
    Korunma zarı: 1d100+Çeviklik+Siper bonusu

    Siper bonusu eğer bir şeyin arkasına saklanılıyorsa alınır. Bir direğin ya da küçük bir fıçının arkası gibi insanı kısmen açıkta bırakanlar için Yarım siper bonusu:+20, devrilmiş bir masanın ya da bar tezgahının arkası gibi insanı iyice saklayanlar Tam siper bonusu:+50dir.

    Eğer ateş edenin “İsabet zarı”, ateş edilenin “Korunma zarı”ndan yüksekse, vurur!
    Ancak İsabet zarı ile diğerinin Korunma zarı arasındaki fark 10’dan az ise, sıyırıp geçmiş kabul edilir, hasar yarıya düşer.

    Birkaç “İsabet zarı” örneği yazalım:

    Çrneğin tabancayı hızla çekip ateş ettiğinizde,
    İsabet zarı: 1d100+Çeviklik+Hızlı nişan+Tabanca-Mesafe
    Ancak eğer ful-raund aksiyon yapıp iyice nişan alıp tabancayla ateş ederseniz,
    İsabet zarı: 1d100+Zeka+Bilgi+Keskin nişan+Tabanca-Mesafe

    Çrneğin bıçak saplamak amacıyla,
    İsabet zarı: 1d100+Çeviklik+Güç+Bıçak
    Ama bıçağı rakibe uzaktan fırlatırsak,
    İsabet zarı: 1d100+Çeviklik+Güç+Bıçak-Mesafe

    Çrneğin ok atma (standart)
    İsabet zarı: 1d100+Çeviklik+Güç+Hızlı nişan+Ok&Yay-Mesafe
    Sakince nişan alıp ok atma (ful-raund)
    İsabet zarı: 1d100+Zeka+Bilgi+Keskin nişan+Ok&Yay-Mesafe

    Bu isabet zarlarının hepsi de vurulmak istenenin “Korunma zarı”na karşı atılıyordu, ama bir de zorluk derecesine karşı atılan eylem zarları vardır.
    Çrneğin Dinamit atma zorluğu=(2*Mesafe)+50 dir, yani 10metre ötedeki istediğiniz bir noktaya dinamit atmanın zorluğu=(2*10)+50=70dir; İsabet zarı atıp, en azından bu rakamı tutturmanız gerekir. Eğer bu rakamı tutturamazsanız dinamit başka yere doğru düşer. Eğer zorluk derecesinin yarısını bile tutturamazsanız başınız belaya girip bomba elinizde patlayabilir. Bir yere bombayı koyup fitilini ayarlayıp, ateşlemek ve uzaklaşmanın zorluğu Mesafe=0 olduğundan sadece 50dir.

    Dinamit atma İsabet zarı: 1d100+Güç+Çeviklik+Patlayıcı,vs-Mesafe
    Dinamit Koyma Başarı zarı: 1d100+Zeka+Bilgi+Patlayıcı,vs

    Bütün bu zar atmaları ezberlemeniz gerekmiyor. Bu örnekleri göstermemin sebebi, her türlü hareketin formülünü mantıken çıkarabileceğimizi anlamanızdır. Umarım anlaşılmıştır.


    Vurulma:
    Kişinin neresinden vurulduğu da önemli tabii. Çrneğin standart olarak karakterlerin sağ elini kullandığını var sayıyorum (Solak olanlar bildirir) diyelim ki sağ elinden vuruldu; ateş ederken isabet zarlarına yaranın durumuna göre -20 ila -50 arasında ceza alır. Değiştirip sol eliyle ateş etmeye kalkarsa -20 ceza alır (beceriksiz el olduğu için)
    Bacağından vurulan kişinin hızı, yaranın durumuna göre -5 ten -25e kadar düşebilir. Ancak arkadaşlarının yardımıyla yürüyecek hale bile gelebilir.
    Kişinin vurulma olaylarını şöyle ayarlıyoruz:
    Ateş eden 1d100 zarında 99-100 atarsa rakibini kafadan ya da kalbinden vurur ve öldürür.
    Ateş eden 1d100 zarında 1 atarsa ya kendini ayağından vurmuştur ya da silah elinde patlar, kendini yaralar.
    Ateş eden 1d100 zarında (kartuşlu silahta) 2-5 atarsa silah tutukluk yapar.
    Ateş eden 1d100 zarında (toplu silahta) 2-3 atarsa silah tutukluk yapar.
    Bunların dışında 1d100 isabet zarında gelen çift haneli sayının birler basamağındaki sayı; 1 ise sağ kolundan, 2 ise sol kolundan, 3 ise sağ bacağından, 4 ise sol bacağından vurulmuş demektir. Yani örneğin 1d100=51 geldiyse sağ kolundan, 1d100=64 geldiyse sol bacağından ya da ayağından vurulur. Diğer durumlarda gövdeye isabet eder. Yaranın durumuna göre DM gerekli tasviri yapar.
    Kişi rakibinin spesifik bir noktasına da atış yapabilir; örneğin “elindeki silaha ateş ediyorum,” ya da “kafasına ateş ediyorum” vs diyebilir. Bunu RPsinde önceden belirtmelidir. Ancak böyle noktası noktasına yapılan atışlarda İsabet Zarına -50 ceza alır.
    Tabii istisna durumlar için, bütün bu kurallar esnetilebilir. Çrneğin baygın birinin kafasına silah dayayıp ateş eden olursa, büyük ihtimalle zar atmaya bile gerek olmaz!


