Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: SharonMass
    Bugün: 21
    Dün: 23
    Toplam: 90350

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1778
    Üye: 0
    Toplam: 1778

    FrpWorld.Com :: View topic - Kupala'nın Gecesi (RPG-Bilgilendirmeler)
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Kupala'nın Gecesi (RPG-Bilgilendirmeler) View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sat Nov 04, 2006 9:21 pm Reply with quoteBack to top

    Ya bişey sorcam ben bu dünya hakkında yaklaşık olarak hiçbir şey bilmiyorum.Ancak katılmak istiyorum.Sizce olur mu?

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    mikael
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Apr 07, 2006
    Posts: 692

    PostPosted: Sat Nov 04, 2006 9:31 pm Reply with quoteBack to top

    Katılmayı çok çok istiyorum ama WoD hakkında hiç bilgim yok, ne güzel Smile

    Efla wrote:
    beni de yedeklerden sayabilirsiniz. Pek bilgili olmayan oyuncu kontenjanında yer açılırsa ve eldarin yenilerle uğraşmaktan bezmezse ben de isterim. Hiç vampire the dark ages oynamadım.


    Beni de bu yedek grubundan sayabilirsiniz. Bu oyun sayesinde WoD'u da öğrenmiş olurum, bilgime bilgi katarım, mutlu olurum falan Smile
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    trulias
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 21, 2005
    Posts: 603

    PostPosted: Sun Nov 05, 2006 2:55 pm Reply with quoteBack to top

    eldarin sen ortamı anlattıktan sonra ortam iyice kafama yattı. beni sayabilirsin. ancak dediğim gibi yoğun ve acil teknik desteğe ihtiyaçım var Smile
    Back to top View user's profileSend private message
    Daeya
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Apr 13, 2004
    Posts: 2183
    Location: KarÅ?ıyaka

    PostPosted: Sun Nov 05, 2006 7:25 pm Reply with quoteBack to top

    Hakan ben de protean olmalı muhakkak biliyorsun onsuz yapamam. Klanım belli yani Very Happy Sonradan söylemedi deme heheh...

    _________________
    Do you know the terror of he falls asleep? To the very tors he is terrified. Because the ground gives way under him, And the dream begins...
    Back to top View user's profileSend private message
    Dragonfire
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: Sep 21, 2003
    Posts: 2005
    Location: Abyss

    PostPosted: Sun Nov 05, 2006 10:49 pm Reply with quoteBack to top

    Pis famfirler hepinizi kazığa geçiricem Very Happy

    _________________
    "What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
    Eldarin_






    Joined: Dec 20, 2006
    Posts: -27
    Location: Yolcu

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 12:04 am Reply with quoteBack to top

    Oyuncu alımı tamamlandı arkadaşlar. Katılacakların listesi aşağıdaki gibidir;

    OYUNCULAR

    1.Dragonfire

    2.Daeya

    3.Trulias

    4.Elessar Telemnar

    5.Buz Dağlarının Leydisi

    6.Hükümlü

    7.Beckett

    8.Burock


    Bu başlıkta başvurusu gözükmeyen Burock hakkında not: Kendisi oyun başvurularının açıldığı gün bana oyuna katılacağını özelden bildirmiştir.


    Oyuna katılacak arkadaşlar için;

    Oyun yarın benim giriş yazılarımla başlayacak, yanısıra karakterlerinizi mail adreslerinize göndereceğim. Gerekli bilgilendirmeleri de yine bu başlıkta bulabilirsiniz.

    Aktiflik konusunda umarım bir sorununuz olmaz, keza oyun duraksız devam edecek. Geride kalan arkadaşlar oyundan çıkarılabilir, yerlerine yeni oyuncular dahil edilebilir...

    Hepinize iyi oyunlar diliyorum.


    Oyuna katılamayan arkadaşlar için;

    Katılımın tamamına karşılık veremediğim için üzgünüm. Fakat fazla sayıda oyuncunun oyunun ağırlaşmasını ve benim bu konuda zorlanacağımı düşünerek oyuncu sınırlamasına gerek duydum.

    Ve henüz bu, sitede gerçekleştirmeyi düşündüğüm World of Darkness oyunları dizisi için bir başlangıç. İlkine katılamamış olsanız bile şimdiden dünyayı ve sistemi iyi analiz ederek diğer oyunlara katılabileceğinizi düşünüyorum.

    Hepinize iyi seyirler diliyorum.


    İyi eğlenceler...

    _________________
    Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülükleri site yönetimindedir
    Back to top View user's profileSend private message
    burock
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 12, 2004
    Posts: 2000
    Location: Ä°zmir

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 6:07 am Reply with quoteBack to top

    bugün 6 kasım ptesi, hala cjharlarımız elimizde yok. nerde bu devlet?? Very Happy

    herkese slmlar, ii oyunnar.

    _________________
    War, war never changes...
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    trulias
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 21, 2005
    Posts: 603

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 12:06 pm Reply with quoteBack to top

    eldarin mail den kastın post mesaj sanırım.

    bu arada karakterleri dört gözle bekliyoruz
    Back to top View user's profileSend private message
    Eldarin_






    Joined: Dec 20, 2006
    Posts: -27
    Location: Yolcu

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 12:20 pm Reply with quoteBack to top

    Karakter kağıtlarını birazdan bitiriyorum. Backgroundlarınızla beraber mail adreslerinize göndereceğim...

