Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: ujecosely
    Bugün: 3
    Dün: 2
    Toplam: 33885

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 170
    Üye: 0
    Toplam: 170

    FrpWorld.Com :: View topic - Böcükozmos ..........(muhabbet, yorum)
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Böcükozmos ..........(muhabbet, yorum) View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Feb 13, 2008 12:15 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Ben de şöyle aşağıda açıkladığım gibi bir sistem icat ettim. Tuhaf bir dünyada, FRP yapma alternatifi sunuyorum size. Sistem Beta aşamasındadır Mr.Green Stratejik öğeleri bol, tur usülü savaşın eksik olmadığı bir rol yapma oyunudur Böcükozmos. Denemek, oynamak isteyen aşağıdaki bilgileri okuyup aklına yatarsa bu başlığa mesaj atabilir. DM’liği ben yaparım.

    Böcekler alemini düşünürken korkunç fotoğraflar değil de, insan formuna yakın karikatür şeklinde tipler getirin hayalinize. Unutmayalım ki Böcükozmos her ne kadar insanlar ve böceklerden ilham almışsa bile orası bambaşka bir boyuttur.


    Böcük Kozmosu

    Hayatında böceklere eziyet etmiş kimseler, öldükten sonra cennete gitmeden evvel Böcük Kozmosu (Böcükozmos) denilen bir boyuta gönderilir ve yaptıkları kötülüğü telafi edene kadar burada kalırlar. Ruhların tehlikesizce transfer oldukları bu evrendeki başlangıç noktaları ve dönüp dolaşıp tekrar tekrar geldikleri sihirli yerin (binanın) adı “Kubbe”dir. (Kubbe, beyaz mermerden yapılmış bir devekuşu yumurtasına benzer) Buranın kahyası olan büyük yeşil bir çekirge (Kethüda) onları sihirle istedikleri böcük formuna sokar. Ayrıca kişilere çeşitli görevleri vermek, ve başarılan görevlere ödül olarak tecrübe puanı vermek de Kethüda’nın işlerinden biridir. Sadece dolaylı ya da dolaysız yapılan iyilik, yardım ve suçlulara karşı savaşmak, artı tecrübe kazandırır; yapılan her kötülük eylemi, ceza olarak eksi tecrübe yazılır. Bu evrendeki her şey tecrübe puanı (tp) ile ölçülür. Karakterler buldukları ganimetleri Kethüda’ya getirip karşılığında para yerine tecrübe puanı alırlar ve yine tecrübe puanlarını para gibi harcayarak karşılığında silah, eşya, büyü malzemesi, vs alabilirler. Ayrıca tecrübe puanlarını kullanarak daha güçlü ya da yetenekli böcük formlarına (Kethüda’nın yardımıyla) dönüşebilirler. Bedavaya dönüşecekleri böcük formları sınırlıdır. Çrneğin karınca olmak bedavadır ama sinek olmak (uçabilme özelliği) için belli bir tecrübe puanı harcamak lazımdır. Böcük formunda ölen karakter otomatikman Kubbe’ye geri döner ve istediği uygun bir formda maceraya tekrar başlar. Tabii örneğin örümcük mertebesine yükselmiş birisinin öldüğünde hazırda hiç tecrübe puanı yoksa, kariyerine hamamböceği (kakalak) ya da karınca olarak baştan başlaması gerekebilir. En sonunda başardığı görevlerle yeterince tecrübe puanı biriktirebilen birisi, affedilerek Böcük Kozmosu’ndan gönderilebilir. Bunun için gereken tecrübe puanı en az bir milyondur! Melek görünümlü Å?eytan

    Sisteme böyle bir giriş yaptıktan sonra, detaylı açıklamalara geçmeden önce sistemin ileride gelişmeye açık olduğunu belirtmek lazım. Çstelik oyuncuların da fikirleriyle katkısı olacaktır buna. şimdilik sistemin küçük bir bölümüyle ilgilenelim, bakalım devamında ne olur. Çrneğin vereceğim ırk isimleri sınırlı sayıda olacak ama esasında neredeyse sonsuz sayıda ırk ve alt ırklar vardır bu evrende. Çrümcük bir ırktır mesela, bunun yanı sıra zıplayan örümcük, su örümcüğü, tarantulla, vs gibi alt ırklar da mevcuttur. Oynanış tarzında D&D’den esinlenmeler göreceksiniz, (örneğin zar atmalar) ben bunları elimden geldiğince basite indirgemeye çalıştım ama alışkın olduğunuz bazı ingilizce deyimleri de korudum; örneğin: Hit point (HP), Ancak, tecrübe puanına (tp) diyelim.