    Başka ufak tefek kurallara bakalım:

    At üstünde yapılan eylemler:-10 ceza alır,
    At koştururken yapılan eylemler:-50 ceza alır.
    Yerde yatan kişi; +20 siper bonusu ve +20 Keskin nişan bonusu alır
    Yere çömelmiş kişi; +10 siper bonusu ve +10 Keskin nişan bonusu alır

    Tedavi:
    Tedavi aslında gerçek anlamda iyileştirme değildir, sadece ilk yardımdır, kanamayı durdurmaktır. Bu oyunda mucizevi iyileşmeler yok. Tedavi dediğin, yaraya bandajı, bezi vs sıkıca sarıp oluk oluk akan kanı durdurmak! Çünkü yaralandığınız zaman, takip eden her turda yara miktarının %10nu kadar HP kaybı olur. Kanamayı durdurmanın tek yolu Tedavi yapmaktır. (standart aksiyon) HP, dayanma gücümüzü gösteren sembolik bir rakamdır. Eğer HPyi sıfıra düşürmeden macerayı bitirebilirsek, -zaten her macera döneminin arasında birkaç ay dinlenme süresi olacağından- yavaş yavaş iyileşebileceksiniz.
    Tedavi Zarı: 1d100+Zeka+Bilgi+Tedavi
    Tedavi zorluğu=Alınan hasar
    Kendi kendine yapılan tedavi dururma göre 0 ila -50 ceza alabilir. Çrneğin kişi kendi bacağına kolaylıkla bandaj yapabilir ama sırtından vurulmuşsa yarasıyla kendi başın ilgilenmesi oldukça zordur.

    Mermi doldurmak, standart hareket ya da standart aksiyon olarak kabul edilir.
    Silahsız dövüşmedeki yumruk, tekme vs hasarı: 1d20dir. Ve %10 kan kaybı kuralı uygulanmaz! Ancak İsabet zarındaki öldürücü Kritik vuruş (99-100) silahsız dövüşte de geçerlidir.

    Dinamit, molotof kokteyli gibi patlayıcılar patladığı noktanın etrafında belli menzile kadar etkili olur, onun hesabı da ayrı yapılır DM tarafından.

    Dinamit patlaması durumu:
    Dinamitin patladığı noktada canlı olan her şey zaten parçalara ayrılır.
    Komşu karelerde, yani patlama noktasına bitişik 9 karede bulunanlar (5-10metre uzakta) için korunma zarı atılır; (Zorluk=100 için) korunmayı tutturamayanlar bütün hasar alır, tutturanlar ise yarım hasar alır.
    Patlama olan noktanın bitişiği değil de bir kare daha ötesinde olanlar (10-15metre uzakta) için de korunma zarı atılır, tutturanlar hiç hasar almaz ama tutturamayanlar yarı hasar alır.
    Dinamit atma zorluğu=(2*Mesafe)+50
    İsabet: 1d100+Güç+Çeviklik+Patlayıcı-Mesafe
    Zamanlama ayarı zorluğu=100
    Zamanlama: 1d100+Zeka+Bilgi+Patlayıcı
    Eğer zamanlama zarı 100 ve üzeri gelirse tam istediğin anda patlar. Ama eksik gelirse her 10 fark için 1 saniye geç patlar. (90-99=1 saniye, 80-89=2 saniye, 70-79=3 saniye) Ayrıca aradaki fark hedeflerin korunma zarına bonus olarak eklenir. Ve 2-3 saniyelik gecikmelerde hedeflerden biri 1d100+Zeka+Çeviklik+Patlayıcı=100 tutturursa dinamiti sana geri atabilir.
    Son olarak dinamit, vs patlayıcılarla oynarken atacağınız “1” elinizde patlaması demek olduğunu tahmin edebiliyorsunuz herhalde.

    Son olarak zamanla karakterlerin bazı şartlar altında birtakım ustalıklar (Marifeat) kazanabileceğini söyleyebilirim. Bunlar ayrı bir liste halinde verilmiştir. Hemen her yetenekle ilgili birer ikişer özel beceriler olacak. Bunlar belli dallarda uzmanlaşmanın birer meyvesi olacak oyuncu için.