    _________________
    Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülükleri site yönetimindedir
    Back to top View user's profileSend private message
    Eldarin_






    Joined: Dec 20, 2006
    Posts: -27
    Location: Yolcu

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 1:01 pm Reply with quoteBack to top

    *Brujah--->Filozoflar
    *Gangrel--->Yabaniler
    *Malkavian--->Delirmiş Olanlar
    *Nosferatu--->Kanalizasyon Fareleri
    *Toreador--->Sanatçılar
    *Tremere--->Kan Büyücüleri
    *Ventrue--->Asil Olanlar
    *Lasombra--->Gölge Efendileri
    *Tzimisce--->Metamorfozistler
    *Cappadocian--->Çlümbüyücüleri
    *Followers of Setite--->Set'in Takipçileri
    *Ravnos--->Düzenbazlar
    *Assamite--->Suikastçiler


    Brujah(Bruha)

    Bruhalar her zaman için fiziksel ve tinsel mükemmeliyeti aramaktadırlar. Kartaca'nın yıkılmasından sonra düşünce yapılarında asiliğe kayan bir yönelim oluşsa da Karanlık Asırların aydınlanma peşinde koşan filozoflarıdır onlar.

    Lakapları: Filozoflar

    Disiplinleri: Celerity, Potence, Presence

    Zayıflıkları: Ateşli ve asi yapılarından ötürü olsagerekki Bruyalar içlerindeki İblisi(Beast) zor kontrol ederler. Bu sebeptendir ki arbede esnasında diğer klanlara nazaran frenzy ye girmeye daha meyillidirler.


    Gangrel

    Gangreller yalnızdırlar ve yerleşik bir hayatları yoktur. Diğer klanlarda az görülür bir şekilde, kendi klanlarından bir başkasıyla karşılaşmaksızın senelerce yaşayabilirler. Doğal yaşama ve yaban hayatına rahatlıkla uyum sağlayabilirler ve şehir hayatının uzağında rahatlıkla avlanabilecekleri karasalları tercih ederler. Diğer klanlar ile fazla yakınlık kurmazlar ve çok gerekmedikçe de onlara yardım elini uzatmayı tercih etmezler. İlkel niteliklerinden ötürü Gangreller içlerindeki İblise oldukça yakındırlar.

    Disiplinleri: Animalism, Fortitude, Protean

    Zayıflıkları: Gangrellerin doğal güçlere olan muhteşem yakınlıkları aslında, İblisin onların şuurlarını kaplamasında diğer klanlara göre daha yakın olacağını göstermektedir. Gangreller her frenzy ye girdiklerinde yeni bir hayvansı karakteristik edinirler.


    Malkavians(Malkavyanlar)

    Malkavyanlar delidirler. Onlar damarlarında gezen kanı atadan evlada taşırken delilikleri da nesilden nesile taşınmaya devam eder. Ama tabiiki delilik kişiden kişiye değişen bir anlamdır. Malkavyanların deliliklerinin onların bilgiye yönelimlerinin oldukça yüksek olmasından ve fazla bilgili olduklarından kaynaklandığı söylenmektedir. Malkavyanlar yalnız bir oyunbazdan, sadist bir psikopata kişilik olarak normal görünmeyen kimselerdir. Çfkeleri de deliliklerinden ileri gelir.

    Lakapları: Kopuklar

    Disiplinleri: Auspex, Dementation, Obfuscate

    Zayıflıkları: Malkavyanlar delidirler. Genelde tuhaf diyaloglara girerler ve zaman zaman söylediklerinden hiçbirşey anlaşılmadığı da pekala olur . Sesleri hiç hoş gelmez kulağa, söyledikleri de bir o kadar öyledir.


    Nosferatu

    Noferatular ölümlülerin gözünde yürüyen korkudurlar. Lanetli kanın görünümlerini çarpıtıp bozmuş olması ile vampirsi doğalarını kabullenmek zorunda kalan Nosferatular daima gizlenen iğrenç yaratıklardır. Nosferatu'ya bakan birisi onun deforme görünümünün nasıl meydana geldiğini asla anlayamaz. Nosferatularda kendilerini nadiren başkalarının karşısına çıkarırlar, daha ziyade kanalizasyonlarda ve gölgelerin hüküm sürdüğü başkalarının cesaret edipte kendilerini rahatsız etmeye gelemeyeceği mekanlarda kalmayı tercih ederler. Ve karanlığın içinden birçok fısıltı onların kulaklarına dolmuş olur. Nosferatular bilgi tüccarlarıdırlar ve diğer klanlar üzerine bildikleri sırlar dikkate alınmalıdır. Eğer birşeyler bilmek istiyorsan onlarla iletişime geçmen en mantıklı yoldur. Tabi herşeyin belli bir karşılığı vardır, bu da unutulmamalıdır.

    Lakapları: Kanalizasyon Fareleri

    Disiplinleri: Animalism, Obfuscate, Potence

    Zayıflıkları: Canavarsı görünümlüdürler demiştik. Nosferatuların dışgörünüşleri istisnai durumların haricinde 0 ın üstüne çıkamaz. Ayrıca Nosferatu artık başkalarıyla normal konuşmayı unutmuştur. Konuşmasında bariz çarpıtlıklar ve guruldanmalar farkedilebilir.