    Irklar: (şimdilik)

    - Karıncük: (bedava) HP:50-150, Hasar:4d6+8, Zırh:+5
    - Kakalak: (bedava) HP:50-250, Hasar:4d6+4 (+1 asit), Zırh:+3
    - Tırtıl: (bedava) HP:100-300, Hasar: 4d6+4, Zırh:+5
    - Güve: (bedava) HP:200-300, Hasar:4d6, Zırh:+2, Hız:+20
    - Sinek: (100tp) HP:50-150, Hasar:4d6+4 (+1 asit), Hız:+20
    - Çekürge: (100tp) HP:50-200, Hasar:4d6+4, Hız:+20, Zırh:+1
    - Sivrisinek: (250tp) HP:50-100, Hasar:4d6+8 (+1 zehir), Hız:+20
    - Kirkayak: (300tp) Hp:100-200, Hasar:4d10+8 (+1 zehir), Zırh:+3
    - Buk böcüğü: (400tp) HP:150-300, Hasar:4d10, Zırh:+7
    - Balarısı: (1900tp) HP:100-200, Hasar:4d10+20 (+2 zehir), Hız:+20
    - Eşekarısı: (3500tp) HP:100-250, Hasar:4d10+32 (+3 zehir), Hız:+20
    - Mantis: (3800tp) HP:100-250, Hasar:8d6+24, Hız:+20
    - Çrümcük: (6500tp) HP:50-250, Hasar:8d6+40 (+4 zehir)
    - Akrep: (14500tp) Hp: 200-800, Hasar: 8d20+36 (+4 zehir), Zırh:+15


    Oyuncu Karakter Çzellikleri:

    HP: Karakterler isterlerse HPlerini yükseltip düşürtebilir (1HP=1tp) ama ırklar bölümünde belirtilen sınırları aşamazlar.
    Hız: hızın temel formülü şöyledir: 100-(HP/10) Tabii burada yaralanmış, düşmüş Hpden bahsetmiyoruz. Normal olması gereken HPden bahsediyoruz. Çrneğin HPsi 120 olan bir sineği ele alalım: 120yi 10a bölersek: 120/10=12 sonra da 12 sayısını 100den çıkartırsak: 100-12=88 sonuç hız: 88 olur. Ancak sinek uçabilen ırk olduğu için açık alanlarda +20 eklenir yani 88+20=108 Hızı 108dir. Unutmayalım kapalı alanlarda bütün uçan ve sıçrayanların +20 hız bonusu geçersiz olur, sadece açık alanlarda geçerlidir. Hızın önemi savaş esnasında kimin önce vuracağının belirlemesi ve hızlı ile yavaş arasındaki darbe sayısını ayarlamasıdır. Hızı 100 olan ile 50 olan kapışıyorsa; 50 hızdaki arkadaş bir tane vururken 100 hızdaki arkadaş iki adet yapıştırır. Bu sayıları DM ayarlayacaktır. Formülden de anlaşılacağı gibi HP arttıkça hız düşer (mantıklı değil mi? ) Hızı arttırmak için HPyi düşük tutmaya kalkarsanız da, bu sefer aldığınız hasarlar ciddi risk taşıyabilir ve taşıma kapasiteniz azalır. Yani dengeyi tutturmanız gerek.
    Hasar: Her karakter 1d6, 1d10, 1d20, 2d6, vs gibi temel vuruş hasarı verir. (bu zarların anlamlarını biliyorsunuz zaten) Ama bunun yanısıra çoğunda ekstra bonus hasarları verme yeteneği vardır. Çrneğin: asit, zehir, yapışkan, ateş (ısı) büyüsü, su büyüsü ve bunun gibi... İşte bu ekstra hasarları (+) şeklinde gösterip vuruşlara ekliyoruz. Doğuştan sahip olunan (yani bir silah ya da eşya yoluyla edinilmemiş) hasar bonusları aynı zamanda o karakterin dayanıklılık bonusudur. Çrneğin Sinek (üzerinde hiç ekstra silah, vs yoksa) 1d6+1 asit saldırısı yapar, buradaki +1 aynı zamanda dayanıklılığı da simgeler, yani bir başkası ona asit saldırısı yaparsa aldğı hasardan 1 puan düşer.
    Bir de zırh konusu var: Bazıları doğuştan zırhlıdır. Ayrıca zırhlı eşyalar satın alabilirsiniz. Zırhın faydası alınan darbeyi azaltmasıdır. Çrneğin üzerinizde +6 zırh varsa ve düşman size 9 puanlık bir vuruş yapmışsa, HPnize 9-6=3 puan darbe alırsınız. Tabii zırhlı eşyalar ağır olur. Dikkat: kullandığınız silahın (+) bonusu attığınız zar sonucu verdiğiniz hasara eklenir. Ancak büyülerin verdiği hasar tamamen her büyünün kendi formülüne göre hesaplanır. Ve büyünün verdiği hasar zırhlar tarafından absorbe edilemez. (büyü hasarına karşı koruyucu büyülü eşyalar olabilir tabii)


    Genel kurallar:

    - Her karakter ancak kendi HPsi kadar yük taşıyabilir. Ve eğer yaralanıp HPsi düştüyse, taşıma kapasitesi de bununla beraber düşer.
    - Bütün kanatlı ve zıplayanlarda Hız:+20 fazladır. Ancak kapalı mekanlarda verdikleri hasar -1 düşer ve hızları da +20 bonus almaz!
    - Bütün (+) saldırı bonusları aynı zamanda savunma bonuslarıdır. (ezme, kesme, sokma gibi darbeler hariç) Çrneğin +2 zehir özelliği varsa, aldığı zehir darbesine de +2 dayanıklı demektir.
    Asit & Zehir olayı:
    +1 Asit silahı olanın verdiği hasara +%10 ekleniyor
    +2 Asit silahı olursa +%20 hasar ekleniyor ve böylece artıyor...
    +1 Zehir silahı olanın verdiği hasara %10 ekleniyor ve rakibin hızı -10 azalıyor
    +2 Zehir silahı olanın verdiği hasara %20 ekleniyor ve rakibin hızı -20 azalıyor ve artmaya devam ediyor böyle...
    - Oyuncular macera peşindeyken Kubbe denilen merkez binaya dönmeden, oradaki büyücü yeşil çekirge Kethüda ile telepatik olarak konuşabilirler, hatta yaralı iseler Kethüda tarafından (tp karşılığında) büyü yolu ile iyileştirilebilirler. Ancak çatışmanın ortasında telepati kurmaya imkan yoktur.
    - İksir içilerek ya da büyü yapılarak bazı özelliklerin geçici olarak arttırılması (örneğin hız arttırıcı iksir içmek) veya düşmana karşı yapılan bazı büyü, vs ile özelliklerin zayıflatılması (örneğin yavaşlatıcı büyü) hepsinin de etki süreleri 5 turdur.
    - İsabet edip etmeme kuralı: Uzaktan ateş ederken 1d20+ saldırı bonusu= eğer 10 ve üzeri olursa isabet etti kabul edeceğiz yoksa ıskaladı olacak. Melee saldırıda ıska olayı yok!
    - Savaş alanında ölürseniz bütün eşyelarınızı öldüğünüz yerde bırakırsınız.


    Silah, zırh, malzeme, vs çeşitleri liste halinde OYUN başlığında ilk mesajda haritanın hemen altında verilmiştir: http://www.frpworld.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7555

    Bütün bu silah, zırh, malzeme vs oyun geliştikçe başka çeşitler bulunarak artacaktır.


    Büyü olayı: Büyüler tabii ki bu alemde de var. Büyü aksiyonlarının hasarları, vs, savaş aksiyonlarından bağımsız hesaplanır. Büyücü diye bir sınıf yoktur, herkes büyü yapabilir. Tabii büyüler için bir takım koşullar gerekmektedir: Hemen hepsi için büyü malzemesi kullanmak gerekir, yaparken söylenecek büyülü söz bilinmelidir ve her büyü, özelliğine göre yapan kişiden bir miktar tp harcar. Yani büyü bedavaya yapılamaz. Büyülerden yalnızca iki tanesini başlangıç olarak veriyorum, geri kalan sonsuz sayıda büyü, maceralar yaşandıkça tek tek keşfedilecektir ve büyü kitabına not edilecektir. Saldırgan büyülerin en büyük avantajı ise: Rakibin zırhı, verilen hasarı eksiltemez!

    Büyüler:

    - Sihirli ok: Bu büyü, düşmana parlak ışık formunda bir enerji dalgası yollar ve 4d20 hasar verir. Yapılışı: 1 birim fosfor ile 1 birim şeker birleştirilip düşmana doğru fırlatılırken “şAVK” diye bağırılır. Bu büyü, yapan kişinin hesabından 20 tp harcar.

    - İyileştirme büyüsü: Bu büyü çatışma anında kendini ya da arkadaşını iyileştirmek için yapılır. Yapılışı: 1 birim mantar ile 1 birim nektar birleştirilerek, iyileştirilecek kişiye temas ettirilirken “abulşif” kelimesi söylenir. Büyü 8d20 HP iyileştirir ve yapan kişiden 6 tp harcar.

    ***

    Başlangıç için bu bilgiler yeter diye düşünüyorum. Zaten bu oyunun özelliği; olaylar geliştikçe yeni yeni süprizlerin ortaya çıkması, gizemlerin çözülüp, gizli kalmış hazinelerin ve bilginin keşfedilmesi olacaktır.

    İlgilenenler mesaj atsın buraya. (kadro sınırı yok) Hemen başlamıyoruz yalnız, bakayım ilgi varsa eğer, eğer birkaç oyuncu katılımı olursa, ona göre harita, senaryo, vs hazırlayacağım. Katılım olmazsa boşuna uğraşmayayım.

    Not: Çnerisi, fikri olanlar yazsın lütfen. Eklenmesini istediğiniz ırklar, vs her konuda yazın tartışalım.

