İyilik Tapınağı’nın görevlendirdiği serüvencilerin başarısızlığından bu yana 4 yıl daha geçti. Artık, gerçekten de sislerin arasındaki Necrotox harabelerinin tamamen bir yaşayan ölüler şehrine dönüştüğünü, Demon Prince Orcus ve Ghoul King Doresain’ın şehri ele geçirdiğini ve kötülüğün merkezi olarak kullandıklarını, bütün Hakmarun resmen öğrenmişti. Necrotox’taki kötü güçler iyice güçlenmişler, günden güne yakaladıkları bütün canlıları undead yapmakta yani namevte dönüştürmekte, lanetli bir hastalık gibi kokuşmuşluk ve korkuyu Hakmarun kıtasına yaymaktaydılar.
İşte bu karanlık günlerde cılız bir umut ışığı gibi “Van Helsing” örgütü doğdu. Bir takım iyilik taraflısı zenginlerin ve “Işık Tapınağı”nın desteklediği bu gizli örgüt, nerede undead, vampir, kurtadam, vesaire evil bir aktivite oluşsa, hemen haberini alıyor ve söz konusu bölgeye seçilmiş elit adamlarından oluşan bir grup göndererek, kötülüğün kökünü kazıyordu!
İlgilenen olursa; 4.Ed. 1.levelden itibaren 4 ya da 5 oyunculu, yukarda anlatılan konsepte uygun (combat ağırlıklı) bir oyun açmayı düşünüyorum.
“Çzel tim”i oluşturacak grup üyeleri aşağıdaki gibi sıradışı tipler olabilecek. Ayrıca oyuncunun kafasında böyle bir tip varsa, DM ile anlaşarak istediği karakteri dizayn edebilecek.
Çrnek Karakter Tipleri:
1-“Blade” Yarı Vampir:
Vampir kanı taşıyan ve sıradışı özellikler elde etmiş birisi.
-Avantajları: Athletics, Acrobatics, Perception ve Stealth:+2,
Darkvision: (karanlıkta görebilir)
“Blood Drain” Melee (encounter) power: (Str veya Dex)vsFort attack; Hit:2d6+(Str veya Dex)modif+(Leveli)+çeşitli bonuslar dmg. (standart action) Hedefini vurduğunda (melee) verdiği hasar kadar kendi canı iyileşir! Bu encounter powerı, “bloodied” durumundayken tekrar tekrar kullanabilir!
-Dezavantajı: Gün ışığı altındayken her zarına: -2 alır!
2-“Engineer” Mucit:
Gerek kimyasal, gerek mekanik ve hatta büyüsel icatlar (ya da bilinen standart üretimler) yapan birisi. Arcana veya Religion skill “trained” olması şart! Int ve Wis ability score’ları da, en az 13’er olmalı!
-Avantajları: Çrgütten her iki görev arasında, yapacağı üretim veya icatlarda kullanması için (leveli x 1000 gp) değerinde malzeme verilir!
“Ritual Caster” ve “Alchemist” featlerini bonus olarak alır. Ayrıca her level başına (leveline uygun) 3 ritual ve 3 alchemy formula bedavaya alabilir, öğrenebilir!
(Item yapma kuralları için DM’e danışınız!)
3-“Holy Warrior” Kutsal Savaşçı:
Implement olarak Holy Symbol kullanabilen birisi.
-Avantajı: Başlangıçta istediği bir +2’lik holy symbol bedava alabilir! Ayrıca içinde “holy” kelimesi geçen, her ne almak isterse, 1/5 fiyatına Işık Tapınağı tarafından kendisine temin edilir!
4-“Angel” Yarı Melek:
Melek kanı taşıyan bir kişilik
-Avantajları: Fly (daily) power: (2 x hızı) kadar mesafeye ve günde “leveli kadar sayıda” uçabilir! (move action)
Immune fear: İçinde “fear” geçen powerlardan etkilenmez
Resist: 5 radiant (radiant tarzda hasarlara 5 dayanıklılığı var)
-Dezavantajı: Kapalı yerlerde bütün zarlarına: -1 alır.
5-“Golem” Canlı Heykel:
Düşünce ve yaşam enerjisi (ruhu) büyüsel metodlarla kendi bedeninden, bir heykel ya da insan biçimini andıran mekanik bir yapıya aktarılmış kişi. Yani ruhu, zekası, duyguları, bilgisi, vs aynen korunuyor ama bedeni taş ya da metalden, vs oluşmuş.
