Hayranı olduğum iki oyundan ilham alarak yeni ve değişik bir savaş stratejisi oyunu dizayn ettim. Beta testini yapacak, her türlü yorum ve eleştirilerini eksik etmeyecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Fikrin arkasında ticari bir düşüncem yok; aksine iyi haber: kolayca temin edebileceğiniz, hatta bazılarınızın evinde hazır bulunan malzemeleri kullanarak bu oyunu çabucak oynamaya başlayabileceksiniz.
Oyunu Oynamak için gerekli malzemeler:
1-Satranç Takımı
2-Birkaç 1d6’lık zar
3-Müsvette kağıdı ve kalem
Oyunu satranç takımıyla oynayacaksınız ama satranç bilmek gerekmiyor. Oyunun kuralları göreceğiniz üzere çok kolay! Sadece aşağıdaki açıklamaları okurken bazı D&D terimlerini bilseniz iyi olur; ama zaten bu satırları okuyorsanız, büyük ihtimalle; AC, HP, 1d6, 2d6, 3d6, Attack, Dmg, melee, ranged ne anlama gelir biliyorsunuzdur ve bu da yeterli zaten. (bilmeyen varsa bu sitedeki herkes yardımcı olacaktır)
Oyun Hakkında Gerekli Bilgiler:
İki kişi ya da iki takım arasında tur usülü oynanan bir oyundur. Başlangıçta zar atılır ve büyük atan beyazla oynar. (daha sonra rövanşlarında renkleri sırayla değiştirirsiniz) Beyaz taşlara sahip olan daima ilk önce oyuna başlar. Satranç taşlarının klasik dizilişi kullanılır; bilmeyenler için aşağıda bu diziliş gösterilmektedir. Her taşın özelliği ayrıca anlatılacak.
Taşların Başlangıçtaki Dizilişi:
Beyazlar oyuna önce başlar dedik; yani her tur önce beyaz hamlelerini tamamlayacak, ardından siyah oynayacak. Beyaz turuna başlamadan önce 1d6 zar atar; gelen sayı o turda kaç değişik taşını oynayabileceğini gösterir (dikkat: üst üste kaç kere oynayacağını değil; ard arda kaç değişik taşını oynayabileceğini gösterir; yani bir taş aynı turda birden fazla oynatılamaz!)
Çrneğin beyaz oyuncu 1d6=3 attı; o turda 3 değişik taşını oynayabilir, ardından siyah oyuncu da 3 değişik taşını oynar ve diğer tura geçilir. Beyaz her tur başlangıcında 1d6 atarak kaç taş oynayacaklarını belirler; örneğin bu sefer 1d6=4 geldiyse 4 değişik taşını oynar ve ardından siyah da aynen; böylece oyun devam eder. bu sayı 1-4 arası ise oynanacak taşı belirler, ancak bir turda, bir seferde oynanacak taş miktarı 4 ile sınırlıdır. Eğer 1d6=5 gelirse o turda 2 taş, 1d=6 gelirse 1 taş oynanır! Taşların çok eksilmesi ya da stratejik sebeplerden dolayı taraflar mecburiyet ya da kendi tercihleriyle taş oynama haklarını kullanmayabilirler.
Bu bir savaş stratejisi oyunu; yani her taş ordunuzun bir birimini temsil ediyor. (hepsi aşağıda tek tek açıklanacak)
Her taşın iki türlü hareketi vardır (ikisini de aynı turda gerçekleştirir, sırası oyuncunun tercihine bağlıdır)
1-Yer değiştirme:
Taşın cinsine bağlı olarak kaç kare ve nasıl gideceği değişir.
2-Saldırı:
Oyundaki sadece iki taş (wizard ve Kale) ranged, yani uzaktan menzilli saldırı yapabilir; geri kalan bütün taşlar ancak ve ancak bitişik karelerinde bulunan rakip taşlara (melee) saldırı yapabilirler. (Bitişik kareden kastımıza çapraz kareler de dahildir; tahtanın ortasındaki bir karenin bitişiğinde tam 8 adet kare vardır) Her taşın kendine özgü attack ve dmg zarı vardır.
Unutmayalım; bir taşı oynatırken hem düşmana saldırı yaptırıyorsunuz, hem de yer değiştirme yaptırıyorsunuz; bunların hangi sırayla olacağı sizin seçiminize bağlıdır ama hareketler daha sonraki turlara ertelenemezler. Yer değiştirme miktarı da “esnek”tir; yani örneğin oynatacağınız taş 3 kare gidebiliyor ama siz sadece 1 kare ilerletmek istiyorsunuz ya da hiç yerinden oynatmak istemiyorsunuz; yapabilirsiniz; illa ki tam kapasite hareket edecek diye bir mecburiyet yok.