    Mr.Green


    Last edited by dwaxer on Tue May 27, 2008 7:18 pm; edited 17 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Wed Feb 13, 2008 2:39 pm Reply with quoteBack to top

    Yeni settinglerle ilgilenmeyi severim, peki bu anladığım kadarıyla başka bir dünyada olacak değil mi? Yani bilindik dünyada olmayacak.

    Ben şöyle bir şey düşündüm. Normal dünyada geçse bu hikaye ve karakterler bazen insanlarla savaşmak zorunda kalsa çok geyik olurdu herhalde Very Happy İnsanların adıda dev olurdu. Mesela beyaz insan ayaz devi gibi..

    Bir de büyü yapınca tp harcanması olmamış gibi geldi. Ne bileyim adam sihirli ok atacak rakibine, 20 tp gidicek ve rakibinden 15 tp kazanacak, böyle olursa büyü rahat rahat kullanılmaz. Mana gibi bir şey olursa daha rahat olur sanırım. Hem eğer böyle olursa 1 milyon tp yi biraz zor buluruz Very Happy Tabii amaç oyunu bitirmek değil ama yinede çok zorlar..

    Peki level var mı? Yoksa sadece eşya alıp satmakta mı işe yarıyor bu tp?

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Feb 13, 2008 3:07 pm Reply with quoteBack to top

    AlenthasLeasess wrote:
    Yeni settinglerle ilgilenmeyi severim, peki bu anladığım kadarıyla başka bir dünyada olacak değil mi? Yani bilindik dünyada olmayacak.

    Ben şöyle bir şey düşündüm. Normal dünyada geçse bu hikaye ve karakterler bazen insanlarla savaşmak zorunda kalsa çok geyik olurdu herhalde Very Happy İnsanların adıda dev olurdu. Mesela beyaz insan ayaz devi gibi..

    Bir de büyü yapınca tp harcanması olmamış gibi geldi. Ne bileyim adam sihirli ok atacak rakibine, 20 tp gidicek ve rakibinden 15 tp kazanacak, böyle olursa büyü rahat rahat kullanılmaz. Mana gibi bir şey olursa daha rahat olur sanırım. Hem eğer böyle olursa 1 milyon tp yi biraz zor buluruz Very Happy Tabii amaç oyunu bitirmek değil ama yinede çok zorlar..

    Peki level var mı? Yoksa sadece eşya alıp satmakta mı işe yarıyor bu tp?

    Sevgili Alenthas, tam okumamışsın! Melek görünümlü Å?eytan Bu dünya böcük dünyası, bambaşka bir boyut. Bir karınca kadar küçük olduğunu hayal etmeni istiyorum; çimenler orman olacak ve bir ağaç neredeyse bir ülke demek! İnsanlarla savaş değil de bazı uygun haritalarda insanların ayağının altında ezilmemek veya sıktıkları haşere ilaçlarına kurban gitmemek şeklinde maceralar olabilir. Melek görünümlü Å?eytan

    Bu sistemi tasarlarken amacım; kuralları çok kolaylıkla ve hızlıca öğrenilebilecek bir oyun sistemi tasarlamaktı. Dikkat edersen çok az kural var. Irklar, malzemeler, büyüler filan eklenebilir ama ezberlemen gerekmiyor her şeyi. Bilmen gereken kurallar 1 sayfa bile değil. Büyü yaparken(tp) tecrübe puanı harcama konusuna gelince; bu sistemin bir özelliği her şeyi (tp)ye bağlamaktır, bu da işin strateji yönünü körüklüyor. Harcamalarını dikkatli yapmalısın ve bakalım kim daha cömert, kim cimri? Melek görünümlü Å?eytan Arkadaşını korumak için kendi servetinden tp harcayabilecek kadar yardım sever misin, vs? (HP ile tp yi karıştırmayalım yalnız; vurduğun düşmanın HPsi kadar tp kazanacaksın diye bir kaide yok. Merak etme DM kazanılan tecrübeye yapılan işlere göre bol bol tp dağıtacaktır. D&D değil burası)

    Level konusunda ise aslında açıkladım orada; 1.level bir çıplak karınca olarak başladın mesela ve edindiğin bir sürü tecrübe sonunda diyelim ki 2200 tp biriktirdin. Bunun 1900 tp'sini vererek balarısı formuna dönüşebiliyorsun, böylece level atlamış oluyorsun işte. Mr.Green

    1 milyon tp ise buradan kurtulmak için en az ücrettir. Çocukluğunda karıncalara mercekle ışık tutup yakanların işi daha zor. Melek görünümlü Å?eytan
    Back to top View user's profileSend private message
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Wed Feb 13, 2008 6:01 pm Reply with quoteBack to top

    Evet bende zaten onu kast etmiştim Melek Bir başka boyut yerine normal dünyada olsa insanlardan felan kaçsan iyi olur herhalde, sana kalmış Very Happy Bunu okuyunca aklıma küçüklüğüm geldi; "öldürdüğün her böcek seni cehennemde öldürecek" deyip korkutmuşlardı beni Very Happy O gün o gündür ben böcek felan öldüremem Very Happy