    Seviye atlama ve tecrübe puanları (exp.):
    EXP diye yazıyoruz; Seviye (level) atlamak için biriktilen tecrübe puanlarını.
    Level atlama olayını tıpkı D&Ddeki gibi yapılıyor; yani 1.seviye level atlamak için 1000EXP, 2.seviye olan biri bir üst seviyeye geçebilmek için 2000exp daha biriktirecek. 3.seviye 3000 daha, 4.seviye 4000 daha... (Yani 5.seviye olabilmek için: Toplam=1000+2000+3000+4000=10000exp. Biriktirmek gerekir.
    EXP puanları nasıl kazanılıyor peki? Vurduğunuz (hesabını kestiğiniz) kişilerin HP+Kişisel+Yetenek puanları=exp olarak gelir. Grup halinde kazanıldıysa paylaşılır.
    Bir de görevleri “başarmak” exp kazandırır. Zorluk derecesine göre az ya da çok olabilir.
    Bir de benim extradan verdiğim exp.ler var. Ben ödül expleri, zeki hareketlere veriyorum. Kesinlikle kahramanca, cesurca, fedakarca, vs hareketlere exp ödülü vermiyorum. Sadece problemleri çözerken güzel düşünüp taşınıp, etkili taktiklerle başarılı olanlara exp ödülü veriyorum. Bir örnek vereyim: Tersyuz, oyunda birini ararken bakması, araması gereken yerleri hemen akıl etti. Gerçi çok zor değildi onu akıl etmek ama yine de bu eylem exp ödülünü hak etmiştir bana göre. Çstelik Arama Zarına da +20 bonus alacak doğru yerde aradığı için.
    Ayrıca bir de güzel diyaloglar olursa (esprili, dramatik, tiyatrovari) ona da ödül Exp veririm.
    Evet; exp. Puanlarının nasıl birikip, seviye atlanılacağı anlaşılmıştır herhalde.

    Formüller:

    Çncelik Zarı: 1d100+Çeviklik
    Çatışma başladığında herkesin öncelik zarı atılır ve sıralama belirlenir. Herkes bu sıraya göre oynar. Ayrıca düellolarda silah çekerken de bu formül uygulanır.

    Korunma zarı: 1d100+Çeviklik+Siper bonusu
    Kişiye ateş edildiğinde ya da bir şey fırlatıldığında, saldırıldığında, yakınında dinamit,vs patladığında korunma zarı atılır. Korunma zarı ile size saldıranın isabet zarı mukayese edilir. Korunma zarı büyükse vurulmaz.
    Siper bonusları ikiye ayrılır; yarım siper bonusu=20, tam siper bonusu=50

    İsabet Zarları:
    İsabet zarı: 1d100+İlgili Yetenekler-Mesafe
    Birine ateş ettiğinde onun korunma zarına karşılık isabet zarı atılır. İsabet zarı diğerinin korunma zarını tutturur ya da geçerse hedef vurulmuş olur.
    Aynı silah olmasına rağmen ateş edilme şekline göre isabet zarı formülü değişebilir (oyuncunun tercihi) Çrnek:
    Çrneğin tabancayı hızla çekip ateş ettiğinizde,
    İsabet zarı: 1d100+Çeviklik+Hızlı nişan+Tabanca-Mesafe
    Ancak eğer ful-raund aksiyon yapıp iyice nişan alıp tabancayla ateş ederseniz,
    İsabet zarı: 1d100+Zeka+Bilgi+Keskin nişan+Tabanca-Mesafe

    Bir şeyi elinizle fırlattığınızda, (etkili menzil max:10)
    İsabet zarı: 1d100+Güç+Çeviklik+İlgili yetenek-Mesafe
    (burada ilgili yetenek: Balta, bıçak, kılıç, mızrak, vs... olabilir)

    Ok atma (standart)
    İsabet zarı: 1d100+Çeviklik+Güç+Hızlı nişan+Ok&Yay-Mesafe
    Sakince nişan alıp ok atma (ful-raund)
    İsabet zarı: 1d100+Zeka+Bilgi+Keskin nişan+Ok&Yay-Mesafe

    Zorluğa karşı atılan zarlar:

    Tedavi Zarı: 1d100+Zeka+Bilgi+Tedavi
    Tedavi zorluğu=Alınan hasar
    Kendi kendine yapılan tedavi -50 ceza alır.

    Birinin yeri hakkında ip ucu bulmak: 1d100+Zeka+Karizma
    Zorluk=100 (günde 1 kere atılır)

    Birininin izini bulmak: 1d100+Zeka+Bilgi+Dayanım+İzcilik
    Zorluk=130 (günde 1 kere atılır)

    Bulunan izi takip edebilmek: 1d100+Zeka+Bilgi+Dayanım+İzcilik
    Zorluk=100 (günde 1 kere atılır ve takip edilen kişinin level sayısı kadar tekrar tekrar atılır, eğer zarların hepsi de başarılıysa hedefin yeri bulunur)

    Bir yere dinamit yerleştirip ateşlemek: 1d100+Zeka+Bilgi+Patlayıcı
    Zorluk=50 (tutturulamaz ise -3 farka kadar patlayıcı heba olur, eğer fark -3den fazlaysa kişi yanlışlıkla kendini havaya uçurur)

    şaha kalkan atın üzerinde durabilmek: 1d100+Güç+Çeviklik+At sürme
    Zorluk=100

    Av hayvanı bulabilmek: 1d100+Zeka+Bilgi+Dayanım+İzcilik
    Zorluk=100 (günde 1 kere atılır)