Taşlar dolu karelerden geçemez (ama eğer çapraz ilerleme becerisi varsa, çaprazdaki boş kareden ilerleyebilir) Çlen birimler tahtadan hemen kaldırılır.
Saldırının Formülü:
Çrneğin taşınızın bitişiğinde bir düşman taş var ve ona melee saldırı yapmak istiyorsunuz. Rakibinize, “sana saldırı yapıyorum!” diyerek 3d6 zarları atarsınız. Attack zarınız kaçtı; mesela 3d6+6 olsun; 3 adet altılık zarın sonucunu toplayıp bir de 6 ile topladığınızda toplam sonuç eğer rakip taşın AC değerini tutturmuş ya da geçmişse vurdunuz demektir. şimdi de Dmg zarınızı atarak hasarı belirleyiniz.
(oyundaki taşların HP’lerini, daha doğrusu aldıkları hasarları not etmeniz gerekir. şaşırmamak için taşları kalemle, boyayla ya da yapışkanlı kağıt numaralarla numaralandırırsanız kolaylık olur. Veya dikkatli not alırsınız)
Oyunun Amacı:
Düşman ordunun kralını öldürmek! Düşmanın kralını ilk öldüren oyunu kazanır!
(Taşların kendine özgü HP’leri vardır; Çlmek; HP=0 ya da daha az olursa taş ölür!)
Taşların Tanıtılması:
Piyade:
Satrançtaki piyon; harcanabilen eleman Ancak sayıları fazladır; 8 adet piyonumuz, yani piyademiz var. Bitişik karedeki düşmana melee saldırı yapabilir.
Hızı:1 kare; her turda ancak 1 kare ilerleyebilir ve üstelik çapraz hareket edemezler! Ancak istisnai olarak her piyade oyundaki ilk yer değiştirmesini (sadece oyundaki ilk yer değiştirmesini) istenirse 2 kare düz ilerleyerek yapabilir!
Sayısal Değerleri: AC:15, HP:10, Attack:3d6+6, Dmg:1d6+4
Kale:
Satrançtaki kale; bu taş tekerlekleri olup hareket edebilen, içinde okçuların olduğu seyyar savaş kulelerini temsil ediyor. Oldukça uzağa ateş edebilir ve çok dayanıklıdır.
Hızı:1 kare; ama aynı turda hem ateş edip hem de ilerleyemez! Y ateş etmeli ya da yer değiştirmelidir. Ayrıca çapraz ilerleyemez!
Ateş Menzili: 3 kare! (ranged) yani 3 kare ötedeki düşmana ranged attack yapabilir. (kaleden itibaren birbirine bitişik kareleri sayın; 3.karedeki düşman menzil içinde demektir; örneğin yukarıdaki tahtada verilen başlangıç pozisyonunda a1’deki kale, a4 karesini de, d4 karesini de görebilmektedir ve bu karelere gelmiş bir düşmana rahatlıkla ateş açabilir!)
Sayısal Değerleri: AC:20, HP:30, Attack:3d6+8, Dmg:2d6
şövalye:
Satrançtaki At. “Knight” Düşmanın korkulu rüyası; atı üzerinde ful-zırhla donanmış yetenekli savaşçılar. Melee saldırı yapabilir.
Hızı:3 kare; gerek düz, gerek çapraz, karışık bir şekilde 3 bitişik kare üzerinde ilerliyebilir.
Sayısal Değerleri: AC:18, HP:20, Attack:3d6+8, Dmg:2d6+6
Cleric:
Satrançtaki Fil. “Bishop” Hem savaşabilen ama hem de isterse kutsal şifa yeteneğini kullanarak “iyileştirebilen” eleman. Melee saldırı yapabilir. Cleric düşmana saldırmak yerine bitişik karedeki bir takım arkadaşını (ya da kendini) iyileştirebilir!
İyileştirme miktarı: 1d6+4
Hızı: 2 kare (her yöne)
Sayısal Değerleri: AC:15, HP:20, Attack:3d6+6, Dmg:1d6+4
Wizard:
Satrançtaki Vezir. “Queen” Ordudaki en yetenekli birim ama bünyesi dayanıksızdır.
Hızı: 4 kare teleport! Yani kendinden 4 kare uzağa kadar herhangi bir noktaya kendini ışınlayabilir! Çnünü başka taşların tıkaması gibi sorunları yoktur.
