Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber ArÅŸivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • KiÅŸisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » Ä°statistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    HoÅŸgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Åžifre
    (Kayıt Ol)
    Ãœyelik:
    Son Ãœye: EllaWoo971
    Bugün: 38
    Dün: 35
    Toplam: 90402

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 2066
    Ãœye: 0
    Toplam: 2066

    FrpWorld.Com :: View topic - Bir BaÅŸka Kural Sistemi Denemesi
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Bir BaÅŸka Kural Sistemi Denemesi View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    FrontsideAir
    Gölge Ustası





    Joined: Aug 03, 2004
    Posts: 1245
    Location: Ä°stanbul (Ä°zmir)

    PostPosted: Mon Nov 28, 2005 8:14 pm Reply with quoteBack to top

    Sayın FRPWorld müdavimleri ve DnD muzdaripleri,

    Forumlarda gezinirken farkettiğim kadarıyla DnD sisteminden sıkılanların veya eksikliklerinden rahatsız olanların sayısı hiç de az değil. Kendim de bu kurallardan rahatsız olduğum için Darkgnome gibi arkadaşlarla MSN üzerinden yeni bir kural sistemi oluşturmak için çalışıyoruz ve klavyede okunabilir tuş bırakmayana kadar yaptığımız bu sohbetler sonucunda elimizde de fazla bir şey olmuyor. Sonuçta Darkgnome ile farklı kural kistemleri oluşturmaya karar verdik. Ben de kendi kurallarımı yavaş yavaş burada açıklayacağım.

    NOT: Lütfen cevap olarak yalnızca eleştiri ve beğenilerinizi belirtin. Yeni kural sistemi oluşturmamıza karşıysanız bunun için ayrı bir konu açın, isterseniz dernek kurun umurumda değil. Ben sizin fikirlerinize saygı gösteriyorsam siz de benimkilere göstermek zorundasınız.

    [size=12]Çzellikler:[/size]

    Çzellikler genel olarak karakterinizin fiziksel ve ruhsal durumunu tarif etmenin sayısal değeridir. Ama özellikerini bildiğiniz karakteri tam olarak bilemezsiniz, çünkü karakter başka şeylere de bağlıdır. Çzellikler 2 çeşittir: Fiziksel ve ruhsal özellikler.
    Fiziksel özelliker ikiye ayrılır: Güç ve Çeviklik.
    Ruhsal özeliikler de ikiye ayrılır: Zeka ve Bilgelik.
    (Çzelliklerin isimlerini bilerek DnD3'ün türkçesindeki gibi verdim ki kimsenin kafası karışmasın.)

    [size=12]Güç:[/size]
    Güç, bir karakterin kas gücünü, ne kadar hareketeve ağırlığa dayanabileceğini, taşıma kapasitesini, iyileşme süresini, bünye gücünü, zehire dayanıklılığını, ne kadar darbeye dayanabileceğini, darbelerin etkisini belirler. DnD'ye göre str ve cons'u içerir. Yorgunluk seviyesine doğrudan etkir.

    [size=12]Çeviklik:[/size]

    Çeviklik, bir karakterin el çabukluğunu, el-göz koordinasyonunu, bedeninin kıvraklığını, ellerinin becerisini, hızını, duyularının keskinliğini, dengesini belirler. Bu da DnD'ye göre Dex ve wisdom'un duyularla ilgili kısmı olna perceptionu kapsar.

    [size=12]Zeka:[/size]

    Bildiğimiz zeka, düşünme hızı, öğrenme gücü, beyin kapasitesini belirler. DnD'de int'tir. Bilgi düzeyine etkir.

    [size=12]Bilgelik:[/size]

    Bilgelik, irade,tecrübe kazanma, işe odaklanma, uzmanlık, dikkat verme, biliçaltı gücü, sezgi, 6. his, ikna, empatiyi belirler. DnD'de wisdom'un bir kısmı olan will ve charizma birleşimidir.

    şimdiden itirazlarınızı duyar gibi oluyorum. "Will ile cha aynı şey olur mu, cons ile str farklıdır, perception wisdom'a bağlıdır vs. vs." Ama bir kural sisteminin asıl amacı nedir? Tabii ki gerçekçilikten kopmadan basit olmak. En azından bu benim görüşüm. Bunların farklı şeyler olduğunu ben de biliyorum ama bu şekilde kurallar daha kolay olacak ve bunlar zaten özelliklerin daha alt kolları olan yeteneklerde ayrılacak. Bu sadece kolaylaştırmak için kullandığım bir yöntem. Yani saatlerce karakter kağıdı yazmayı önlüyor. şimdi konuya devam edeyim.

    [size=12]Kansal Çzellik:[/size](Bunu Darkgnome'dan çaldım)

    Bu özelliker doğuştan gelecek yani karakteri yaparken belirlenecek ve yalnızca 1 tane alınabilecek. (Tabii aşmış karakterler 2-3 tane bile alabilir.) Avantaj + dezavantaj şeklinde olacak.