    Toreador

    İtibarsızlar, hedoistler, sığgörüşlüler. Belki de bir Toreador'u tarif etmek için kullanılabilecek en iyi sözlerdir ama aslına bakacak olursak Toreadorlar bu söylenenlerden çok daha farklı ve karmaşıktırlar.
    Vampirliği kabulleniş onlara güzelliğe karşı inanılmaz bir beğeni getirmiştir. Sanatsal çalışmalar, güzel görünümlü giysiler, klasik müzik...Bu ve bunun gibi daha birçok şey Toreadorlar için canalıcı derecede değere ve öneme sahiptir. Onlar tutkularını tuvallere, parşömenlere, çalgılara döken müthiş sanatçılardır. Ve yine aynı şekilde onların güzele olan bu muazzam tutkularının onlar için sorun teşkül edebileceği de düşünülebilir. Sanata ve güzele olan müthiş tutkunun seni doğmakta olan güneşin sahip olduğu güzelliği an be an görmeye sürüklemesini hayal etsene...

    Lakapları: Yozlaşmışlar

    Disiplinleri: Auspex, Celerity, Presence

    Zayıflıkları: Ne kadar yüksekteysen yere de o kadar sert çarparsın. Toreadorların besledikleri geleneksel etik değerler diğer klanlar tarafından çokta benimsenmez ve yine insani duyguları diğer klanlara göre daha yüksektir. Bir Toreador estetik ve sanatsal değerler karşısında torpor a girmemek için check atmalıdırlar.


    Tremere(Tremer)

    Tremerler vampirlerin dünyasına göreceli olarak yeni gelmiş olanlardır. Esasen Tremerler bir grup büyücüydüler. Yine de bazıları onların önceden vampir olmadıklarını fakat büyülerinde oldukça ustalaşarak ölümlülükten kurtulduklarını ve Kayyin'in lanetini paylaştıklarını idda ederler. Bazıları ise klanın kurucusu Tremere'in bir antediluvianı yoketmeyi başardığını fakat yokolmadan önce vampirin sahip olduğu muazzam gücün Tremere'in bedeniyle birleşerek onu bir vampire dönüştürdüğü söylenir. Yine de her ne söylenirse söylensin Tremerler vampir toplumuna sonradan katılmışlardır ve kendi varlıklarını da pekala bu topluma kabul ettirmişlerdir. Kan büyüsünün en eski biçimi olan Taumaturji, Tremerlerin üzerinde hakimiyet sahibi oldukları bir alandır. Tremerler zeki, üçkağıtçı ve saf kötüdürler.

    Henüz yeniler...

    Lakapları: şeytani Büyücüler

    Disiplinleri: Auspex, Dominate, Thaumaturgy

    Zayıflıkları: Tremerler yaratılışları esnasında kendi klanlarında 7 yaşlı vampirin kanını içmelidirler. Bu yüzdendir ki Tremerin genç vampirleri yaşlılarına kanlarının barındırdığı güç bakımından oldukça yakındırlar.


    Ventrue(Ventru)

    Ventrular elit ve güç sahibidirler. Klan üyeleri vampir toplumu içersinde en üst noktaya yerleşmeye eğilimlidirler. Elde ettikleri konumlarını zekalarına, bükülmez iradelerine ve güçlü topluluğuna borçludurlar.
    Ventrular kendi içlerinde birlik halindedirler. Aynı şekilde yönetici klanı olmalarından ötürü şehirleri, kiliselerden ve saraylardan yönetmektedirler. Her ne kadar sahip oldukları konum onlara rahatlık sağlasa da genel itibariyle Ventrular geleneksel yaşamı ve çağın dünyasına ayak uydurmamayı tercih ederler.

    Kartaca'nın yıkılışının baş sorumlusu oldukları bilinmektedir.

    Lakapları: Mavi Kanı Taşıyıcıları

    Disiplinleri: Dominate, Fortitude, Presence

    Zayıflıkları: Sadece üst sınıf ölümlülerin kanı bir Ventruyu doyurabilir. Ventru için içilen kanın sahip olduğu bir ruh vardır ve bu ruhta belli tipte kimselerde mevcuttur. Onların dışında içilecek kan Ventruya bir yarar sağlamaz. Ve diğer klanların aksine Ventrular fare kanı içemezler.


    Lasombra
    Gölge efendileri. Karanlığın hizmetkarları... Lasombralar karanlık asırlarda belki de ulaşabilecekleri en yüksek noktadadırlar. Mükemmel bir şekilde yönetim iktidarlarını Ventrue larının isimlerinin arkasında saklamayı başarmakla beraber, yine mükemmel bir şekilde kendi gizliliklerini sağlamaktadırlar.

    Kartaca'nın yıkılmasının en baş sebebidirler, fakat hiçkimse bu bilgiye sahip değildir.

    Zayıflıkları: Lasombraların görüntüleri hiçbirşekilde yansımaya uğramaz. Aynalar, su yüzeyi ve diğer parlak yüzeylerden bakıldığında Lasombralar görünmezdirler.

    Lakapları: Gölge Efendileri

    Disiplinleri: Dominate, Obtenebration, Potence


    Tzimisce (Zimisi)

    Metamorfoz üstatları, vahşi ve bir o kadar tehlikeli Zimisiler. Ruhlarına işlemiş iblis o denli kuvvetlidirki bu Zimisilerin dış görünüşüne bile yansır. Çyle ki Zimisiler anatomileri üzerine kontrol sahibidirler ve Transilvanyanın bilinen sahipleridirler. Slovak kökenli vampirler klanın eski hali kadar gelenekçi olmasa da çok daha vahşiler ve hakimiyet sahibiler.

