Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: Minybi
    Bugün: 52
    Dün: 60
    Toplam: 88776

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 654
    Üye: 1
    Toplam: 655

    Şu An Bağlı:
    01 : Minybi

    FrpWorld.Com :: View topic - Mutants & Masterminds
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Mutants & Masterminds View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sun May 25, 2008 7:55 am Reply with quoteBack to top

    Mutants & Masterminds 2ed, Green Ronin firmasının süper kahramanlar üzerine kurduğu bir sistem. D&D'ye göre bazı köklü değişiklikleri var, burada kısaca anlatacağım.

    Karakter yaratırken elimizde belirli bir puan oluyor (Her seviye için 15 puan). Bu puanları oyuncu statlara, güçlere, featlere, skillere, saving throwlara, saldırı ve savunmaya kendi dağıtıyor.

    PUAN DAğITIMI
    Statlar
    Başlangıçta bütün statlar 10'dur. 1 puan karşılığı 1 stat artar. Statların artıları ve eksileri D&D 3ed gibidir.

    Saldırı ve Savunma
    Başlangıcı 0'dır. Her 2 puan karşılığı 1 artar.

    Saveler
    Başlangıcı 0'dır. Her 1 puan karşılığı 1 artar. (Fort, Ref ve Will diye üç ayrı kısım mevcut.)
    Ayrıca bir de Toughness save var, bu sadece feat alarak arttırılabiliyor.

    Skills
    En ucuz olan bölüm. Her 1 puan karşılığı 4 skill puanı kazanılır.

    Feats
    Her feat 1 puan.

    Güçler
    Güçlerin seviyesi 1 puan vererek arttırılır.

    Ekipmanlar
    Karakterinizin aldığı eşyalar da parayla değil puanlar sayesinde oluyor. Ekipmanların kaybolması yada bitmesi diye bir sorun yok. Bunun kitapta ayrıntılı bir listesi var ama genel olarak:
    Her +1 hasar veren silah için 1 puan
    Her +1 savunmanızı yükselten zırh için 1 puan

    Zayıflıklar
    Seçilecek zayıflıklar sayesinde puan kazanmak mümkün.

    SINIRLAR
    Bunların bir sınırıda var, seviyenize göre bu sınırlar belirleniyor.
    Saldırı en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Savunma en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Güç ya da büyüyle verilecek zarar en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Tougness save en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Fort, Ref, Will saving throwları en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Skill en fazla seviyeniz+5 kadar olabilir.
    Statların bonusları en fazla seviyeniz+5 kadar olabilir.

    Peki bu sınırlar aşılamaz mı?
    Saldırınıza yükseltip, hasarınızı azaltabilirsiniz.
    Savunmayı yükseltip, Toughness saveinizi düşürebilirsiniz.

    SAVAş SİSTEMİ
    Asıl köklü değişiklikler burada.
    Hit Point yok.
    Hasarlar sabit 1d6-1d8 gibi değişkenler yok.
    Turda sadece 1 kere saldırı yapılabiliyor. (İki elle dövüşmede dahil)
    Büyü ya da güçler için kullanım sınırlaması yok. (Her tur alev püskürtebilirsiniz.)

    Çrnek:
    STR'si 20 (+5) elinde sopa (+2) olan mutant bir insana saldırıyor.
    Mutant saldırı puanı+1d20 atıyor.
    İnsan savunma puanı+1d20 atıyor.
    Mutant başarılı olursa 7 hasar vermiş sayılıyor.
    İnsan bundan nasıl etkilendiğini anlamak için Toughness Save atılıyor.
    Toughness save zorluğu 15+ (Hasar) 7= 22
    Başarılı olursa hiçbir yara almıyor.
    Başarısız olursa bereleniyor (Bruised)
    5'den daha yüksek farkla başarısız olursa bereleniyor ve afallıyor. (Bruised&Staggered)
    10'dan daha yüksek farkla başarısız olursa afallıyor ve sersemliyor. (Stunned&Staggered)
    15'den daha yüksek farkla başarısız olursa bayılıyor. (Unconscious)

    Yaralanma durum listesi:
    Berelenme (Bruised) -1 Toughness saving throwuna alır, bu cezalar her berelenmede toplanır.
    Afallama (Staggered) turda sadece bir move ya da standart hareket yapabilir.
    Sersemleme (Stunned) Dodge bonusunu kullanamaz, -2 savunmaya alır, hareket edemez.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun May 25, 2008 9:31 am Reply with quoteBack to top

    devrimk wrote:
    Başarılı olursa hiçbir yara almıyor.
    Başarısız olursa bereleniyor (Bruised)
    5'den daha yüksek farkla başarısız olursa bereleniyor ve afallıyor. (Bruised&Staggered)
    10'dan daha yüksek farkla başarısız olursa afallıyor ve sersemliyor. (Stunned&Staggered)
    15'den daha yüksek farkla başarısız olursa bayılıyor. (Unconscious)