Con:+2, Str:+2, Dex:-4
-Avantajları: Resist dmg: Aldığı hasarların (3+Leveli) kadarından etkilenmez! (Psychic hariç)
Immune: Poison, disease (zehir ve hastalıktan etkilenmez)
-Dezavantajları: Hız:-1, Reflex:-2
6-“Lycan” Kurt adam:
Kurt adam tarafından ısırılarak hastalık kapmış ama büyüsel tedavilerle hastalığı kontrol altına almış ve bu laneti bir avantaja dönüştürmüş kişi.
-Avantajları: Werewolf Power: (daily) günde 1 defa kurt adama dönüşebilir (minor action) (encounter boyunca sürer) Kurt adam halindeyken (3+leveli) kadar “regeneration” sahibi olur (silver dmg alırsa olmaz) Ayrıca kurt adam halindeyken verdiği “melee” hasarları; dmg:+(1d6+Leveli) kadar artar.
-Dezavantajı: Kurt adam şeklinde olsa da, olmasa da, gümüşe (silver) karşı 5 hassasiyeti vardır (vulnerable: 5)
Oynamak isteyen arkadaşlar varsa bu başlık altında hangi tip sıradışı özellikte, hangi ırk ve class’ta bir karakter oynatmak istediğini belirtsinler lütfen.
.
Last edited by dwaxer on Thu Apr 16, 2009 1:23 pm; edited 1 time in total
Bir eşyayı yapmanın zorluk derecesi, yani DC onun leveliyle doğru orantılı olarak artar.
DC=15+(eşyanın leveli)
Yani basit bir level-1 magic itemin DC:15+1=16’dır.
Mucit bu eşyayı yaparken “trained” Arcana ya da Religion skillerinden birini kullanır. Grup arkadaşlarından bu skillde “trained” olan başkaları da varsa, “Aid Another” yaparak yardımcı olmaya çalışabilirler.
Mucit bir eşyayı yaparken Arcana ya da Religion check yapar ve;
-DC’yi tutturamazsa eşyanın bütün fiyatını öder!
-DC’yi tutturabilirse eşyanın yarı fiyatını öder!
-DC’yi 3 farkla geçerse eşya fiyatının 1/3’nü öder!
-DC’yi 4 farkla geçerse eşya fiyatının 1/4’ünü öder!
-DC’yi 5 ya da daha fazla geçerse eşya fiyatının 1/5’ini öder!
Standart dışı bir icat yapmak için DM'le tartışarak, önce eşyanın level ve fiyatının tespit edilmesi gerekir!
Hakumarunda giden karakterime üzülmüştüm açıkcası. Ama burdaki karakterler daha konseptli olduğu için ilgimi çekti.
Mucit ya da golem olabilirim gibi geliyor. Dmnin işine karışılmaz gerçi ama golem biraz geliştirilebilir daha eğlenceli olabilir.
Hatta aslında tüm karakterlere daha fazla avantaj ve dezavantaj eklenmesi iyi olabilir.
Çrneğin kurtadam belli durumlarda irade zarlarına dezavantaj alabilir (vampir de) fakat kurtadama hayvasal içgüdüler kazandırılabilir. Reflexi ve sezgileri arttırılabilir.
Golemin mesela uyuması gerekmeyecektir muhtemelen fakat standart olarak dinlenirken iyileşme sürecinden de faydalanamaz bence. Gruptaki mucit golemin tamir edilmesine yardımcı olabilir. Hatta taş yerine mekanik bir aksan yapılırsa mucitin seviye atladıkça golemi geliştirmesi bence hayli ilginç olabilir
İlerleyen seviyelerle gelebilecek özellikler için belki bir tablo bile oluşturulabilir. Fakat sade kalması da tabii ki mümkün dwaxer'ın kararı. Eğlenceli bi oyun olacak gibi... Uzun zamandır oyun oynamıyorum hakumaruna da aşinayım. Oynayabilirim.
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
.
Vay Efla özlettin kendini.