    Gerçekten ismini duyunca korkulması gereken bir klan varsa, o da Zimisilerdir.

    Zayılıkları: Zimisiler doğdukları topraklara bağlı olmalarından ötürü mezarlarına çekildiklerinde yanlarında bir miktar toprak taşımaları gerekmektedir.
    (Kişisel Komplo Teorim: Rusların sıcak denizlere açılamaması ve rus-sloven topraklarında kısıılı kalmalarının esas sebebi bu toprağa bağlı kalma zayıflığıdır)

    Lakapları: Metamorfozistler

    Disiplinler: Animalism, Auspex, Vicissitude

    *********************************

    Disiplinler


    Animalism: Hayvanlar ile anlaşmak ve onları kontrol etmek üzerine yatkınlık.

    Auspex: Algılama, dikkat ve önsezi üzerine aşırı duyarlılık.

    Celerity: Doğaüstü çeviklik ve refleksler.

    Dementation: Kurbanının zihninin zayıf noktalarını bularak bununla oynama, kurbanın içindeki deliliği kabartma.

    Dominate: Göz kontağı kurarak kurbanın zihnindekileri görebilme, zihin kontrol yeteneği.

    Fortitutude: Doğaüstü bir bünyeye sahip olma, ateş ve hatta güneş ışığına dahi dayanıklılık.

    Obfuscate: Gizlenme disiplini, kalabalığın içersinde bile görünmez olabilme yeteneği.

    Potence: Fiziksel direnç ve doğaüstü kuvvet.

    Presence: Konuşman ile güruhları etkilemen, kendi tarafına çekmen, onları yönetmen.

    Protean: Biçim değiştirme, elinden pençeler çıkartmaktan, toprağı kazıp içine girmeye, dumansı bir forma bürünmeye değin...

    Thaumaturgy: Kan büyüsü üzerine ritüeller ve güçler.

    _________________
    Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülükleri site yönetimindedir
    Back to top View user's profileSend private message
    Eldarin_






    Joined: Dec 20, 2006
    Posts: -27
    Location: Yolcu

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 1:04 pm Reply with quoteBack to top

    -Vampir Nedir? Nasıl Ortaya Çıkmıştır?

    Vampirler ilk katil Kain’in soyundan gelmektedir ve tıpkı Kain gibi; kan içmekle, güneşi bir daha asla görmemekle, ateşten, gerçekten kutsal olan her şeyden uzak durmakla ve ölümsüzlükle lanetlenmişlerdir. Vampir soyundan birinin bir insanın kanını içip kurutmasının ve ardından ölümlünün son nefesinde ona kendi kanından birkaç damla vermesi yeterlidir. Böylece insan ölmeyecektir, vücudu sıcak kalmaya devam edecektir. Uyandığında ise artık o bir yaşayan değil bir ölüdür. Kana karşı dayanılmaz bir gereksinimi vardır. Atası ona kendi kanını sunar onu vampir yapmasıyla ölümsüzlüğün dünyasına adım atılır. Bu dünyaya adım atan herkes ilk olarak lanetlenmiş olmayı kabullenmeye çalışır. Vampir olan kimse artık nefes almıyordur, kalbi atmıyordur. Birkaç hafta metabolizması kişinin ölümlü yaşantısından farklı olarak kanı kullanmaya alışacaktır. Bunun sonrasında ise vampir, klanının ona getirdiği doğaüstü güçleri kullanmayı öğrenecektir. Bu olduktan sonra artık o bir vampirdir. Babası ona yeni formunu kabullenişi için gereken neyse öğretir, varlığını ve gereksinimlerini benimsedikten sonra onu kendi toplumlarına buyur eder. Her vampir varlığını ve şartlarını kabullenmek zorundadır. Bu kabulleniş bir gecede de tamamlanabilir, senelerde sürebilir. Yine de her halükarda vampir içinde bulunduğu şartlara uyum sağlamak zorundadır, yani lanetlenmişliğini kabullenmek ve bu yolda ilerlemek.

    Vampirlerin ortaya çıkışı ise ilk vampir Kain’e dayanmaktadır demiştik. Daha sonraki bölümlerde detaylarıyla değineceğim, şimdi ise kısaca anlatıp geçmekle yetiniyorum. -Kain, İslami kaynaklarda Kabil ismiyle tanınır ve Habil’in kardeşidir. Kain ilk katildir ve ilk lanetlenmiştir. Kardeşi Habil’i katlinden ötürü tanrı tarafından lanetlenmiş ve sürgüne gönderilmiştir. Nod’un diyarına düşen Kain burada Hz.Adem’in ilk hanımı ve Nod’un Diyarı’na geldikten sonra Uyanmış olan ilk büyücü Lilith ile karşılaşmıştır. Lilith Kain’in Nod’da yokolmasını önlemiş, ona yiyecek, içecek, giyecek ve barınak sunmuştur. Kain tüm bunlardan faydalanırken bir taraftanda neden kendisinin bu güçleri kullanamadığını sorgulamaktadır. Lilith ona Uyanmışlıktan bahseder, tüm bu güçleri kullanabilmek bu yolla mümkündür. Büyü ile… Kain Lilith’i kendisini de bir Uyanmış yapmasına için ikna eder. Fakat tam uyanmışlık içn gerekli ritüel yapılacakken ilahi güçler araya girer. Kain Nod Diyarından Abyss'e çekilerek yüce melekler tarafından tanrının yoluna çağrılır. Fakat Kain yolundan geri dönmezr ve bunun sonucunda da yüce melekler tarafından ayrı ayrı lanetlenirr. Tüm lanetlerin ardından yeniden Lilith’i onu bulur ve uygun ritüel ile Kain'i bir Uyanmış yapar -birçok kaynak bu ritüelin Lilith'in kanını içmesi ile gerçekleştiğini söylemektedir. Uyanmışlığın verdiği muazzam güç ona vampirlerin şu anda sahip olduğu disiplinlerin en üst mertebelerini verir.