    Av hayvanını vurabilmek: “İsabet Zarı”
    Zorluk=100 (2 atış hakkı)

    Tırmanma: 1d100+Güç+Çeviklik+Akrobasi
    Zorluk=50-300 (tırmanılan yere göre değişir)

    Bozuk mekanizmayı tamir edebilmek: 1d100+Zeka+Bilgi+Mek.Tamir
    Zorluk değişir=100-150

    Hammaddeden alet, vs yapmak: 1d100+Zeka+Bilgi+Mek.Tamir
    Zorluk değişir=100-200

    Buharlı lokomotif sürmek: 1d100+Zeka+Bilgi+Mek.Tamir+Makinistlik
    Zorluk=120

    Darağacında asılıyken ölmeden dayanabilmek: 1d100+Güç+Dayanım
    Zorluk=50+Geçen tur sayısının karesi

    Hareketsiz bir hedefi vurabilmek: “İsabet Zarı”
    Zorluk=50

    At koştururken süratle giden trene geçmek (ya da trenden atlamak): 1d100+Güç+Çeviklik
    Zorluk=100

    Maymuncukla kilit açmak: 1d100+Zeka+Bilgi+Mek.Tamir+Çilingirlik
    Zorluk değişir=100-200

    Kasa şifresini mekanizmayı dinleyerek tespit etmek: 1d100+Zeka+Bilgi+Mek.Tamir+Çilingirlik
    Zorluk değişir=150-200

    Sahte evrak, vs düzenlemek: 1d100+Zeka+Bilgi+Kalpazanlık
    Zorluk=50+Karşı Sezgi Zarı

    Kılık değiştirmek: 1d100+Zeka+Bilgi+Makyaj
    Zorluk=50+Karşı Sezgi Zarı

    Karşılıklı Atılan Zarlar

    Blöf, Yalan – Sezgi
    Blöf Zarı: 1d100+Zeka+Bilgi+Karizma
    Sezgi: 1d100+Zeka+Bilgi+Karizma
    Blöf zarı yüksek tutarsa kişiyi kandırır.

    Gizlenme – Görme
    Gizlenme Zarı: 1d100+Zeka+Çeviklik+Gizlenme
    Görme Zarı: 1d100+Bilgi-Mesafe
    Gizlenme, görmeden büyük tutarsa başarılıdır: görülmez.

    Sessiz Hareket – Duyma
    Sessiz Hareket Zarı: 1d100+Bilgi+Çeviklik+Sessiz Hareket
    Duyma Zarı: 1d100+Bilgi-Mesafe
    Sesiz Hareket zarı diğerinden yüksek tutarsa duyulmaz. Ancak yarım hızda (15) hareket etmelidir; daha hızlı yürürse zarının yarısı kadar ceza alır.

    NOT: Grup halinde dolaşırken, av bulma, iz bulma gibi yetenekler için tek bir zar atılır ve ilgili yetenekte en yüksek toplam puan kimdeyse onun sonuçları grubun sonucu kabul edilir.

    Hasarlar:

    Düşme Hasarı: 1d100-(Güç+Çeviklik)+(Mesafenin karesi)

    Kritik vurma ihtimali=(Saldıranın seviyesi - Saldırılanın seviyesi +1)
    1. seviye 1. seviyeye saldırırsa: 1-1+1=1 (99-100)
    1. seviye 5. seviyeye saldırırsa: 1-5+1= -3 (100)
    5. seviye 1. seviyeye saldırırsa: 5-1+1= 5 (95-100)

    Hareket Puanları & Eşyaların özellikleri

    At:
    Atların Güç, Çeviklik, Dayanım özellikleri 40-60 arası, Hızları ortalama 80dir.

    Silah çekme: Serbest harekettir yani hareket puanı götürmez.
    1Mermi doldurmak ya da kartuş (şarjör) değiştirmek= 5 hareket puanı
    Silah çekmek=0
    Yatmak, Çömelmek=0
    Kalkmak=5
    Sürünme hızı=10
    Çömelerek, eğilerek yürüme=15

    Bonuslar & Cezalar:

    Yarım siper:+20
    Tam siper:+50
    İlkyardım çantası: (+20 Tedavi)
    Doktor çantası: (+50 Tedavi)
    Dürbün kalite: (İsabet=+50) (İzcilik=+15)
    Dürbün normal: (İsabet=+20) (İzcilik=+5)
    İz sürmede; takip edilen izler 3'ten fazlaysa +20, 9'dan fazlaysa:+50
    Gece gizlenmede görünmemek: +50
    Çömelme: +10 siper ve keskin nişan
    Yatma: +20 siper ve keskin nişan

    Beceriksiz elini kullanma: -20
    Anlık panik cezası: -10
    Yoğun Stres:-20
    At üstünde (koşarken) yapılan hareketler:-50
    Gece Gizlenmede duyulmamak:-20
    Gece ışıksız iz sürme:-50
    Gece elinde ışıkla iz sürme:-20


    MariFeatler:

    Tabanca Marifeatleri:

    Uzman Silahşor:
    Min. Gereksinim: Çeviklik:30, Hızlı nişan:+30, Tabanca:+30
    Sağladığı Avantaj: İki eliyle tabanca kullanırken, soldakine ceza almaz!