Tipler, oyuncu tarafından (benimle görüşmek suretiyle) değiştirilebilir, geliştirilebilir, ek özellikler alınıp, detaylandırılabilir. Zaten amacım "custom" karakter yaratmaya olanak sağlamaktı. Ama her şeyden önce karakterler 4.Ed ırklarından ve classlarından oluşacak, onların üzerine bu sıradışı eklemeler yapılacak. Yani olmayan bir karakter yaratmak değil, olanın üzerinde hafifçe oynamak. Yani detaylar çok da aşırıya kaçmamalı. Yine de dediğim gibi oyuncuyu özgür bırakmak isterim. Ancak karakteri süperleştirirken, dezavantajlar da olmalı ki, oyunda büyük bir dengesizlik yaşanmasın.
League of Extraordinary Gentleman'ı hatırlattı bana, güzel fikir. Aklıma geliveren bir kaç karakter örneği.
Golem alternatif (Aynı özellikler farklı görünümler):
Frankenstein monster - Zombie, güçlü bir büyücü ya da mucid tarafından diriltildikten sonra bir şekilde bağımsızlığınızı kazandınız.
Mumya - Lich, güçlü bir büyücüyken ölümsüz olma isteğine dayanamadınız ve ritüeller sayesinde ölümsüz bir varlığa dönüştünüz.
Mucid Alternatif (Doktor Hyde)
Bulduğunuz kimyasal karışımı içtiğinizde Int Str ile Wis Con ile Cha Dex ile yer değiştirir.
League of Extraordinary Gentleman'den
Dorian Gray
Çizdirdiğiniz portrenizle aranızda büyülü bir bağ var. Günde bir kere yediğiniz hasarı ona yönlendirebilirsiniz. (-1 Healing surge)
Allan Quatermain, Indiana Jones
Tanrılar sizi koruyor tuzaklara karşı +2 defans, kritik vuruş yapan kişi tekrar zar atar saldırıyı tutturamazsa kritik vurmuş sayılmaz. (-2 Wis)
Hatta Çrümcek adam:
Çocukken sizi büyülü örümcek ısırdı. Duvarlara tırmanıp, çok yükseğe sıçrayabilirsiniz.
Aslında ben her zaman silahlarını kendi yapıp kullanan (Tabanca ve tüfekten bahsediyorum) bir silahşör oynamak istemişimdir bu ortaçağ diyarlarında. Böyle bir özellik olabilir mi acaba? Çzerinde düşüneyim yazarım tekrar.
.
Devrimk güzel fikirler yazmışsın. Kendi silahını yapan Silahşor olayı da bal gibi olur; kısmen mucit özelliklerini alırsın, class olarak archer-ranger olursan, silahlarını powerlarında kullanabilirsin.
Yalnız item yapma işini ben trained Arcana (ya da religion) ile ritual castera bağladım. (başka bir 4E kaynağı varsa bu konuda söyleyin lütfen) Ama fena da olmadı bence. Yalnız Int ve Wis minimum 13 olması lazım!
Androner wrote:
Holy Warrior Avenger olarak katılmak isterim oyuna.
Tamam, Holy Warrior kapıldı! Sen genel karakter hazırlıklarına ek olarak kendine 1 tane +2 veren holy symbol seçebiliyorsun! Oyunlarımızda genelde evil yaratıklara karşı savaşacağız ona göre.
.
Ek Bilgiler:
-22 puan dağıtma sistemine göre ya da 16, 14, 13, 12, 11, 10 dağıtarak hazırlayalım ability skorları. (ikisi de aynı kapıya çıkıyor; istediğinizi seçebilirsiniz)
-Magic olmayan silah, zırh, eşyaları ve class tool’ları (ritual book, thieves tool, heal kit, vs) ücretsiz edinebilirsiniz.
-Ayrıca herkese 100gp değerinde bozuk para (isteğinize göre bir kısmı gümüş, bakır olabilir)
-Ritual Caster’lara her göreve çıkarken örgütün hediyesi (leveli x 50 gp) değerinde ritual component verilir.
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Thu Apr 16, 2009 2:24 pm
dwaxer wrote:
.
Mark öbür biten (3,5) oyundan olduğundan isterse öncelik tanıyacağım ona; nerdesin Mark?
Devrimk sen de giriyorsan kadromuz şimdilik tamam gibi.
.
Giriyorum
İzlediğim zombili filmleri aklımdan geçiriyordum. Çzel bir istekte bulunmak için, ama aklıma daha garip birşey gelmedi. İyi olcam demek Oynamadığım bir class bakim.
Hellsing anime sindeki komiserlerden biri mi olsam? O zaman bana ne tür bir özel güç verirsin? Çünkü, warlord olmayı düşünüyorum.
_________________ Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.