    -Lilith’in kanının kudretinin farkında olan Kain bundan daha fazla yararlanmak ister, ki bunu yapmaya çalıştığında Nod’dan çekilir ve ölümlülerin dünyasına bırakılır. Kain, diğer kardeşleri Seth’in çocuklarının kurmuş oldukları şehrin(İlk şehir) başına geçer ve hükmünü koyar. Aynı zamanda ilk üç çocuğunu da yaratarak vampir soyunu devam ettirir.

    şehir onun gücü ve kanunları ile yüzlerce yıl ayakta kalır ve medeniyetlerin merkezi haline gelir. -Bu olurken ikinci nesilde kendi çocuklarını yaratmıştır. Vampirlerin üçüncü jenerasyonu… Bundan sonra ise Kain kendi varlıklarının ölümlülerce bilinmemesi ve iki tarafında birbirlerine zarar vermemesi için yeni nesil oluşturmayı durdurur. -Ve Büyük Sel. Tarihte Nuh’un Tufanı olarakta bilinir. Büyük Sel İlk şehri altında bırakır ve şehir dağılır. Kain ise şehri kendi çocuklarına bırakarak ortadan kaybolur. Cihad gelene değin bir daha ortalarda gözükmeyeceği dilden dile dolanır.

    -Kanuni’nin ayrılışının ardından onun ardı sıra gelen nesil İkinci şehri kurarlar fakat şehir İlk şehrin haşmetinden eser taşımamaktadır. İkinci şehir yozlaşmışlığın ve pisliğin bir yuvasıdır adeta. Bu dönemde üçüncü nesil vampirler ikinci nesil olan atalarını yok etmişlerdir(Aynı zamanda bahsettiğimiz üçüncü nesil vampirlerin 13 vampirden ileri geldiği ve bu 13 vampirin şimdiki 13 klanı ortaya çıkardığı söylenmektedir). Ve yine kendi rejimleri de, onların ardından gelen nesillerin onlara savaş açmasıyla devrilir ve vampirler yüzyıllar sürecek bir belirsizlik sürecine girerler. Artık her vampir bir başka vampir ile savaş halinde olacaktır. Ççüncü nesil vampirler olan Antediluvianlar ise kendi kovuklarına çekilecek ve Gehenna gelene değin bir daha ortaya çıkmayacaklardır. Bundan sonra Antediluvianlar savaşlarını gizliden yönetmektedirler.

    -Ortaçağın karanlık, skolâstik felsefenin benimsendiği baskıcı dönemlerinde vampirler kendi klanlarını bir araya getirebilmişler ve yavaş yavaş güç unsuru oluşturmaya başlamışlardır. Tiranlıklarını her alana yayan vampirler kutsal mekânlardan büyük kütüphanelere, şehirlerden yabana, askeriyeden yönetime kadar her noktaya yayılırlar. Yine o dönemlerde eskiden İlk şehir’in bulunduğu ve artık sadece kalıntıları bulunan bölgede vampirler günümüze değin sürecek olan kendi içlerindeki büyük savaşa, Cihad’a tutuşurlar. Bu dönemle birlikte vampir toplumu güç kaybederler, insanlık büyür ve güçlenir.

    _________________
    Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülükleri site yönetimindedir
    Back to top View user's profileSend private message
    Eldarin_






    Joined: Dec 20, 2006
    Posts: -27
    Location: Yolcu

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 1:18 pm Reply with quoteBack to top

    İsim(Name): Karakterin ismi.
    Oyuncu(Player): Karakteri oynatacak oyuncunun ismi.
    Hikâye(Chronicle): Oyunun teması, ismi.
    Doğa(Nature): Vampirin doğası. İçyapısı ve fikir dünyası.
    Dışavurum(Demeanor): Vampirin karakteristiğini dışavurumu, dışarıya karşı nasıl bir tepki ve tutum içersinde olduğu.
    Konsept(Concept): Karakterin nasıl bir yapıya ve pozisyona sahip olduğu. Dünya görüşü, kim olduğu.
    Klan(Clan): Vampirin ait olduğu klan.
    Nesil(Generation): Vampirin kaçıncı nesil olduğu.
    Ata(Sire): Vampirin atası. Onu vampir yapan kimse.
    Nitelikler(Attributes) Karakterin fiziksel, sosyal ve zihinsel yapısının belirlendiği bölüm. Fiziksel nitelikler
    Güç(Strength), Çeviklik(Dexterity) ve Direnç(Stamina);
    Sosyal Nitelikler Karizma(Charisma), Beden Dili(Manipulation), Dış görünüş(Appereance);
    Zihinsel nitelikler Algılama(Perception), Zeka(Intelligence), Kavrama(Wits) dan oluşmaktadır.