    Yaralanma durum listesi:
    Berelenme (Bruised) -1 Toughness saving throwuna alır, bu cezalar her berelenmede toplanır.
    Afallama (Staggered) turda sadece bir move ya da standart hareket yapabilir.
    Sersemleme (Stunned) Dodge bonusunu kullanamaz, -2 savunmaya alır, hareket edemez.


    Bence bu sistemin en güzel yönü olmuş. HP konusundaki o abartılmayı ortandan kaldırıyor. Ancak yüksek seviyelerde sanki bir hasar almama tarzı yaklaşım başlatır bu. Süper güçlü yaratıklar söz konusu olunca mantıklı ama insalar arasında savaşlarda anormalliğe kaçıyor.

    Quote:
    Peki bu sınırlar aşılamaz mı?
    Saldırınıza yükseltip, hasarınızı azaltabilirsiniz.
    Savunmayı yükseltip, Toughness saveinizi düşürebilirsiniz.


    BUrada + ve - leri olay sırasında sen ayarlıyorsun sanırım. Yani güçlü ama dengesiz bir yumrukla, rakibini tartan temkinli ama güçsüz yumruklar arasında gidiş gelişler. Peki bu sistem bana SAGA sistemindeki bir olayı hatırlattı.

    Bir elf düşünelim ağacın tepesinde nöbet tutuyor. Sonra nöbeti devralmaya arkadaşı geliyor o da ağaçtan çevik hareketlerle yavaşça iniyor. Ancak aynı elf arkadaşı geldiğinde değilde ileriden hızla kamplarına uçan bir ejderha gördüğünde inmek istese acele etmesi gerekecek. Bunun içinde hızlı olması gerekecek. Ancak sadece hızlı inmenin yetersiz olacağını düşündüğünden acele ile iniyor ve bu sefer risk alıyor. (SAGA da bunun için risk kartları vardı. Bu kart normalde diğer kartların ile toplayacağın puanların üstüne daha da puan eklemeni sağlıyordu. Ancak bir başarısızlık sonucunda sonucu felaketle bitiyordu bu kart kullnıldığında) Ağaçtan paldır küldür düşüyor ve kolu bacağı kırılıyor.

    Bu oyundaki bu + yada - lerde aynı şekilde mi çalışıyor? Bilmediğim için sallayacağım

    +2 saldırısı var ama yetmiyor
    +1 daha atırıyor ve -1 zırhına alıyor
    +2 daha artırıyor ve -2 zırhına alıyor ve +1 başına bir şansızlık gelme olasılığı oluyor
    +3 daha alıyor ve -4 zırhına alıyor ve +1 başına bir şansızlık gelme olasılığı oluyor
    +4 daha alıyor ve -6 zırhına ve +2 başına bir şansızlık gelme olasılığı oluyor

    gibi bir ilerleme ile bir yerden daha fazlasını alması engelleniyor mu yoksa böyle bir şey yok mu?

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sun May 25, 2008 12:52 pm Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:

    BUrada + ve - leri olay sırasında sen ayarlıyorsun sanırım. Yani güçlü ama dengesiz bir yumrukla, rakibini tartan temkinli ama güçsüz yumruklar arasında gidiş gelişler. Peki bu sistem bana SAGA sistemindeki bir olayı hatırlattı.


    Bu değindiğin tip ayarlamalar Power Attack (-saldırı/+ hasar), Defensive Attack (-saldırı/+savunma), Accurate Attack (-hasar/+saldırı), All-out Attack (-savunma/+saldırı) gibi featlerle yapılabiliyor. Bu değişiklikler sınırlamaların üzerine çıkılabilmesini sağlıyor.