    Bu arada o büyü kelimeleri söylenirken nasıl gülünmeyecek çok merak ediyorum Very Happy "Abulşif!" Very Happy

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    Argay
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 21, 2006
    Posts: 191

    PostPosted: Mon Mar 03, 2008 2:41 pm Reply with quoteBack to top

    benim çok hoşuma gitti eğlenceli olacak gibi görünüyor.katılmak isterim Smile
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Mar 03, 2008 3:12 pm Reply with quoteBack to top

    Argay wrote:
    benim çok hoşuma gitti eğlenceli olacak gibi görünüyor.katılmak isterim Smile

    Sağol Argay ama bu proje pek ilgi görmedi. Yakında D&D3.5 formatına uygun çok iddialı bir oyun açıyorum ona katılırsın istersen.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sat May 10, 2008 9:51 am Reply with quoteBack to top

    Hayal gücün beni kendine hayran bıraktı. Hikayesi de, sistemi de gerçekten çok yaratıcı ve tek kusuru tecrübe puanlarının nasıl dağıtılacağının belli olmaması. Gerçi bu benim için kusur değil aksine daha güzel bir olay... Yazmakla olmaz maddeleyeyim

    +++++
    +Kolay anlaşılır önü açık bir sistem
    +Ortam harika
    +Gerçek dışılık başından belirtildiğinden imkansız yada saçma diye bir şey yok
    +Tecürbe sistemi role ve kafa kullanaya sevk ediyor
    +Büyü sistemi çok güzel düşünülmüş ve büyüyü diğer sistemlerden daha güzel bir hale getiriyor
    +Dwaxer in arena da gördüğüm kadarıyla sorumluluk sahibi ve olgun bir yapısı var. İyi bir DM

    ------
    -Tecrübe sistemi tam mızmızlanacak cinsten
    -Pek çok şey DMye kalmış Güvenin kaybı durumunda büyük dezavantaj
    -Böcülerin, büyülern (vs) avantaj ve dez avantajları çok iyi irdelenmeli. İleride büyük külfet olabilir*1

    Yani artıları çok büyük ve eksileri üstünden kalkılabilecek cinsten bir sistem. Tek sıkımlık yada uzun süreli masa başında oynanabilecek bir sistem.

    *1 Mesela sisteme göre sanki örümcük, akrepten daha iyi tasarlanmış: Tavsiye gerekirse bence oyun boyunca her şeyin değişebileceği ve haksızlıkların bu dünyanın en büyük karakteristiği olduğunu belirtebilirsin.

    Mesela biri ırklardaki bir kural hatasından yararlanarak normalde olacağından çok daha güçlü olmuşsa, bu fark edildiğinde gereken tecrübe puanı artırılabilir yada güçlerinde dengeleme yapılabilir. Ertesi sabah uyandığında o gücüyle övünen zat karıncalığına dönmüş ve karıncalıktan o ırka atlaması için gereken tecrübe puanları geri gelmiş şekilde uyanabilir. Eski hale gelmek için bu sefer daha fazla tp harcaması gerekecektir veya başka bir yöntem bulması gerekecektir.

    Bazı konularda belki sana fikir verebilir diye önerilerde bulunmak isterim.

    Çneriler:

    * Silahları isimle değilde özellikleriyle versen daha iyi olabilir. Mesela;
    Kısa kılıç - bileyleme - +3 (+2 kesme, +1 sokma) - Kesici hasar verenler bu silahlarını bileyleyebilirler
    Kargı - uzun kol - beklenenden 1 adım daha uzak bir mesafeye saldırabilme bu sayede bunu yapabildiğini bilmeyenlere 1 fırsat saldırısı
    Yay - Tükürme - mesafeli saldırı
    ... gibi

    Ayrıca + hasar üstüne özel saldırılarının toplanması silah olarak verilediğinde biraz zor izah ediilebilir olur. Mesela ısırığı zehirli olan böcü neden bıçağıyla da zehirliyor

    * Eşyaların yapımı için mademki para harcanmıyor o zaman bunu kusma şekilnde yapabilirler bence. Mesela büyüklük, şekil ve malzemesine göre belirlenen bir eşyayı doğru malzeme bulunduğunda yapmak şu kadar zaman ve şu akdar tecrübe gerektiri gibi. Bulunması zor malzemeler için de bu sayede maceraya gidenler olabilir.

    Çrneğin:
    Boyut: Asıl yapılış zamanını belirler
    Malzeme: İşlenmesi zor malzemeler çarpan olarak etkir
    İşçilik: Zamana çarpan olarak etkir

    Tahta miğfer: 2 birim ağaç kabuğu ve 1 birim ip
    Boyut: orta (2)
    Malzeme: Kolay organik ( x2)
    İşçilik: Orta zahmet (x3)
    2 x2 x3 ... 12 birim zamanda yapılabilir

    ... gibi

    * Yukarıdaki sistem büyüler içinde koyulabilir bence. En azından bir şey yapılacağı zaman aşağı yukarı ne kadar zaman alacağı belirlenebilir

    * Hareket şekillerini sadece hız olarak değerlendirmek yanlış gibi geldi bana. Sıçrama uzak mesafeleri ve engelleri daha kolay geçmeyi sağlarkern uçma meredeyse hiç engel bırakmıyor.