    Silahşor Saydırması:
    Min Gereksinim: Çeviklik:40, Hızlı Nişan:+40, Tabanca:+40
    Sağladığı avantaj: 1 turda tabancayla 2 atış yapabilme! (Ful-raund/Hızlı nişan)

    Silahşor şovu:
    Min. Gereksinim: Çeviklik:25, Tabanca:+25
    Sağladığı avantaj: Tabancayı kılıfını sokup çıkarırken artistik bir şekilde çevirerek görenleri etkiler ve +2 Karizma (geçici) kazandırır.

    Tüfek Marifeatleri:

    Winchester Uzmanı:
    Min. Gereksinim: Çeviklik:30, Hızlı nişan:+30, Tüfek:+30
    Sağladığı Avantaj: Winchester tüfek ile 1 turda 2 atış!

    Usta Keskin Nişancı:
    Min. Gereksinim: Çeviklik:30, Tüfek:+30
    Sağladığı Avantaj: Tüfeğine 1 kurşunu serbest hareket olarak doldurabilir.

    Çok Usta Keskin Nişancı:
    Min. Gereksinim: Güç:20, Bilgi:+30, Keskin nişan:+40, Tüfek:+30
    Sağladığı Avantaj: Tüfekle keskin nişan atışlarında mesafe cezası yarıya iner.

    Nokta Vuruşu:
    Min. Gereksinim: Güç:20, Bilgi:+30, Keskin nişan:+30, Tüfek:+30
    Sağladığı Avantaj: Çzel noktalara yapılan atışlarda ceza -30’a düşer.

    Mermi Sektirme:
    Min. Gereksinim: Zeka:30, Bilgi:+30, Keskin nişan:+50, Tüfek:+50
    Sağladığı Avantaj: Tek kurşunla, arka arkaya duran iki kişiyi birden vurabilme. (mesafe en fazla menzilin yarısı kadar olmalıdır)

    Çifte & Shotgun Marifeatleri:

    Çifte Alışkanlığı:
    Min. Gereksinim: Çifte:+15
    Sağladığı Avantaj: Aynı anda çiftenin iki namlusunu birden ateşleme!

    Winchester Shotgun Uzmanı:
    Min. Gereksinim: Çeviklik:30, Hızlı nişan:+30, Çifte:+30
    Sağladığı Avantaj: Winchester Shotgun ile 1 turda 2 atış!

    Kızılderili Marifeatleri:

    Bufalo Gözü:
    Min. Gereksinim: Güç:40, Çeviklik:20, Ok-Yay:+30
    Sağladığı Avantaj: Okunu 30m menzile kadar atabilme.

    şahin Pençesi:
    Min. Gereksinim: Güç:40, Çeviklik:20, Ok-Yay:+40
    Sağladığı Avantaj: Aynı anda çift ok atabilme.

    Kartal Pençesi:
    Min. Gereksinim: Güç:50, Çeviklik:20, Ok-Yay:+60
    Sağladığı Avantaj: Aynı anda üç ok birden atabilme.

    Patlayan Ok:
    Min. Gereksinim: Güç:30, Ok-Yay:+30, Patlayıcı:+10
    Sağladığı Avantaj: Dinamit bağlanmış ok fırlatma.

    Kondisyon, Kesici & Fırlatma Marifeatleri:

    Demir Selamı:
    Min. Gereksinim: Güç:40, Çeviklik:20, Bıçak, Balta, Mızrak, vs:+30
    Sağladığı Avantaj: Bıçak, Balta, Mızrak, vs gibi silahları 15m kadar menzile etkili atabilme.

    Demir Yumruk:
    Min. Gereksinim: Güç:20, Yakın Dövüş:+15
    Sağladığı Avantaj: Silahsız dövüş hasarı: 1d40

    Yakın Dövüş Uzmanı:
    Min. Gereksinim: Güç:40, Çeviklik:20, Yakın Dövüş:30
    Sağladığı Avantaj: Silahsız dövüşte öldürücü hasar verebilir. 1d100.

    Bıçak Ustası: (diğer kesici silahlarda da uygulanır)
    Min. Gereksinim: Güç:30, Çeviklik:30, Bıçak:30
    Sağladığı Avantaj: İki elinde birden cezasız bıçak kullanabilir.

    Yakın Silah Uzmanı:
    Min. Gereksinim: Güç:30, Çeviklik:50, Yakın Dövüş:50, Bıçak, Balta, Mızrak, vs:+30
    Sağladığı Avantaj: Bu tip silahlarla (ya da silahsız) bir turda iki vuruş yapabilme.

    Diğer Marifeatler:

    Patlayıcı Uzmanı:
    Min. Gereksinim: Zeka:20, Patlayıcı:+15
    Sağladığı Avantaj: Kaza riski kalmaz.

    Usta Binici:
    Min. Gereksinim: At sürme:+20
    Sağladığı Avantaj: At üstünden yapılan hareketler Yarım ceza alır.