    Kastedilmek istenilen şudur:
    10 seviye bir karakterin saldırısı da hasarı da en fazla 10 olabilir.
    Fakat iyi isabet ettiremeyen ama vurduğu zaman çok hasar veren bir karakter yapmak istiyorsanız şöyle bir ayarlamaya gidebilirsiniz.
    Saldırısını en fazla 6 olmayla kısıtlayıp, hasarı 14'e çıkartırsınız. Bu -4/+4 standart özelliği olur ve karakter kağıdına bu şekilde yazılır.
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sun May 25, 2008 1:24 pm Reply with quoteBack to top

    Çrnek olması için kitapta bulunan iki karakteri buraya yazıyorum. İkiside 10. seviye ama bu denk oldukları manasına gelmiyor. Powerplay yapması çok kolay bir sistem o yüzden kuralları iyi bilen bir DM ve vicdanlı oyuncular gerekiyor.

    DÇVÇş USTASI
    10. Seviye
    Abilities
    Str: 18
    Dex: 20
    Con: 16
    Int: 10
    Wis: 15
    Cha: 11

    Saves
    Toughness: +7/+3*
    Fort: +8
    Ref: +13
    Will: +6

    Skills:
    Acrobatics 11 (16)
    Concentration: 10 (12)
    Escape Artist 10 (15)
    Intimidate 10 (10)
    Notice 8 (10)
    Stealth 11 (16)

    Feats:
    Accurate Attack
    Acrobatic Bluff
    Assessment
    Blind-Fight
    Chokehold
    Critical Strike
    Defensive Attack
    Defensive Roll (4)
    Elusive Target
    Grappling Finnese
    Imp. Defense
    Imp. Disarm
    Imp. Grapple
    Imp. Intiative
    Imp. Throw
    Imp. Trip
    Instant up
    Luck (2)
    Move-by Action
    Power Attack
    Redirect
    Stunning Attack
    Takedown Attack
    Uncanny Dodge

    Combat
    Attack +16
    Damage +4 (çıplak el)
    Defense +13
    Initiative +9

    Toplam Harcanan Puan 150
    Abilities 30
    Save 17
    Skills 17 (68 rank)
    Feats 28
    Combat 58



    SÇPER KAHRAMAN
    10. Seviye
    Abilities
    Str: 14 (34)
    Dex: 12
    Con: 14 (34)
    Int: 10
    Wis: 12
    Cha: 13

    Saves
    Toughness: +12
    Fort: +12
    Ref: +6
    Will: +8

    Skills:
    Notice 8 (9)
    Profession 4 (5)
    Search 8 (8 )

    Powers
    Enhanced Strength 20
    Enhanced Constitution 20
    Flight 5 (250 MPH)
    Immunity (Life Sport)
    Impervious Toughness 12
    Quickness 3
    Super Strength 6 (Heavy Load 100 tons)

    Combat
    Attack +8
    Damage +12 (çıplak el)
    Defense +8
    Initiative +1

    Toplam Harcanan Puan 150
    Abilities 15
    Save 12
    Skills 5 (20 rank)
    Feats 0
    Powers 86
    Combat 32
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Sun May 25, 2008 2:51 pm Reply with quoteBack to top

    Power play konusunda açıkları varsa kesinlikle tercih etmeyeceğim bir sistem olacaktır. Aynısı bana Star Wars'da da olmuştu. D&D sisteminin aynısıydı vitality ve wound sistemi kullanılıyordu ama oyunda 20. level bir karakterin olabileceği en güçlü karakteri yapmıştım. DM karşıma EPİK LAZER(!) çıkartmak zorunda kalmıştı emlak dükkanının tekinde. Bazen öyle sistemler cidden kötü oluyor, benim gibi oyuncular açık buldukları an çok hoşlarına gider ve üzerine gider o açıkların ama çoğu öyle olan oyuncular benim gibi vicdanlı değildir. Ben DM oyun üzerinde kontrolünü yitirdiği zaman çok üzülürüm. Sanırım bu sistem de öyle gözüküyor :/

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun May 25, 2008 3:27 pm Reply with quoteBack to top

    Olabilecek en güşlü karakter diye bir şeyin olmaması gerek zaten. Çyle bir karakter bir oyunda var ise o zaman Dm'nin oynatışında bir sorun oluyor. Ancak olabilecekler

    - En iyi yakın dövüş karakteri
    - En iyi menzilli dövüş karakteri
    - En kuvvetli vuran karakter
    - En hızlı karakter

    Temeli D&D olduğu için elbetteki bir yerlerde falsosu olacaktır. HP'yi kaldırınca o statik dövüşler sırasında adamın canından gitmemesi onlarca yaratıkla dövüşebişlmesi için dayanıklılık koymak gerekiyor.