    * Böcüleri isim isim ayırmak bir yerden tıkanmaya yol acabilir bence. Bu sebeple mesela alınan özelliklerin de tp ile gelmesi daha mantıklı. Bazı özellikler için se başka özelliklere geçilmesi gereksin

    Çrneğin;

    Bir karınca uçmak için kanat istiyor. Kanat alması durumunda kanatlı karınca olacak. Ancak mesela bir örümcek kanat takmak istiyor ama ağırlığından dolayı uçamayacağı için büyüklüğünü ve dolaysıyla HPsini bırakması gerekecek. Yani adeta bir sineğe dönmesi gerekecek. Mesela bir karınca da uzun bacakları alarak örümceğe menzemeye başlayabilir ve uzun bacaklar sayesinde 1. seviye yapışkan zeminde hareket gibi başka bir özelliğe geçiş hakkıda olabilir. Yada kuvvetli bacaklar ile bir sıçrayan örümceğe de dönüşebilir.

    Böcek türlerinin daha keşfedilmemişlerinin keşfedilmişlerden fazla olduğu ve böceklerin mutasyona ne kadar yatkın olduklarını düşünürsek bilinmeyen türlerin çıkışı hiçte saçma olmaz bence.

    * Karakter özellikleri olsun. Mesela biri yakın dövüş ustasıyken, diğeri bilimsel yöne, başkası da büyüsel yöne kaysın. Yoksa anlatıcı üstüne büyük yük alır. Mesela üniversite öğrencileri ile oynamak istendiğinde onalrın daha iyi bildikleri bazı konularda bilgisiz olduğun iöin kullanıma çok açık bir durum ortaya çıkar. (- Tabi abi plastiği suya koyupta kaynatırsan orta asit çıkar, onu da şekerle karıştırıp bide toprak eklersen bomba olur. Ben bunun dersini alıyorumda oradan biliyorum Very Happy Dil )

    Çnerilere açıklama

    Kurallarda biraz daha belirgin şeylerin koyulmasını önermemin sebebi bu örgü gerçekten de kullanılabilecek çok güzel bir oluşum. Bunun sadece seninle kapalı kalmaması için başka oyun yönetecek kişilere aklındakileri daha iyi iletmeni ancak bazı başka kurakllarında belirlenmesi ile sağlayabilirsin. Çok abartmadığın sürece bence biraz daha kuralın zarardan çok yararı olacaktır.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sat May 10, 2008 9:55 am Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:
    Hayal gücün beni kendine hayran bıraktı. Hikayesi de, sistemi de gerçekten çok yaratıcı ve tek kusuru tecrübe puanlarının nasıl dağıtılacağının belli olmaması. Gerçi bu benim için kusur değil aksine daha güzel bir olay... Yazmakla olmaz maddeleyeyim

    +++++
    +Kolay anlaşılır önü açık bir sistem
    +Ortam harika
    +Gerçek dışılık başından belirtildiğinden imkansız yada saçma diye bir şey yok
    +Tecürbe sistemi role ve kafa kullanaya sevk ediyor
    +Büyü sistemi çok güzel düşünülmüş ve büyüyü diğer sistemlerden daha güzel bir hale getiriyor
    +Dwaxer in arena da gördüğüm kadarıyla sorumluluk sahibi ve olgun bir yapısı var. İyi bir DM

    ------
    -Tecrübe sistemi tam mızmızlanacak cinsten
    -Pek çok şey DMye kalmış Güvenin kaybı durumunda büyük dezavantaj
    -Böcülerin, büyülern (vs) avantaj ve dez avantajları çok iyi irdelenmeli. İleride büyük külfet olabilir*1

    Yani artıları çok büyük ve eksileri üstünden kalkılabilecek cinsten bir sistem. Tek sıkımlık yada uzun süreli masa başında oynanabilecek bir sistem.

    *1 Mesela sisteme göre sanki örümcük, akrepten daha iyi tasarlanmış: Tavsiye gerekirse bence oyun boyunca her şeyin değişebileceği ve haksızlıkların bu dünyanın en büyük karakteristiği olduğunu belirtebilirsin.

    Mesela biri ırklardaki bir kural hatasından yararlanarak normalde olacağından çok daha güçlü olmuşsa, bu fark edildiğinde gereken tecrübe puanı artırılabilir yada güçlerinde dengeleme yapılabilir. Ertesi sabah uyandığında o gücüyle övünen zat karıncalığına dönmüş ve karıncalıktan o ırka atlaması için gereken tecrübe puanları geri gelmiş şekilde uyanabilir. Eski hale gelmek için bu sefer daha fazla tp harcaması gerekecektir veya başka bir yöntem bulması gerekecektir.