Saldırılarını 3 kare öteye kadar menzilli ranged olarak yapabilir; iki çeşit saldırısı vardır:
1-Magic Ray: Büyülü ışın; tek hedefe Dmg:3d6
2-Fireball: Ateş topu; (2x3=6) adet kareyi kapsayan bir alana (her hedef kare max=3 kare uzakta olabilir) Dmg=1d6 (her kare için ayrı ayrı)
Sayısal Değerleri: AC:15, HP:10, Attack:3d6+10
Kral:
Satrançtaki şah. “King” En önemli taş; o ölürse her şey biter.
Hızı: 1 kare (her yöne)
Sayısal Değerleri: AC:15, HP:30, Attack:3d6+6, Dmg:1d6+6
***************
Buraya kadar okudunuzsa, artık bu oyunu denememeniz yazık olur. “Hemen gidin bir satranç takımı ve tavla zarı alıp kafa dengi bir arkadaşınızı davet edip bunu oynayın!” demek görgüsüzlük olurdu ama evinde halihazırda bu olanakları olan arkadaşlardan birkaç oyun çevirerek izlenimlerini buraya yazmalarını rica ediyorum. Açıkçası bu oyun iyi mi kötü mü (ve değişmesi gereken noktaları var mı) bilemiyorum; ancak oyun oynanırsa bunlar çok güzel tespit edilir.
Forumdan arkadaşlarla da bu oyunu çevirelim; biraz ağır aksak olur, yavaş ilerler ama benim çevremde deneme sürüşü yapacak kimsem yok maalesef. Edmond sen en azından katılırsın bana?
......
Sayısal değerleri şöyle derli toplu verelim:
Bu da oyun sırasında kullanabileceğiniz bir hasar tablosu:
.
Last edited by dwaxer on Fri Aug 14, 2009 8:05 am; edited 3 times in total
bahse bile girerim, her türlü iddia, kumar ne derseniz deyin edmond kesin buna katılmak isteyecektir, sadece satranç lafı geçince direk aklıma edmond geldi de belirtmek istedim...
.
İnşallah; oynamak isteyen arkadaşları bekliyorum. İlla ki benimle değil, aranızda da olabilir ama grafiksel destek forum için bende hazır (edmond ses ver!)
Bir iki deneme yapalım.
Darkgnome sen de oynamaz mısın; seversin böyle taktiksel açılımları.
Hmm, satranç özellikle yeteneksiz olduğum bir oyun; halbuki strateji oyunlarında da fena değilimdir Ama bakalım, belki D&D'yle birleşmesi daha eğlenceli olur benim için. Bir de satrançtan inanılaz haz alan bir arkadaşım var; onu yanıma alıp denerim, rapor veririm.
Sitedekine yukarıdaki sebeten ötürü katılmayayım diyorum? Yani ağır bir mağlubiyetle tüm siteye rezil olurum şimdi; ama istersen katılırım Hem belki rezil değil vezir olurum; ama bu espriyi satranç oyununda yapmalıydım... şimdi rezil de olurum wizard da deyince olmuyor
Ama ilk fırsatta satrancophil arkadaşımla deneyeceğim, emin olabilirsin
Herkes tek tek hareket etse daha iyi olur gibime geliyor. Siyah daha hareket etmeden beyazın 6 taşını hareket ettirmesi çok fazla avantaj. Ayrıca işi stratejiden çok çıkartıyor.
Bende hep MtG ile satrancı karıştırmak isterdim ama cesaret edemiyorum. Satranç olduğu haliylee çok güzel. Ama bir de MtG'deki gibi birden piyonunuza "giant growth" atabilseniz nasıl olurdu Ya da sizin savunmanızın en can damarına birden gelen büyüsel bir saldırı.
Her iki tarafında elinde bir kart açık ve 5-10 kartlık kapalı bir deste olur. Bir kartı kullanmadan diğerine geçemezsiniz. Kartlar bitince de süprizleriniz biter.
Neyse işte. Bu oyunda strateji çok farklı bir boyut kazanmış. O küçük alana bu kadar strateji koyulabilecek mi? Daha büyük bir alan belki daha da iyi olabilirdi. Ama o zaman da warhammer'a doğru gitmeye başlardı değil mi?
Belki taktikselliği biraz daha geliştirmek adına kişilerin taşların dizlişlerini istedikleri gibi yapma hakkı da verilebilir. Sırayla herkes bir taşını koyar oyuna ve oradan başlatır. Ancak krala 3 kareden fazla yaklaşamaz hiç bir taş denilebilir.