    Bunlardan ileride daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğim. Yetenekler(Abilities) Karakterin sahip olabileceği yetenekler burada belirlenmektedir. Yetenekler üç ana kategoride toplanmıştır. Bunlar Beceriler(Talents), Kabiliyetler(Skills), Bilgiler(Knowledge) dir. Her bir kategori altında çeşitli uzmanlaşma alanları yer almaktadır.

    Beceriler: Farkındalık(Alertness), Atletiklik(Athletics), Yakın Dövüş(Silahsız)(Brawl), Savuşturma(Dodge),Empati(Empathy), İfade(Expression), Korkutma(Intimidation), Liderlik(Leadership), El çabukluğu ile yapılabilecek hareketler(Legerdemain, İkna Etme(Subterfuge).

    Kabiliyetler: Hayvanlarla İletişim(Animal Ken), Okçuluk(Archery), Ticari Kafa(Commerce), Zanaatlar(Crafts), Etik(Etiquitte), Yakın Dövüş(Silahlı)(Melee), Performans(Performance), Binek Kullanma(Ride), Sessizlik(Stealth), Yaban Hayatına Uyum(Survival)

    Bilgiler: Akademik Bilgi(Academics), Folklorik Bilgi(Hearth Wisdom), Araştırma(Investigation), Yasa Bilgisi(Law), Dil Bilgisi(Linguistics), Medikal Bilgi(Medicine), Okült Bilgi(Occult), Politika(Politics), Soylulk, Stil(Seneschal) Teoloji(Theology.

    Faydalar(Advantages) Karakterin rol yapma anlamında sahip olduğu değerler. Yine üç ana kategori var karşımızda. Disiplinler(Disciplines), Arkaplan(Background), Erdemlilik(Virtue). Bunların altgruplarına bakacak olursak; Disiplinler: Disiplinler, vampirlerin kanlarının ve varlıklarının barındırdığı fizikötesi güçlerdir. Vampiri vampir yapan, daha çok bu disiplinlerdir. Her klanın hâkim oldukları disiplinler bellidir. Arkaplan: Karakter arkaplanında olanlar. Karakterin oyun içersinde kullanabileceği çeşitli avantajları. Vampir toplumu içersinde bulunduğun pozisyonu ve rolünü belki de en çok etkileyen bölümdür. Çzgeçmişinizin iskeletini oluşturan bölümdür.

    Erdemlilik: Vicdan/Kanaat(Conscience/ Conviction): Vampirin eğilimine göre bunlardan biri tercih edilir.

    İnsanlık (Humanity) ağır basıyorsa Vicdanınız ile hareket edersiniz ve gerektiğinde bu özellikten faydalanırsınız. Diğer alternatifte de Kanaat ile hareket edersiniz, dünya görüşünüz neyse karşınıza çıkan meselelerde bu yönde kendi kanaatinizi kullanırsınız.

    Otokontrol/İçgüdü(Self-Control/İnstinct): Karakterinizin içgüdüsel davranışlarına göre mi hareket ettiğini, ya da otokontrolüne mi hâkim olduğunu belirleyen bölümdür. Karakter kâğıdı ve rol yapma üzerinde oldukça önemli bir bölüm olduğunu söyleyebilirim. Sizin bir vampir olduğunuzu ve şeytani içgüdülere sahip olacağınızı düşünerek, İblis mi hâkim yoksa siz mi, bunu belirler bir bakıma diyebilirim.

    Avantajlar/Dezavantajlar (Merits/Flaws) Karakterlerde seçilmesi zorunlu olmayan, fakat seçileceği zaman oyun kurgusu içersinde çeşitlilik sağlayacak olan bölümdür. Bu bölümde sizlere sunulmuş avantajklar ve dezavantajlar vardır ve bunlar puanlandırılmıştır. Ne kadar avantaja sahip olmak isterseniz o kadarda dezavantaja sahip olmanız gerekmektedir. Bu yüzden avantajlarda dikkatle seçilmelidir, dezavantajlarda. İkisinin dengeli seçilmemesi durumunda karakterin oynanabilirliği ve kurguya adaptasyonu zorlaşacaktır. Bu yüzden tutarlı seçimler yapılmalıdır diyorum.

    İnsanlık/Yol (Humanity/Path) Vampirler günümüzde globalleşerek dünya üzerindeki varlıklarını devam ettirebilmeleri için bazı kurallar koymuşlardır. Bu kurallar Camarilla grubu için büyük ölçüde İnsanlık yönündedir. Dünya üzerindeki insan varlığın vampir varlığına karşı üstün olmasından ötürü insanlık dışı yapılacak hareketler kendi gelecekleri için tehlike teşkil edebilir. Bu yüzden Camarilla mensubu vampirler İnsanlık yolunda ilerlerler, olaylara bakış açıları insanlık yolunda olmalıdır. Ve bu yol öylesine benimsenmiştir ki ihlal edilmesi durumunda vampirin içgüdüleri harekete geçer, İblis uyanmaya başlar. İnsanlık seviyesi 5. noktanın altına düştüğünde artık vampir içgüdülerinin eline düşmüştür. Artık o İblisin elindedir. Camarilla dışında bulunan vampirler için ise farklı yollar mevcuttur. Vampirleri yönlendirebilecek yollar Paradoks Yolu(Path of Paradox), Tayfun Yolu(Path of Typhon), Ekstazi Yolu(Path of Ecstasy) gibi görüşlerle belirlenebilir.