    Bazı konularda belki sana fikir verebilir diye önerilerde bulunmak isterim.

    Çneriler:

    * Silahları isimle değilde özellikleriyle versen daha iyi olabilir. Mesela;
    Kısa kılıç - bileyleme - +3 (+2 kesme, +1 sokma) - Kesici hasar verenler bu silahlarını bileyleyebilirler
    Kargı - uzun kol - beklenenden 1 adım daha uzak bir mesafeye saldırabilme bu sayede bunu yapabildiğini bilmeyenlere 1 fırsat saldırısı
    Yay - Tükürme - mesafeli saldırı
    ... gibi

    Ayrıca + hasar üstüne özel saldırılarının toplanması silah olarak verilediğinde biraz zor izah ediilebilir olur. Mesela ısırığı zehirli olan böcü neden bıçağıyla da zehirliyor

    * Eşyaların yapımı için mademki para harcanmıyor o zaman bunu kusma şekilnde yapabilirler bence. Mesela büyüklük, şekil ve malzemesine göre belirlenen bir eşyayı doğru malzeme bulunduğunda yapmak şu kadar zaman ve şu akdar tecrübe gerektiri gibi. Bulunması zor malzemeler için de bu sayede maceraya gidenler olabilir.

    Çrneğin:
    Boyut: Asıl yapılış zamanını belirler
    Malzeme: İşlenmesi zor malzemeler çarpan olarak etkir
    İşçilik: Zamana çarpan olarak etkir

    Tahta miğfer: 2 birim ağaç kabuğu ve 1 birim ip
    Boyut: orta (2)
    Malzeme: Kolay organik ( x2)
    İşçilik: Orta zahmet (x3)
    2 x2 x3 ... 12 birim zamanda yapılabilir

    ... gibi

    * Yukarıdaki sistem büyüler içinde koyulabilir bence. En azından bir şey yapılacağı zaman aşağı yukarı ne kadar zaman alacağı belirlenebilir

    * Hareket şekillerini sadece hız olarak değerlendirmek yanlış gibi geldi bana. Sıçrama uzak mesafeleri ve engelleri daha kolay geçmeyi sağlarkern uçma meredeyse hiç engel bırakmıyor. Ayrıca uçanların daha fazla saldırması da bana anlamsız geldi.

    * Böcüleri isim isim ayırmak bir yerden tıkanmaya yol acabilir bence. Bu sebeple mesela alınan özelliklerin de tp ile gelmesi daha mantıklı. Bazı özellikler için ise başka özelliklere geçilmesi gereksin

    Çrneğin;

    Bir karınca uçmak için kanat istiyor. Kanat alması durumunda kanatlı karınca olacak. Ancak mesela bir örümcek kanat takmak istiyor ama ağırlığından dolayı uçamayacağı için büyüklüğünü ve dolaysıyla HPsini bırakması gerekecek. Yani adeta bir sineğe dönmesi gerekecek. Mesela bir karınca da uzun bacakları alarak örümceğe menzemeye başlayabilir ve uzun bacaklar sayesinde 1. seviye yapışkan zeminde hareket gibi başka bir özelliğe geçiş hakkıda olabilir. Yada kuvvetli bacaklar ile bir sıçrayan örümceğe de dönüşebilir.

    Böcek türlerinin daha keşfedilmemişlerinin keşfedilmişlerden fazla olduğu ve böceklerin mutasyona ne kadar yatkın olduklarını düşünürsek bilinmeyen türlerin çıkışı hiçte saçma olmaz bence.

    * Karakter özellikleri olsun. Mesela biri yakın dövüş ustasıyken, diğeri bilimsel yöne, başkası da büyüsel yöne kaysın. Yoksa anlatıcı üstüne büyük yük alır. Mesela üniversite öğrencileri ile oynamak istendiğinde onalrın daha iyi bildikleri bazı konularda bilgisiz olduğun iöin kullanıma çok açık bir durum ortaya çıkar. (- Tabi abi plastiği suya koyupta kaynatırsan orta asit çıkar, onu da şekerle karıştırıp bide toprak eklersen bomba olur. Ben bunun dersini alıyorumda oradan biliyorum Very Happy Dil )

    Çnerilere açıklama

    Kurallarda biraz daha belirgin şeylerin koyulmasını önermemin sebebi bu örgü gerçekten de kullanılabilecek çok güzel bir oluşum. Bunun sadece seninle kapalı kalmaması için başka oyun yönetecek kişilere aklındakileri daha iyi iletmeni ancak bazı başka kurakllarında belirlenmesi ile sağlayabilirsin. Çok abartmadığın sürece bence biraz daha kuralın zarardan çok yararı olacaktır.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat May 10, 2008 11:43 am Reply with quoteBack to top

    .
    Darkgnome, böyle uzun uzadıya Böcükozmos için yorum yapman, kafa patlatıp fikirler oluşturman ve ilgilenmen fikir babası olarak beni çok duygulandırdı. Bunu takdir etmemek nankörlük olur; o yüzden sonsuz teşekkürler ediyorum sana.