    Çok Usta Binici:
    Min. Gereksinim: At sürme:+30
    Sağladığı Avantaj: At üstünden yapılan hareketler ceza almaz.

    Zikzak Koşu:
    Min. Gereksinim: Çeviklik:30, Güç:20
    Sağladığı Avantaj: Zikzak koşarak, bir sonraki turda Korunma zarına Çevikliği 2 kat yazdırır.

    Kulağı Kesik:
    Gerksinim: Seviye=5
    Sağladığı Avantaj: Kritik vuruş yeme şansızlığı yarıya düşer.

    Acı Patlıcanı Kırağı Çalmaz:
    Gerksinim: Seviye=10
    Sağladığı Avantaj: Kritik vuruş yerse, direk ölmez, 2 kat hasar alır.

    Çlüm Meleği:
    Gerksinim: Keskin nişan+Hızlı nişan=100
    Sağladığı Avantaj: Kritik vuruş yaoma şansı ikiye katlanır.


    .


    Last edited by dwaxer on Sun Oct 05, 2008 10:54 am; edited 31 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Jun 15, 2008 3:04 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Bazı malzemeler ve ortalama fiyatları($):
    At: 100
    At arabası: 300-1000
    Dürbün kalite: 300 (İsabet=+50) (İzcilik=+15)
    Dürbün normal: 150 (İsabet=+20) (İzcilik=+5)
    Balta: 5
    Kızılderili kalkanı: 5
    Kılıç: 10
    Muşta: 5
    Kırbaç: 5
    İp (20m): 2
    Kazma: 5
    Kürek: 5
    Otel odası (1gün): 1-5
    Nal: 1
    Ahır(1gün): 1
    Çaydanlık: 2
    Giysi: 5
    şapka: 2-5
    Takım elbise: 10
    Berber: 1
    Kağıt, kalem: 1
    Yemek, kumanya: 1
    Viski: 1-3
    Tamir seti: 5
    Su matarası: 1
    Battaniye: 1
    Kibrit(50): 1
    Gaz yağı(1şişe): 2
    Mum(10): 1
    Gaz Lambası: 3
    Kova, Tencere: 1
    Tuz, fasulye, vs(3kilo): 1
    Tren yolculuğu (günlük): 1 (at için 3)
    Kelepçe: 7
    İlkyardım çantası: 15 (+20 Tedavi)
    Doktor çantası: 100 (+50 Tedavi)
    Smith & Wesson M3 - yedek kartuş: 15
    Sığır, inek: 80
    Keçi, koyun: 15
    Köpek yavru: 2
    Köpek eğitimli: 120
    Köpek (Av): 180 (izcilik=+30)
    Köstekli Saat: 20-500
    Masa çalar saati: 10-500
    Bakır kablo (20m): 8
    Manyeto kutusu: 50
    Dinamit fitili (20m): 5

    NOT: Yeri geldikçe buraya başka fiyatlar da ekleriz.
    .


    İşte piyasada satılan bazı silahlar.
    Image

    Silahların resimlerini alttagörebilirsiniz. Buradaki silah listesi zaman zaman güncellenebilir.

    Devrimk'ya yolladığı resimler için çok teşekkür ediyorum. Silah dükkanının vitrini gibi oldu adeta. Very Happy

    Remington M1876
    Bu kartuşu olmayan her atıştan sonra doldurulması gereken tip tüfeklerden. Menzil 900 m.
    Image

    Kurmalı tüfekler
    Ateş ettikten sonra kurmak gereken (Bolt Action Rifle) tüfeklerin ilk yapım tarihi 1870'ler.
    Ateş ettikten sonra kurmak gerekiyor. Menzil 1.200 m. Kartuş:8mermi
    Mauser M1871 Modeli
    Image

    WİNCHESTER
    Alttan kurmalı Winchester'in ürettiği silahlar 1870 başlarında.
    Kartuşunda 15 mermi oluyor kurması tetik altından ve hızlı. Menzil 350 m.
    Model 1873
    Image

    ÇİFTE
    Çifte 1830'larda kullanılmaya başlanmış. Bu silahın özelliği iki tetiğinin olması işaret ve orta parmak kullanılarak iki namlu birden ateşlenebiliyor. Menzil 35 m.
    Image

    Kesik namlulu çifte
    Hem namlusu hem dipçiliği kesilerekküçültülmüş. Menzili daha kısalsa etki alanı genişliyor, gizlenebilmesi de diğer bir faydası.
    Image

    Winchester Model 1887 (Shotgun)
    Winchester gibi ama Çifteli mermisi atıyor. 5 mermi alıyor.
    Image

    ALTIPATLAR
    Colt Navy
    Colt'un 1850-1870 arası sürekli kullanılmış ordu için özel olarak tasarladığı silah. Altı mermi alıyor, şekil olarakta beğendiğim bir tasarımdır. Menzil 20 m.
    Colt Navy 1851 Revolver
    Image

    Colt Peacemaker
    Colt'un 1870'lerden sonra yaygınlaşan Peacemaker modeli. Altı mermi alıyor. Menzil 25 m.
    Image