Kral'ın 3 kare çevresine belli bir artı vermesi de olabilir belki. Ya da onun olduğu karede taşlar bazı kralı savunma özel hamleleri kazanabilirler. Mesela krala gelen bir hasarı kendi üstüne bunun 2 katını alarak yok etmek olabilir. Ya da kralaın yakınında ne kadar adamı var ise savunmasına o kadar artı alabilir.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Hmm, satranç özellikle yeteneksiz olduğum bir oyun; halbuki strateji oyunlarında da fena değilimdir Ama bakalım, belki D&D'yle birleşmesi daha eğlenceli olur benim için. Bir de satrançtan inanılaz haz alan bir arkadaşım var; onu yanıma alıp denerim, rapor veririm.
Ama ilk fırsatta satrancophil arkadaşımla deneyeceğim, emin olabilirsin
Teşekkürler. Oynayın bakalım birkaç kere; izlenimlerinizi, nasılıyla niçiniyle not alıp buradan paylaşırsanız çok memnun olurum. Umarım zevk alırsınız.
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Sun Aug 09, 2009 10:11 pm
Böyle bir oyunu daha önceden denemiştim, gereğinden fazla yavaş oluyor. Zaten DnD'nin kendisi satranç gibi bir savaş mekaniğine sahip olduğu için pek bir şey değiştiremiyorsun.
Darkgnome o MtG satranç karışımı denenebilir. Belirli bir puana göre takım yaratılır ve satranç başlar.
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
Bir düzü test Playden sonra hoş olaiblir gibi geliyor bana oldukça Ama işin stratejisinin bozulmasını engellemek için belki şu bir turda yapılacak hamle sayısı sabitlenebilir. 6 hamle olayı mesela çok suyunu çıakrtabilir işin.Herhangi bir durumda 6 hamlede şahı duman etmek zor olmasa gerek. Bence yazı tura atarak belirlensin. Her tura 1 ya da 2 hamle koyulsun =)
Atack ve damagelar bi de birbirine yakın olmuş gibi. şah biraz daha güçlendirilebilir belki. Tamam satrançta da pek kuvvetli bir taş değildir ama piyondan yetenekli olduğu bariz
Belki ünitelerin birlikte yapabildiği saldırılar icat edilebilir. Eğer aynı kareyi tehdit ediyorlarsa falan...
Aslında böyle ilginç şeylerin testini tamamlayıp PDF falan şeklinde yayımlasak ya... Tanıtımını değişik kanallrdan yapabiliriz. Hem sitenin hem dwaxerın adını duyurur. Yetenekli arkadaşların yeteneğini değerlendirelim. Fikir epey orjinal...
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Haa bir de bir öneri daha geldi aklıma. Bu haliyle işler çok kompleks olacak olursa (Deneyenlerin yorumları önemli burada) point buy tarzı bir sistemle insanların kendi ordusunu kurup yerleştirip savaşması olayı daha ilginç kılabilir.
Bu bulunması kolay malzemelerle yaratılan oyun konsepti hoş bir şey.
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon Aug 10, 2009 12:05 am
Eflacım öyle bir durumda da zaten oyun warhammerın 8x8 versiyonuna dönmüş oluyor. Çok marjinal bir oyun sistemi olması gerekli. Ben kendim uğraştığım zaman warhammer dnd karışımına benzemişti ve hoşuma gitmemişti. Ben daha marjinal şeyler bekliyorum.
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
.
Bir de arkadaşlar bu oyunu D&D ya da Satranç ile kıyaslamamak lazım; (bazı detaylar onları hatırlatsa da) tamamen farklı konseptte bir oyun. Kızma birader ile filan kıyaslarsanız olur.
.........................
Bir turda max:6 hamle imkanı olması bazılarınızı tedirgin ediyor. Aslında önce birer birer hamle oynansın diye düşünmüştüm ama o zaman hiç olmaz, oyun çok sıkıcı kalır bana güvenin; birkaç hamle birden olmalı ve bir sonraki turda kaç hamle hakkı olabileceği bilişnmemeli; işte o zaman D&D'deki o tırstıran heyecanı yakalayabiliriz. Ve stratejilerimizi de bunları göze alarak belirleriz. Ancak dediğim gibi bir, hatta bir değil birkaç kere oynayıp denemeden sağlıklı sonuçlar alamayız, sadece tahminler yapabiliriz.
Kralın ölmesini zorlaştırmak için aklıma geldi:
Kral etrafında yapışık bulunan her üniteden korunma alır. (+2 AC)
Yani oyunun başında kralın +10 ACsi olur.