    Ancak fikirlerinin çoğu bu sistemin kuruluş amacına ters düşüyor maalesef. Eminim D&D sistemi de böyle bir iki sayfalık birkaç fikirle (belki de Hobbit romanını okuduktan sonra) başladı ve sonra kurallar eklene eklene şimdiki haline geldi. Evet çok zevkli, ben de her gün öğrenmeye çalışıyorum D&D’yi ama bir baksana ciltler dolusu kurallar kitabı var. Böcükozmos’un amacı sadece giriş sayfasını okuyup (oyunu öğrenmiş oluyorsun böylece) oyuna başlayabilmektir. Yani amacım herhangi bir sistemle rekabet etmek değil ama çabucak oyuna başlanabilecek bir sistem yaratmaktı. Evet hayalgücü geniş ve oyuncuyu kayıran bir DMye ihtiyaç var ki bol tecrübe puanlı görevler oluştursun. Bunun dışında hemen RPye başlanabilir, senin de farkettiğin gibi oyun ilerledikçe bazı şekil değişiklikleri ve yeni eklenen şeyler olacaktır ama bunlar daha çok yeni malzemeler, yeni büyüler, yeni eşyalar, yeni ırklar, vs olacak; yeni kurallardan kesinlikle kaçınmak istiyorum.

    Ama tabii isteyen isterse bu sistemi kendi istediği gibi düzenleyip oynatabilir. Ona da kimse karışamaz, benim için de bir mahsuru yok.

    Aslında bu fikri bilgisayar oyunu olarak düşünmüştüm; ama böcük formunda oynamak ne kadar cazip gelir emin değilim.
    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun May 11, 2008 7:07 am Reply with quoteBack to top

    Daha önce bu sistem için bir deneme yapmışmıydın? Yapmadıysan yakın zamanda METUCON var. Bu hafta cumartesiden pazartesiye kadar devam edecek sanırım. Gelenlerden herhangi br oyuna girmeyen oldukça çok kişi olacaktır. Hem ODTÇ'lü zeka küpleri bakalım bu sistemi nasıl kullanacaklar. Gelirsen bende kısa süreliğine uğrayacağımdan tanışırız belki.

    Dediğin gibi aslında hiç bir kurala gerek yok. Benimde en sevdiğim bu işi DMye bırakmak ve kendimi sadece eğlenceye vermektir.

    Rol yapma konusuna bundan biraz daha fazla ağırlık vermiş olsa da forum RPleri için oluşturulmuş bir sistemin daha önceden bu sitede denendiğini biliyorum ve hatta sanırım bu sistemin bir de sitesi olmuş kısa bir süreliğine. Ne kadar doğru bilemeyeceğim. Senindeki de RPye ağırlık verdiğinden belki yarıdmı olur.

    Sitede Meleran diye rol yapma alanı diyar ötesinde ararsan çıkacaktır. Buradaki kısa soluklu olmuştu ama.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sun May 11, 2008 9:36 am Reply with quoteBack to top

    Vallahi ben de olurum eğer başlarsan Smile

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun May 11, 2008 9:42 am Reply with quoteBack to top

    .
    Walla ben kimse ilgi göstermedi diye üstünde durmadım. Eğer 3 oyuncu toplanırsa Burada forum RPsi için bir senaryo hazırlarım böcük destanı.
    . Mr.Green
    Back to top View user's profileSend private message
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Sun May 11, 2008 2:39 pm Reply with quoteBack to top

    AlenthasLeasess wrote:
    Evet bende zaten onu kast etmiştim Melek Bir başka boyut yerine normal dünyada olsa insanlardan felan kaçsan iyi olur herhalde, sana kalmış Very Happy Bunu okuyunca aklıma küçüklüğüm geldi; "öldürdüğün her böcek seni cehennemde öldürecek" deyip korkutmuşlardı beni Very Happy O gün o gündür ben böcek felan öldüremem Very Happy

    Bu arada o büyü kelimeleri söylenirken nasıl gülünmeyecek çok merak ediyorum Very Happy "Abulşif!" Very Happy


    1

    Argay wrote:
    benim çok hoşuma gitti eğlenceli olacak gibi görünüyor.katılmak isterim Smile


    2

    Edmond wrote:
    Vallahi ben de olurum eğer başlarsan Smile


    3 Very Happy

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun May 11, 2008 2:43 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Peki o zaman yoklama alalım katılmak isteyenler söylesin; 3 ten fazla da olabilir. Böcük evreninde kimler destansı Razz bir maceraya hazır?

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sun May 11, 2008 6:57 pm Reply with quoteBack to top

    Burdaaaaaa! Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 2.20 Saniye