    Smith & Wesson Model 3
    1874 yapımı bu silahın özelliği çifte mantığında ortadan kırılarak mermilerinin değiştirilebilmesi. Göbeğin çıkartılıp yerine yenisini takmak suretiyle nispeten daha hızlı bir kartuş değişimi sağlanıyor.
    Image

    DERRİNGER
    Derringerlerin ilk modelleri tek mermi alıyor menzilleri 5m.
    1856 Model Filedelfiya Derringer
    Image
    Image

    Remington M1871
    Tek mermi (50 kalibrelik tüfek mermisi) alan değişik bir model.
    Image

    1867 Dinamit'in bulunması.
    Image

    GATLİNG
    1860'larda Mitralyözün bir üst modeli olan Gatlingler icat edilmiş.
    Image

    Evet yakın dövüş silahlarını unutmamak lazım.

    Muşta.
    Image

    Kırbaç, posta arabası sürücülerinin vazgeçilmez eşyası.
    Image

    1840'larda üretilmeye başlanan Bowie tip bıçak. Bıçak kısmı 25 cm. boyunda.
    Image

    Süvari kılıçları 70 cm. boyunda.
    Image
    Image

    Tüfek için süngü
    Image

    Kızılderili yayı ve okları
    Image

    Kızılderili ok ve nacak
    Image

    Kızılderili fırlatma silahı Tomahawk 30 cm. boyunda.
    Image

    Kızılderili baltası
    Image

    Kızılderililerin kullandığı kalkan 50 cm. çapında.
    Image
    .


    Last edited by dwaxer on Tue Jul 15, 2008 1:30 pm; edited 16 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Tue Jun 17, 2008 3:34 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Arananlar Listesi



    Image
    Butch Cassidy
    Beş kişilik çetesiyle çok tehlikeli bir soyguncu. (seviye8 )
    Çdül:4000


    Image
    Pablo Ramirez "El Tuco"
    Meksikalı banka soyguncusu, beş kişilik çetesiyle beraber El Paso bankasını soymaktan aranıyor. Kasayı dinamitle patlattıktan sonra çiftesiyle ateş ederek üç kişiyi öldürmüş. 1.70 boyunda, tıknaz, kıvırcık gri saç, sakal. (seviy3)
    Çdül:1500


    Image
    No-ka'teh "Jaguar"
    Kızılderili, toplama kampından kaçtıktan sonra etrafa dehşet saçmaya başlamış, yalnız başına küçük çiftlik evlerini basıp çoluk çocuk demeden herkesi öldürüyor. (Seviye:2)
    Çdül:1000


    Image
    Brimson Biraderler
    Tren soyguncuları, iki kardeş Jashua ve Albert Brimson amca çocukları Bill Brimson'la beraber çalışıyorlar. Uzun süredir bu işi yaptıkları için bankalar Pinkerton'a başvurdu. (seviyeler4er)
    Çdül:3x2000


    Image
    Doyle & Manny
    Frank Doyle ve Stephen Manny posta arabalarını soyuyorlar, soydukları insanların elbiselerini de alıp don-gömlek kasabaya yolluyorlar. Genelde sadece nakledillen parayı çalıp cinayet işlemiyorlar. (Seviyeler2şer)
    Çdül:2x1000

    Image
    Jacob Samuelson
    Saat tamirlcisi, sessiz bir kişi olarak biliniyor, barda kendisine söylenen bir söz yüzünden cinnet geçirip altı kişiyi öldürmüş. Gözlüklü, sakallı, ufak tefek çelimsiz bir tip. Cinnet geçirmesine sebep olan kelime "boynuz". (seviye2)
    Çdül:1000


    Image
    Jim Brown "Adewale"
    Eski zenci köle, kendisine hakaret eden bir silahşörü bir yumrukta öldürmüş.
    2 metre boyunda dev yapılı çok kuvvetli biri. (Seviye1)
    Çdül:500


    Image
    Beyaz Eldiven
    Kiralık katil, ismi bilinmiyor, görünümü bilinmiyor.
    Çeşitli siyasi figürleri öldürmüş, zehir, uzaktan tüfekle vurma, gece boğma gibi farklı yöntemler kullanıyor, cinayetleri işledikten sonra beyaz bir eldiven bırakıyor. (seviye5)
    Çdül:2500

    Image
    Dalton Kardeşler:
    Dört kardeş, her türlü suçu işlemişler, defalarca hapise girmelerine rağmen dört tünel kazarak dışarı çıkmayı tekrar başarmışlar.
    Soldan sağa
    Joe Dalton (Grubun beyni)
    William Dalton
    Avarel Dalton
    Jack Dalton
    (Seviyeler2şer) Çdül:4x1000$

    .
    Image
    şehirliler çetesi; çok sayıda banka ve tren soygunu ve bu soygunlar esnasında karşı koyan güvenlik görevlilerini öldürmek suçundan aranıyorlar.
    Felix & Frank Bundy (ortadaki siyah giysililer) Seviye5şer=Çdül:2x2500
    Diğer çete elemanları; Seviye3er=Çdül:7x1500