    Çrnek: Bir karakter deliyse korkutma ve ikna etme girişimleri zorlaşacak ama zeka denemeleri de zorlaşacak. Ya da çok hafif ise çevikliğin denge ve hıza bağlı özellikleri artacak ama bazı güç özellikleri düşecek gibi. Çrnekler çoğaltılabilir. Bunlar tamamen uydurma olacak ve Oynatıcı(DM) tarafından onaylanacak. Herkesin faydalanabilmesi için lütfen bu özelliklerden aklınıza gelenleri bir yere not edin.

    [size=12]Yetenek:[/size]

    Yetenekler özelliklerin alt kolları olacak ve özelliklerin yetmediği yerde daha özgül karakterler oluşturmak için kullanılacak. Bunlar tecrübe ile özelliklerde seviy atlandığı zaman gelecek puanlarla alınacak.Bir özelliğin belli bir alanındaki uzmanlaşma olarak da tanımlanabilir. Bunlar bilgi düzeyine bağlıdır. (Bunu da Darkgnome'dan çaldım diyeceğim ama zaten bunlar ortak çabalarımızın sonucu. Beni hırsız olarak görmeyin.)

    [size=12]Bilgi:[/size]

    Bilgi, yetenek alınarak uzmanlaşılacak bir konuda olan bilgi düzeyidir. Zeka ile yetenekmiş gibi puan verilerek alınır. Her yeteneğin belli bir bilgi düzeyi vardır v bilinen basit konularda yeterli bilgi alınmı gibi başlanabilir.

    Çrnek: Sıradan bir köylü hiç eğitimi olmadan bir kılıç kullanabillir. Çünkü kılıç basit bir silahtır ve bu köylü zaten daha önce kılıç görmüştür. Ama bu köylüye bir dozer kullandırmaya çalışırsanız olumlu sonuç alamazsınız. Çünkü dozer karmaşık bir alettir ve köylümüz daha önce dozer görmemiştir. Bu yüzden bu konuda yetenek alamaz. Eğer yetenek puanı bilgi puanını belli bir miktar geçerse, yani bilgi kazanmadan aynı bilgiyle daha çok şry yapmaya çalışırsa bu yetenek için harcaması gereken puan artar dolayısıyla gelişmesi yavaşlar. (Olabildiğince sayı değeri vermemeye çalışıyorum, yazının sonunda daha ayrıntılı olarak değineceğim.)

    [size=12]Tecrübe:[/size]

    Tecrübe, karakterin attığı deneme zarlarının toplamıdır. (Zarlarda gelen sonuçların değil.) Yani bir karakter ne kadar çok denerse başarsa da başaramasa da bir miktar tecrübe kazanır. Eğer bilgeliği ve hatalardan ders çıkarması fazlaysa elbette başaramadığı denemelerden daha çok tecrübe kazanacaktır. Ve her tecrübe puanı, denemeyi yaparken kullandığınız özelliğin hanesine yazılır. Bir özellikte ne kadar gelişirseniz gelişin özellik atlamak için gereken puan hep aynı kalacaktır. (Yine itirazları duyar gibi oluyorum ama zaten bir yerden sonra özellik coşacağı için artış önemsiz kalacaktır. Çrneğin, bir savasşçının gücü 12 olsun ve 10 tecrübede 1 artsın. Bu adamın gücü 100 olduğu zaman 10 tecrübe çerez olacaktır ama 1 artış da önemsiz bir artış olacaktır. Umarım anlatabilmişimdir.)

    Not: Kuralları yazarken kelimeleri olabildiğince Türkçe yazmaya çalıştım. Dilimizi olabildiğince koruyalım diyorum. FRP'nin bir kültür emperyalizmi olduğunu düşünenler için sistem herhangi bir evrene veya ırklara bağlı da değil. Bu sistem her evrende kullanılabilir. Büyü ve teknoloji sistemi için çalışmalarım sürüyor. Ayrıca kurallarımda hiç sayı vermemeye çalıştım. Çncelikle kuralların tamalinin oturmasını istiyorum. Sayı değerlerini, kuralları yazdıktan sonra sistemi tutarlı hale getirmeye çalışırken denemelerimiz sırasında vereceğim. Bir sonraki yaımda aksiyonlar, yorgunluk, yaralanma ve etkileri üzerine yazacağım. Tavsiyesi olanlar MSN'den veya forumdan iletişime geçsinler.

    ÅŸimdilik bu kadar.

    Saygılarımla...

    _________________
    Spoiler:
    Kör sabahın beÅ?inde,
    Sessiz gölge peÅ?inde;
    Her soylunun leÃ…?inde,
    Hançeri saplı Erober'in.