Ayrıca 2-3 ünite 1 üniteye saldırırsa bunun için fazladan hasar puanı eklenebilir. Böylece biraz daha stratejik yönü ağır basar oyunun diye düşündüm.
Eflacım öyle bir durumda da zaten oyun warhammerın 8x8 versiyonuna dönmüş oluyor. Çok marjinal bir oyun sistemi olması gerekli. Ben kendim uğraştığım zaman warhammer dnd karışımına benzemişti ve hoşuma gitmemişti. Ben daha marjinal şeyler bekliyorum.
Bence bir şeye benzememesi için kural koymak ya da koymamak çok anlamlı değil. Yani özgün olması ayrı bir konu da bu şekilde aynı olmaz bence. Yani daha oynanabilir olursa şayet varsın benzesin bence.
Çünkü satrancın standart dizilimi satranç taşlarının yapabileceği hareketlere göre. Vezir kale gibi taşların önünü piyonlar kapamasa muhtemelen bu kadar strateji geliştirilemezdi satranç için.
Ortaya alan etkili şeyler girince bence insanların kendi ünitesini seçmesi ve yerleştirmek istemesi mantıklı olabilir. Çünkü bu haliyle savaş alanı biraz fazla kalabalık gelebilir. Tabi önceden dediğim gibi denenmesi gerek. Belki de hiç gerek kalmayacaktır bu haliyle eğlenceli olursa...
Oynamadan bilemeyiz tabii ama 6 hamle sıra tabanlı oyunların geneli için biraz fazla geldiği için bu yorumu yaptım. Risk bile oynasanız.
Benim arkadşımın icat ettiği bir strateji oyunu vardı. Sadece çağıt kalemle oynanıyordu farklı asker tipleri yoktu sadece asker sayıları vardı. Basit bir mantıkla bölgeler vardı bölgelerde askerler vardı belli zaman aralıklarında bu bölgelerde asker türüyordu. Bir bölge komşu bölgeye saldırabiliyordu. Fazla ordusu olan kazanıyor. Kaybeden tarafın ordusunun yarısı kadar asker kaybediyordu. birkaç defa üst üste hareket yapmak mesela ölümcül sonuçlar doğruabilirdi.
Benzer şekilde heroes oynasak... birkaç hamle üst üste yaptığımızda adamın en güvendiği ünitelerini öldürebilir ya da çok ciddi kayıba uğratabiliriz.
Oyunda da adamın gelip veziri öldürüp geri gidebileceğini düşünüyorum ben bir sıkımlık canı var zaten :p
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
.
Strateji tartışıyoruz.
Tabii gidip geri gelme diye bir şey söz konusu değil. Her taşın bir hareket, bir de saldırısı var. Piyadelerin herketi sadece 1, saldırılar ise zara bağlı yani garanti vuruş diye bir şey yok.
Bir turda 5-6 taş oynamanın avantajı düşman hatlarını yararak arkaya sarkmak olabilir ama bunu da ancak "Knigt"lar yapabilir 3 kare gidebildikleri için. Ben, oyunda en çok kullanılması gereken taktiğin: gediksiz piyade duvarları oluşturup, "Wizard"ın onların ardına teleport olup emniyetli yerden düşmana fireball, magic ray saldırıları yapması olacağını düşünüyorum. Clericleri Kralın 1-2 kare önüne koyarak iyileştirme gücünü verimli kullanmak vs
..................
Bu oyun sarar da popüler olursa herkes kendi house rulelarını koyabilir doğal olarak ve işine geldiği, hoşuna gittiği gibi oynar.
şimdi aklıma gelen bir kural:
Her turda beyaz 1d6 atarak kaç değişik taşını oynatacağını belirler dedik; bu sayı 1-5 arası olsun ama eğer 6 gelirse tur başı oynayacak "taş belirleme hakkı" siyaha geçsin! Bu sefer artık her turda ilk hamleleri siyah yapar. Tekrar 6 geldiğinde yine sıra belirleme hakkı rakibe geçer.
.
Arkadaşlar biraz kendi kendime oynadım ( deli ) valla tavsiye ederim denemeye değer. Hele oyunun ortasında birden hamle sırasının değişmesi kuralı çok güzel oldu; beyazın avantajı ortadan kalktı. Saldırı zarları ve AC değerleri güzel oturmuş gibi geldi bana; düşmana vurma ve ıska geçme ihtimali tam olarak öngörülemiyor.
Yok mu bana karşı oynayacak biri koskoca forumda yahu! Beyazı vercem centilmenlik icabı.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.