    İrade(Willpower): Karakterin önsezileri, içsel hesaplaşmalara verebileceği direnç, vampirsi ruhuna olan hâkimiyetin, anlık etkilere verebileceğin tepkiler olarak basitçe tanımlayabiliriz.

    Kan Havuzu(Blood Pool): Her vampir bedeninde belli miktar kan barındırır, bu kanı gerek arbede esnasında gerekse zorunlu ihtiyacı durumunda metabolizması harcar. Kan Havuzu ise bir vampirin bünyesinde ne kadar kan miktarı olduğunu belirler. Kan miktarının belirleyicisi ise nesildir. Bir vampir ne kadar eski bir nesile mensup ise bünyesinde barındırabileceği kan miktarı da o kadar artar. Yine bir turda harcanabilecek kan miktarı da nesil ile belirlenir.


    Sağlık(Health): Karakterin sağlık durumunun belirtildiği bölümdür. 7 kutucuktan oluşur ve vampir hangi nesilden olursa olsun, bu 7 kutucuk dolduktan sonra torpora(vampirin tüm canlılık faaliyetlerini yitirmesi, tüm vücudunun felç olması ve hareketsizleşmesi) girer. Kutucuklar iki şekilde dolmaktadır.

    1-Hafif(Bashing) dereceli saldırılar: Vampir vücudunun rahatlıkla kaldırabileceği denli hasarlardır. Bu tipte alınan hasarlar birkaç saat içersinde rejenere edilebilir. Bu saldırılardan aldığınız her hasar için kutucuklara tek yan çizgi atılır.

    2-Orta(Lethal) dereceli saldırılar: Vampir bünyesinin karşı koyabileceği denli hasarlardır. Bu tipte hasar aldığınız zaman alınan hasar birkaç gün ila birkaç hafta içersinde kendiliğinden iyileşecektir. Bu saldırılardan aldığınız her hasar için kutucuklara çapraz çizgi atılır.

    2-Ağır(Aggrevated) dereceli saldırlar: Vampir bünyesinin dahi kaldırabieceğinin ötesinde hasarlar bu sınıfa girmektedir. Bu saldırılardan aldığınız her hasar için kutucukların içini karalarsınız. Ağır dereceli hasarlar vampir bedeninde ölümcül yaralar açabilmektedir.


    Blood Boss

    *Kullandığınız bazı disiplinler için kan harcamak zorunda kalabilirsiniz. Kan harcayıp harcamayacağınız ve harcayacaksanız şayet, ne kadar harcayacağınız disiplin açıklamalarında bulunmaktadır. Bunun için bugün ya da yarın bir disiplin açıklaması tablosu koyacağım buraya, ordan disiplinlerinizden gelen özellikleri kullanabilirsiniz.

    *Combat içersinde bir round unuzu feda ederek fiziksel statlarınızı kan harcayarak arttırabilirsiniz. Her bir kutucuk kan, bir statı bir arttırmaktadır. Kan Havuzunuzun altında, roundda kaç birim kan harcayabileceğiniz gösterilmektdir.

    *İyileşmek için kan harcayabilirsiniz. Harcayacağınız her bir birim kan ile iki birim bashing damage, bir birim lethal damage i emebilir bünyeniz. Aggravated damage i silebilmeniz için tam gün rest ve 5 blood harcamanız gerekmektedir.

    *Blood kullanarak fiziksel görünüşünüzde değişiklikler yapabilir(saç sakal uzatmak gibi, bir inasn için sıradan sayılabilecek değişiklikler), yiyip içebilir, cinsel ilişkiye girebilirsiniz. Bunun içni harcayacağınız kan 8-humanity dir.

    Kan ihtiyacınızı hayvanlardan, insanlardan ve bazı supernatural yaratıklardan(vampir werewolf, mage vs) karşılayabilirsiniz. Bir hayandan maksimum 3 birim kan çekebilirsiniz(inek öküz vs). Bunun sebebi hayvan kanının insan kanı gibi "ruhunun" olmamasıdır. Bir vampirin kanı ise insan bünyesinin asla ulaşamayacağı bir zevk ve tatmin noktasına sahiptir.
    Bir insanın kan havuzu 10 dur, supernaturallerin ise değişkenlik gösterebilir.

    _________________
    Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülükleri site yönetimindedir

    Last edited by Eldarin_ on Mon Nov 06, 2006 2:05 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    trulias
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 21, 2005
    Posts: 603

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 1:26 pm Reply with quoteBack to top

    daha deaylı bilgide sanırım sitenin akademi bölümünde vardı.
    Back to top View user's profileSend private message
    Eldarin_






    Joined: Dec 20, 2006
    Posts: -27
    Location: Yolcu

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 1:27 pm Reply with quoteBack to top

    Vampir Nedir?

    Oyunu açarken yazdığım yazyı öylesine yazmamıştım aslında,

    Dedimki; Storytelling game of Gothic and Personal Horror.

    Gothic Horror tahminimce hepinizin bildiği Karanlık çağın o gotik ve skolastik havasını yansıtmaktadır. Personal Horror ise vampiri sembolize etmektedir. Yani insanın içsel korkularını.