    GeçmiÅ?in sayfalarına gömülü kullanıcı..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    scythe
    KutsanmıÅ? KiÅ?i





    Joined: Oct 05, 2003
    Posts: 871
    Location: eskiþehir

    PostPosted: Tue Nov 29, 2005 12:51 pm Reply with quoteBack to top

    açıkçası ben tasarlanmış yeni bir sistem göremiyorum... sanki dnd nin ingilizceden türkçeye çevirisi gibi olmuş... çok ufak bi iki cümle oynaması var... bi yenilik Darkgnome dan çaldım dediğin kısımda ki bence güzel bi düşünce.....

    _________________
    you are not alone ; so don't be afraid in the dark and cold m'thain d'streea
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailYahoo MessengerMSN Messenger
    FrontsideAir
    Gölge Ustası





    Joined: Aug 03, 2004
    Posts: 1245
    Location: Ä°stanbul (Ä°zmir)

    PostPosted: Tue Nov 29, 2005 4:36 pm Reply with quoteBack to top

    Yazdığım sistem bir FRP kural sistemi olduğu için elbette bazı bölümleri DnD'ye benzeyecektir. Darkgnome'dan çaldım dediğim bölümler ise ortak çabamızın ürünü. Böyle yazdığım için kendisi de kızdı. DnD'den farlı olan yönleri daha ortaya çıkacak. Büyü sistemi kökten değişecek, Paladin, Druid ve Cleric kaldırılacak (malesef, ama üzülmeyin karizmanız yeterliyse bu imajı da verebiirsiniz) ve zarları bile kaldırabilirim.

    (Evet, yine tepkileri duyar gibi olmaya başladım, ama sistemi mantık üzerine kurmaya çalışıyorum ki böylece her dünyada geçerli olabilsin. Zarları mantıksız bulursan hiç tereddüt etmeden kaldırırım ama sanırım kaldırmayacağım, belki sadece z6 kullanırım. Ve dövüş sistemini yerinden oynatacağım. Büyü sistemi üzerinde planlarım büyük ve mükemmelleştirmeden açıklamayacağım Bekleyin...)

    _________________
    Spoiler:
    Kör sabahın beÅ?inde,
    Sessiz gölge peÅ?inde;
    Her soylunun leÃ…?inde,
    Hançeri saplı Erober'in.

    GeçmiÅ?in sayfalarına gömülü kullanıcı..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    BrokenBlade
    Süresiz BanlanmıÅ?tır





    Joined: Aug 01, 2005
    Posts: 441
    Location: GraveYard

    PostPosted: Fri Dec 02, 2005 11:53 pm Reply with quoteBack to top

    Çok acayip olmuş.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteAIM AddressYahoo MessengerMSN Messenger
    mefistofeles
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 12, 2005
    Posts: 481

    PostPosted: Sat Dec 03, 2005 8:51 am Reply with quoteBack to top

    Sevgili kadim dostum çok etkileyici bir giriş oldu zaten msn dede görüşlerimi bildirmiştim ama şu var kullanacağın büyü sistemini aklını toparlayıp siteyede yazarsan insan merak ediyor değil mi ama
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Tue Dec 13, 2005 3:55 pm Reply with quoteBack to top

    Darkgnome ile beraber çalışın bence.

    Birlikten kuvvet doğar mantığı,fikir alışverişi Very Happy .

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    FrontsideAir
    Gölge Ustası





    Joined: Aug 03, 2004
    Posts: 1245
    Location: Ä°stanbul (Ä°zmir)

    PostPosted: Wed Dec 14, 2005 5:44 pm Reply with quoteBack to top

    Wenom wrote:
    Darkgnome ile beraber çalışın bence.

    Birlikten kuvvet doğar mantığı,fikir alışverişi Very Happy .

    zaten ilk aşamada birlikte çalıştık ama msn üzerinden tartışmak çok zor oluyor ve sanırım darkgnome yazı yazarken monitüre bakamadığı için Dil yazdıklarımın çoğunu kaçırıyor ve yanlış anlaşılmalar oluşuyor.
    bence böyle birbirimizin yaptıklarından faydalanmak çok daha iyi

    bu aralar pek uğraşamıyorum kural sistemi için ama tatilde tüm vaktimi (hadi günde 1-2 saat olsun Dil) kurallara vereceğim ve düşündüğüm büyü sistemini de tamamlayıp foruma aktaracağım
    bekleyin...

    _________________
    Spoiler:
    Kör sabahın beÅ?inde,
    Sessiz gölge peÅ?inde;
    Her soylunun leÃ…?inde,
    Hançeri saplı Erober'in.

    GeçmiÅ?in sayfalarına gömülü kullanıcı..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Dec 14, 2005 8:55 pm Reply with quoteBack to top

    Okuyordum. Hatta cevaplıyordumda. Bak bide şikayet ediyor Very Happy

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Ãœretimi: 0.60 Saniye