    Yalnız Saconun tecrübe ile söylediği şeye kalkıpta çok bilmiş cevap veremem herhalde. Benimde aradığım sistemlerden güçlenmenin karşılığında güçsüzleşmek ve hatta normalin üstünde bir güce kavuşmak için çok daha büyük güçsüzlüklere boyun eğmek. Zaten ilk mesajımda verdiğim örnektende bunu anlamışsınızdır.

    Saco: Senin oyununda ne olduğunu bilmiyorum ve ona göre konuşamayacağım, ama sana o en güçlü karakteri yarattırırken, DM istediğin her özelliği almana izin mi verdi yoksa her özellik için senin hikayene bir şeyler daha ekledi mi? Daha açık şekilde o kadar iyi savaşan bir karakterin herhalde hayatı savaş olmalı ve sosyal yönden tam bir beceriksiz olmalı. Mesela hayatı arenada geçmiş bir gladyatör tarzı bir jedi felan mı oldun? (Hani nasıl oluyorsa) O zaman senin oyununda senin karakterini gayette güzel savaşa dahi girmeden alt etmeleri gerekmezmiydi? Senin oyunculuğunun ne kadar iyi ve ne kadar egodan uzak olduğunu bildiğim için ben burada DM'nin bir suçu olduğu görüşündeyim.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 26, 2008 8:03 am Reply with quoteBack to top

    Karakterim bir jedi dı evet. Bir grup serseri ve sonrasında karşılaştığımz kuvvetli bir sith grubundan sonra olanlar oldu. Kuvvetli sithin üzerinden çıkan bir eşya beni yavaş yavaş ele geçirmeye başladı. Bunun üzerine kötü tarafa doğru kaymaya başladım. E tek başıma olduğum için de gayet kendimi geliştirme şansım oldu, ha belki forceu yeterince iyi kullanamıyordum ama asıl force kullanıcılarından aşağı kalır bir yanım yoktu. Ama gel gör ki her hangi bir menzilli veya yakın dövüş karakteri önümde duramıyordu. Ben de karakterimi nasıl daha güçlü hale getiririm diye araştırırken bir çok açığını buldum sistemin. şöyle örnekleyeyim; kılıç kullanan bir jedi oyunda 5 kat melee 3 kat force kullanıcısı oluyorsa ben 7 kat melee 2 kat force kullanıcısı bir sithtim. Ve tüm bu olanlar dark side ı kullanmadan yani "rage" kullanmadan" oluyordu.

    Haliyle böyle bir durum üzdü beni, yani karakterimin ancak epik bir lazerle veya hebele höbölö tanrısıyla falan durdurulabilmesi. İsterdimki eski oyun arkadaşlarımdan biri olan bir jedi bana yetişebilsin güzel bir düellodan sonra ben yenileyim ve iyilik kazansın. Ya da olmadı ben kazanim farketmez Dil

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon May 26, 2008 9:18 am Reply with quoteBack to top

    Zaten filmlerden gördüğüm kadarıyla ranged bir karakterin bir jedi yada bir sith'e karşı hiç bir şansı olmuyordu. Anca ordan oraya savruluyorlardı. Very Happy

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 26, 2008 9:23 am Reply with quoteBack to top

    Eh pek tabi orası öyle de, force kullanıcılarına karşı da iyiydim sorun orada. Hani bir denge yoktu karakterimde benim levelımdaki arkadaşlar armor classları 25-26 civarındayken ben 33-34 olarak geziyordum. Hasar verme konusunu açmıyorum, her vuramadığınız da bir saldırı şansı kazanıyordum Very Happy

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon May 26, 2008 9:54 am Reply with quoteBack to top

    E oha ama. Very Happy Aslına böyle featler D&Dde de çok var. Yok karşındaki şunu yapınca Aoo kazan. Yok bir Aoo kazandınmı 3 tane yapabil. Yok her saldırın birde trip attack versin felan derken karşındakini aciz durumda bırakıyorsun. Bu güçleri DR magazine gibi bir dergiden bulduysan op dergiler zaten sistem bozucu şeyler çıkartmakta çok başarılılar.

    Neyse işte bence bu sistem bir denenmeyi hak ediyor.

    Birde bunlar süper kahraman. Süper kahramanlarda denge olmaz. Bakınız Süpermen - Batman. Batman'in eline su bile dökemez süpermen Razz

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 26, 2008 10:35 am Reply with quoteBack to top

    aslında bütün oyuncular iyi niyetli olsa, biri diğerinden üstün olsun ne olacakki. Ama çoğu oyuncuda hırs olduğu için ister istemez dengeli sisteme ihtiyaç oluyor.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.59 Saniye