    Image
    Belalı yedili
    Chris Adams ve silahşörler çetesi. Adamlarının hepsinin farklı özellikleri var.
    Soldan sağa,
    Bombacı Vic patlama işlerinde; Seviye4=Çdül:2000
    Yakışıklı Jonny Winchesterini çok iyi kullanır; Seviye4=Çdül:2000
    Çift tabanca Bart iki colt kullanıyor; Seviye4=Çdül:2000
    Chris Adams her tür silahta iyidir; Seviye4=Çdül:2000
    Çküz Jack bıçak kullanma ve fırlatma ustası; Seviye4=Çdül:2000
    Keskin Bill uzun namlulu tüfeğiyle 500 metreden parayı vurabilir; Seviye6=Çdül:3000
    Cambaz Bill kemendiyle olmadık numaralar yapar; Seviye4=Çdül:2000
    Hepsinin başına ayrı ayrı ödül konulmuş, hepsini birden yakalayana ayrıca ödül var. (+5000)
    Kiralık katiller, öldürdüklerinin hesapları tutulamayacak kadar çok.

    Image
    Cincinnati Kid
    Eski ödül avcısı hızlı bir kumarbaz, hile yaptığı söylenince masadaki herkesi öldürüp kaçmış. Çzel yapım bir tüfeği var.
    Seviye3=Çdül:1500

    Image
    Kasap Budd
    Yaşlı kadınları öldürüp millete sattığı tespit edilmiş, hapisaneden kaçmış bir deli.
    Seviye1=Çdül:500

    Image
    Torro
    Meksika tarafında aktif olan bir haydut. Tek başına Meksika devrimi yapacağını sanan bir romantik. Subayları aşağılama ve hakaret, vergi için toplanan paraları gasp etmek suçları arasında. Meksika hükümeti tarafından aranıyor.
    Seviye20=Çdül:10000

    Image
    Doktor Morbid
    Garip icatlar yapan bir mucit. Askeri silah üretimi yaptırtılmak istenirken kaledeki bir tabur askeri zehirli gazla öldürüp kaçmış.
    Seviye3=Çdül:1500

    Image
    Mezarcı Lou
    Uzun zaman önce küçük bir kasabada kendi halinde bir levazımatçıyken, kasabadaki ölümlerin vahşi batıya yakışmayan bir şekilde azalması sonucu parasız kalan mezarcı ekmek parasını kendi çıkarmaya karar verir ve kasaba sakinlerini teker teker gizlice öldürmeye başlar. Bir süre işleri iyi gitse de küçük sırrı açığa çıkar ve kasabadan ayrılmak durumunda kalır. At arabasıyla seyahat halindedir. Arabada tabut taşır. Kafasında hep uzun siyah silindir şapka vardır ve boynunda mezura asılıdır.
    Seviye2=Çdül:1000$

    Image
    Kelly Mc Deal
    Kocası bir yemek masasının başında önce boğulmuş sonra da 10 yerinden şişlenmiş bir şekilde bulunmuştur. Kocasından nefret ettiği için şüpheler bunu yapanın Kelly Mc deal olduğu üstünde yoğunlaşmıştır. Ancak hala nasıl olupta adamı bu kadar kolay boğduğu anlaşılamamıştır!
    Seviye1=Çdül:500

    Image
    Kara Zambak
    Sürekli gezen ve kılık değiştiren, beraber olduğu erkeklerin sabahına paralarını alıp kaçan bir hanımefendi. Ayrıca bir kaç banka soygununda ve bir posta arabasının boşaltılmasında parmağı olduğu düşünlüyor. en büyük zaafı güzel takılar.
    Seviye1=Çdül:500

    Image
    Kara Kanatlı Çlüm.
    Kiralık katil. Genelde sessizce yaklaşıp kurbanının işini çabucak bitirir. Bir hayalet olduğuna dair hakkında efsaneler türetilmiştir. Kurbanları ve müşterileri daima beyaz adamdır.
    Seviye12=Çdül:6000

    Image
    General H. Howard.
    şavaş suçlusu. Yandaşı birkaç askerle zimmetine para çeçirmek, kızılderili katliamı, tecavüz, suçlarını örtbas etmek için şahitlerin ortadan kaldırılması, cinayet, çete kurmak, devlete isyen.
    Seviye6=Çdül:3000

    Image
    Cliff Westwood.
    Silahşor. Teksas valisinin dört korumasını öldürmekten aranıyor.
    Seviye5=Çdül:2500

    Image
    Snoop Kardeşler.
    Soygun, cinayet.
    Seviyeler:3er=Çdüller:1500er$


    Image
    Monty Baker
    Dolandırıcı, hırsız, üçkâğıtçı, adam yaralama.
    Seviye:1=Çdül:500$

    Image
    Salma & Penêlope
    Hırsızlık, silahlı soygun
    Seviyeler:2=Çdül:1000'er $


    .



    NOT: Arananlar listesi doğal olarak zaman zaman güncellenecektir.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.76 Saniye