    Yani burdan doğru baktığımızda, aslında vampir ne bir sivrisinek, ne bir sülük ne de yarasadır. Hayır arkadaşlar vampir bir yaratık değildir. Vampir konsepti sizin içsel korkunuzu yansıtır. Sizin karakterin ölümlüyken sevdiği, değer verdiği, saygı duyduğu ne varsa, işte vampir o fenomenlerin tam zıttıdır.

    Tahminimce oyunu bildiğini sanarak oynayan pek çok arkadaş oyuna bu açıdan bakmazlar, bu onların anlayışıdır elbette. Ama şüphe yokki Original World of Darkness oyunlarının tamamı ciddi anlamda felsefi içerik yüklüdür. Yani oynumuz herkesin vampiri bildiğini ve oynadığını sandığı bir oyun olsa da aslında biz bu işin derinlerinde yatan anlamı biliyoruz. Evet vampire WW nin en popüler oynudur, fakat bu popülarite aynı zamanda oyunun içinde yatan felsefi ruhun kaybolmasına da neden olmaktadır. Ve biz oyunumuzda buna izin vermeyeceğiz...

    Sizden isteğim ise, vampiri ne efsanelerdeki gibi, ne D&D deki gibi, ne bir yaratık gibi oynamanızdır. Sadece karakterinizi hayal edin. O ölümlüyen nasıl biriydi, nelerden hoşlanırdı, nelere sinirlenirdi... Bu değer yargılarının kişinin içinde sadece birer kırıntı haline geldiği noktada ise işte karakterim gerçek bir vampir diyeceksinizdir zaten... Evet bir Ventrue soyludur. Ama aslında bunlar, ölümlü yaşamından geriye kalan kırıntılardır sadece. Sizden bu şeklde düşünmenizi istiyorum, emin olun rol yaparken gerçekten büyük zevk alacaksınız.

    Vampir sizin karakterinizin içsel korkusunu yansıtan bir iblistir, bunu unutmayın. O bir insan değil, insan halinizin lanetlenerek yozlaştığı bir varlık... Uğursuz bir ruh ve bu dünyadan çoktan ayrılması gerekirken ölümsüzlüğün kopçalarıyla ve lanetlenmişlikle yeniden bu dünyaya bağlanmış olanlarsınız.

    Karakterlerinizi bu doğrultuda tahlilerseniz memnun olurum...

    _________________
    Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülükleri site yönetimindedir
    Back to top View user's profileSend private message
    Eldarin_






    Joined: Dec 20, 2006
    Posts: -27
    Location: Yolcu

    PostPosted: Mon Nov 06, 2006 1:55 pm Reply with quoteBack to top

    Mekanik;

    *Oyun içersinde herhangi bir aksiyon veya zar atma durumu olduğunda zarları bilgisayar başında ben atacağım, ne kadar başarılı olduğunuzu ise roleplay mesajı atarak size yazacağım. Aldığınız hasrların sayısal değerini vs bilemeyeceksiniz. Ama ne kadar yaralı olduğunuzu rplerden kestirebilirsiniz.

    *Karakter kağıtlarınızı ve özgeçmişlerinizi başkalarıyla paylaşmamanızı tavsiye ediyorum. Kendi aranızda muhabbet arasında geçecek tek bir bilgi parçası bile oyunun orjinal haline leke sürebilir. Bu konuda dikkat rica ediyorum.

    *Oyun için kullanacağımız bir diğer mekanik ise;

    Karakteriniz bir başka karakter ile diğer oyuncuların duymaması gereken birşeyler konuşacaksa bunu o karakteri oynayan oyuncuya ve ST olarak bana özel mesaj atarak rp akışına aynen devam ederek yapacaktır. Aynı şekilde ST ile ayrıca özel konuşmak ve makul ölçülerde bilgi almak istiyorsanız, yine bunu da bana özel mesaj atarak halledebilirsiniz. Bu şekilde oynamak tahminim daha zevkli olacaktır.

    *Ve son olarak(belki biraz sert olacak ama); oyun içinde yaptığınız bir hareketin kuralsal boyutunu bana öğretmeye çalışmayın. Roleplay mesajlarınızın altına(manipulation+subterfuge bilmemne bilmemne) kesinlikle yazmayın. Oyun sistemini yeterince iyi biliyorum ve roleplay akışını kuralsal açıklamalarınızla ve kendi çözümlemelerinizle dağıtmayın. Eğer gerekliyse yine bana oyundışı bir noktadan ayrıca ulaşabilirsiniz.


    Yeni birkaç kurala da rahatlıkla adapte olunacağını düşünüyorum.

    Gerisi zaten halledilir,

    Karakter ayrıntılarını özel mesaj yoluyla size göndereceğim fakat bu akşamı bulacaktır tahminim, bunun için ayrıca özür diliyorum, güniçinde bilgisayar hususunda birkaç sorun yaşadım, şimdi hızlıca işlerimi tamamlamaya çalışıyorum.

    [email protected]

    Buda msn adresim. Oyuna katılacak arkadaşlar benimle msn den irtibata geçebilirler.

    Ayrıca kafanıza takılan ekstra bi soru olursa buradan belirtebilirsiniz...

    _________________
    Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülükleri site yönetimindedir
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.60 Saniye